تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
دعوای رقبا بر سر هیچ!

قانون درباره معرفی قهرمان لیگ برتر نیمه کاره چه می‌گوید؟

در شرایطی که هم فدراسیون فوتبال و هم سازمان لیگ درباره ادامه یا لغو باقی مانده مسابقات لیگ برتر با احتیاط حرف می‌زنند و خود را مطیع توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و نهاد‌های بین المللی فوتبال مثل فیفا و «ای اف سی» عنوان می‌کنند، برخی از مدیران باشگاه‌ها در ایران درباره معرفی قهرمان در صورت نیمه کاره ماندن لیگ، نظرات خود را به رسانه‌ها اعلام کرده اند. جالب است که بر مبنای دستورالعمل‌های فیفا و کنفدراسیون‌های قاره ای، اساسا فدراسیون‌های فوتبال در مورد این موضوع صاحب رای نیستند و اگر به هر دلیلی مسابقات سراسری فوتبال ناتمام بماند و امکان به پایان رساندن آن نباشد، سازمان لیگ یا اتحادیه باشگاه‌ها باید در این مورد تصمیم بگیرند.

کد خبر: ۵۷۶۸۲
۱۴:۰۷ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۹
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: تعطیلی لیگ برتر فوتبال به دلیل شیوع ویروس کرونا باعث شده که حاشیه‌های همیشگی فوتبال از راه‌های متفاوتی خود را وارد صحنه کنند. بعد از جنجال مربوط به برنامه نوروز فوتبالی که پیشکسوتان استقلال و پرسپولیس را به جان هم انداخت و در نهایت با عذرخواهی گردانندگان برنامه همراه شد، حالا نوبت به موضوع تعیین قهرمان لیگ برتر در فصل جاری رسیده که مقامات باشگاه‌ها و فدراسیون را وارد بحث‌های بی پایان و بی نتیجه کند.
 
 
دعوای رقبا بر سر هیچ!

در شرایطی که هم فدراسیون فوتبال و هم سازمان لیگ درباره ادامه یا لغو باقی مانده مسابقات لیگ برتر با احتیاط حرف می‌زنند و خود را مطیع توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و نهاد‌های بین المللی فوتبال مثل فیفا و‌ «ای اف سی» عنوان می‌کنند، برخی از مدیران باشگاه‌ها در ایران درباره معرفی قهرمان در صورت نیمه کاره ماندن لیگ، نظرات خود را به رسانه‌ها اعلام کرده اند. این اظهار نظر‌ها طبیعتا با واکنش مدیران دیگر تیم‌ها مواجه می‌شود و هر کسی از ظن خود درباره این که جام قهرمانی باید به کدام تیم برسد وارد بحث می‌شود.

جالب است که بر مبنای دستورالعمل‌های فیفا و کنفدراسیون‌های قاره ای، اساسا فدراسیون‌های فوتبال در مورد این موضوع صاحب رای نیستند و اگر به هر دلیلی مسابقات سراسری فوتبال ناتمام بماند و امکان به پایان رساندن آن نباشد، سازمان لیگ یا اتحادیه باشگاه‌ها باید در این مورد تصمیم بگیرند؛ بنابراین اظهار نظر‌ها با این مضمون که جام قهرمانی این دوره از لیگ به قهرمان نیم فصل می‌رسد یا پرسپولیس به خاطر اختلاف امتیاز با تیم‌های دیگر، به عنوان قهرمان معرفی خواهد شد، وجاهت حقوقی و قانونی ندارد.

در وهله نخست باید به این موضوع توجه کرد که هنوز نیمه کاره ماندن بازی‌های این فصل از لیگ برتر قطعی نشده و طبیعتا برای اعلام لغو کامل مسابقات، فرصت وجود دارد. تنها فوتبال نیست که دچار این موضوع شده و حتی مهم‌ترین گردهمایی ورزشی جهان که المپیک ۲۰۲۰ باشد نیز دچار همین مسئله شده و یک سال به تعویق افتاده است.

مسئله دیگر این است که حتی اگر مدت شیوع بیماری کرونا بیش از پیش بینی‌ها به طول بینجامد و تصمیم بر لغو مسابقات گرفته شود باید موضوع اعطای عنوان قهرمانی در حضور نمایندگان ۱۶ باشگاه حاضر در لیگ برتر که به نوعی مجمع لیگ برتر محسوب می‌شوند تعیین تکلیف شود. در واقع مقامات فدراسیون و کمیته مسابقات لیگ برتر هم نمی‌توانند در این زمینه حکمی صادر کنند؛ بنابراین مجادلات پیش آمده در این زمینه، اساسا بی دلیل و بی حاصل بوده اند و دلیلی بر ادامه کشمکش‌های شخصی هم نیست. اینطور که پیداست برآیند نظرات در مورد لیگ برتر جاری، این است که قهرمان در پی برگزاری ۹ هفته باقی مانده از جدول مسابقات معرفی خواهد شد.

باشگاه‌ها بهتر است به فکر آمادگی در جهت انجام بازی‌های فشرده برای پایان لیگ باشند؛ چیزی که در لیگ برتر انگلستان نیز به احتمال زیاد انجام خواهد شد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی