تیتر امروز

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای استان:

مهلت ۷ روزه صنوف کم خطر برای دریافت کد فعالیت در خراسان‌جنوبی

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی از مهلت ۷ روزه اصناف کم خطر برای مراجعه به سایت سلامت وزارت بهداشت و دریافت کد فعالیت خبر داد.

کد خبر: ۵۷۷۲۳
۰۹:۵۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹

مهلت ۷ روزه صنوف کم خطر برای دریافت کد فعالیت در خراسان‌جنوبی

دیدارنیوز ـ ناصر خوش خبر، صبح امروز ۲۳ فروردین به رسانه‌های استان اظهار کرد: بر اساس سیاست‌های طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، اصناف کم خطر از روز شنبه ۲۳ فروردین ماه می‌توانند فعالیت خود را از سر بگیرند.
 
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی بیان کرد: شرط فعالیت دوباره واحد‌های صنفی کم خطر، دریافت کد فعالیت از سایت سلامت وزارت بهداشت است.
 
وی ادامه داد: برای شروع فعالیت دوباره مشاغل کم خطر در طرح فاصله گذاری هوشمند، تمامی واحد‌های صنفی باید در سامانه salamat.gov.ir برای دریافت دستورالعمل سلامت محیط کار، شاغلین، مشتریان و تأیید تعهدنامه به صورت الکترونیکی ثبت‌نام کنند.
 
خوش خبر تصریح کرد: اصناف پس از تأیید تعهدنامه، التزام به رعایت دستورالعمل بهداشتی مقابله با کرونا به صورت الکترونیکی، اخذ کد بهداشتی و نصب آن در واحد صنفی می‌توانند فعالیت خود را آغاز کنند.
 
وی اظهار کرد: رعایت سه اصل بهداشت محیط کار، بهداشت مشتریان و بهداشت شاغلین در واحد صنفی از موارد اساسی در این طرح بوده و لازم الاجراست.
 
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی ادامه داد: در پروتکل‌های ۶۴ گانه، دستورالعمل‌های لازم برای رعایت بهداشت در هر صنف، گروه شغلی و حوزه کاری کاملاً مشخص شده و رعایت این پروتکل‌ها برای کلیه اصناف الزامی است.
 
خوش خبر تصریح کرد: به منظور حفظ سلامت مردم، گروه‌های بازرسی متشکل از بازرسان صمت، تعزیرات، اماکن، بهداشت محیط و... تمام موارد را تحت نظارت خواهند داشت و درصورت مشاهده موارد تخلف، حتماً اعمال قانون خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه این طرح، ملی است و به جز تهران، در تمام کشور از روز شنبه ۲۳ فروردین اجرا می‌شود، چرا که خروجی آن، حفظ سلامت مردم است، اظهار کرد: موضوع فعالیت مجدد اصناف، شامل گروه مشاغل پرخطر نمی‌شود و ۱۱ رده شغلی که در شمار مشاغل پرخطر تعریف شده‌اند تا اطلاع ثانوی امکان بازگشایی واحد‌های خود را ندارند.
 
سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونای خراسان‌جنوبی ادامه داد: براساس اعلام وزارت بهداشت درمان و اموزش پزشکی، فعالیت‌های پرخطر شامل؛ فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای به غیر از فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، بهداشتی و شوینده، پاساژ و مجتمع‌های تجاری و بازار‌های مرکزی مسقف، آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی، آموزشگاه‌های رانندگی، رستوران، اغذیه‌فروشی، طباخی و فست‌فود، گرمابه، سونا و ماساژ، روزبازار‌ها و نمایشگاه‌ها، مراکز بازی و تفریحی و گیم‌نت، باشگاه‌های ورزشی و بدنسازی، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا هستند.
 
خوش خبر اظهار کرد: همراهی مردم و اصناف تا این لحظه با طرح فاصله گذاری اجتماعی قابل تقدیر است و قطعاً در این مرحله نیز باید به گونه‌ای اقدام شود که سلامت جامعه حفظ شود.
 
وی خاطرنشان کرد: به جهت اهمیت موضوع، همه ما مکلفیم قانون را رعایت کنیم و درصورت مشاهده مواردی از عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، باید تذکر داده شود.
 
گفتنی است: موضوع فعالیت مجدد واحد صنفی کم خطر از روز شنبه ۲۳ فروردین‌ماه، منوط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و از سیاست‌های طرح فاصله گذاری اجتماعی است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی