تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
رئیس میراث فرهنگی ماکو، شوط و پلدشت:

ادعای ساخت طرح اقامتی-گردشگری در محوطه تاریخی در ماکو کذب است

رئیس میراث فرهنگی ماکو، شوط و پلدشت گفت: ادعای ساخت طرح اقامتی-گردشگری در محوطه تاریخی در ماکو کذب است.

کد خبر: ۵۸۰۶۹
۱۰:۴۶ - ۲۵ فروردين ۱۳۹۹

ادعای ساخت طرح اقامتی-گردشگری در محوطه تاریخی در ماکو کذب است

دیدارنیوز ـ علی خرابلو گفت: اخیرا برخی افراد در فضای مجازی آگاهانه یا نا آگاهانه با القای شبهه در ماموریت‌های محوله اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ماکو اقدام به انتشار نقشه‌ای از معماری و باستان‌شناختی یک محوطه تاریخی کرده و مدعی شده اند یک طرح بزرگ اقامتی - گردشگری در داخل آن قرار گرفته است که اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضمن پاسخ به این ادعای بی پایه، پیگیری قانونی انتشار این گونه شایعات به قصد تشویش اذهان عمومی و تخریب زحمات این اداره را بر خود محفوظ می‌داند.
 
وی در این خصوص ادامه داد: سرمایه‌گذار بخش خصوصی با سیر مراحل قانونی و اخذ استعلامات دستگاه‌ها اقدام به عملیات خاکبرداری و اجرای فنداسیون کرده است و محل یاد شده دارای استعلام میراث‌فرهنگی نیز بوده و از محدوده آثار تاریخی ثبتی خارج است.
 
خورابلو ادامه داد: همچنین در مراحل مختلف خاکبرداری و اجرای فنداسیون بار‌ها مدیرکل و کارشناسان میراث فرهنگی استان از نزدیک محل را بررسی کرده‌اند و هیچگونه آثار و شواهد و قرائن فرهنگی در آن مشهود نبوده و به جهت موقعیت آن و جنس و بستر طبیعی زمین نیز وجود چنین داده‌های معماری و تاریخی نیز بعید است.
 
وی ادامه داد: نگارنده با پیش کشیدن بحث بافت تاریخی دچار خلط مبحث شده و به نوعی میراث را داعیه‌دار سرمایه‌داری می‌داند در حالیکه بافت تاریخی شهر ماکو مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور بوده و دستگاه‌های دولتی، چون میراث‌فرهنگی و نهاد‌ها و شهرداری مطابق قانون موظف به رعایت ضوابط و حراست از آن هستند و اگر قصوری از جانب هرکدام صورت بگیرد باید پاسخگوی مراجع قانونی باشند.
 
رئیس میراث فرهنگی ماکو، شوط و پلدشت با تاکید براینکه امروز در بافت تاریخی مشکلاتی وجود دارد، افزود: امیدواریم رفته رفته با آشکار شدن ارزش‌های فرهنگی نگهداری بافت و احیا و با زنده‌سازی و ساماندهی آن در سال‌های آینده شاهد پویایی زندگی مبتنی بر اقتصاد گردشگری در مناطق کم برخوردار شهر باشیم.
 
به گفته وی در طول سه سال گذشته اداره کل متبوع با اعتبارات ملی اقدام به جداره‌سازی و ساماندهی بافت در محله کم‌برخوردار خنجرخان به سمت مرکز شهر کرده و این تلاش ادامه خواهد داشت.
 
رئیس میراث فرهنگی ماکو، شوط و پلدشت افزود: تعجب آور است افرادی که بنام حفاظت از تاریخ و میراث فرهنگی دم از مطالبه‌گری و آتش به اختیاری می‌زنند و در عین حال دوربین در دست زوایای تاریک و کدر از میراث‌فرهنگی را ترسیم می‌کنند.
 
وی ادامه داد: متاسفانه با چنین هجمه‌هایی و خبر‌های مسمومی که در افکار و اذهان عمومی مردم تزریق می‌کنند چطور انتظار ورود سرمایه‌گذار را باید داشته باشیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی