تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

هشدار معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص مسمومیت با برخی قارچ‌ها

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: قارچ‌های سمی از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به قارچ‌های خوراکی دارند و تشخیص آن‌ها توسط افراد عادی میسر نبوده و از طریق کاملاً علمی و تخصصی توسط متخصصان امکان پذیر است.

کد خبر: ۵۷۵۳۹
۱۲:۱۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

هشدار معاون دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در خصوص مسمومیت با برخی قارچ‌ها

دیدارنیوز ـ دکتر امام بخش قائدی افزود: بهتر است از جمع آوری و مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت خودداری شود.
 
وی اظهارکرد: برخی از گونه‌های این قارچ‌ها به دلیل وجود ماده‌ای سمی به نام آماتوکسین، منجر به مسمومیت‌های شدید شده که عمدتاً آسیب‌های مخربی بر کَبد دارند و حتی منجر به سرطان و مرگ می‌شوند.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: سموم این گونه قارچ‌ها بر اثر حرارت پختن، کباب کردن و یا آب پز کردن ممکن است اثرات زیادی نداشته باشد، اما ممکن است در اثر تغییرات بیوشیمیایی اثرات زیان آور و غیرقابل جبرانی را به بار بیاورد.
 
دکتر قائدی تصریح کرد: بنابراین بهترین راه پیشگیری از این نوع مسمومیت، مصرف نکردن هر نوع قارچ یا گیاهی است چراکه قارچ‌های خود رو مشکلی که دارند اینست تشخیص بین قاچ سمی و غیر سمی بسیار مشکل است.
 
وی در خصوص تشخیص قارچ سمی از غیرسمی ادامه داد: مردم از رنگ و شکل ظاهری، سمی یا غیر سمی بودن قارچ را تشخیص می‌دهند، اما گیاه شناسان از نوع چتر قارچ‌ها تشخیص می‌دهند.
 
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: قارچ‌های سمی بسیار خطرناک هستند و مقدار کمی از این قارچ‌ها مسمومیت ایجاد می‌کند بنابراین نمی‌توان ریسک آن را پذیرفت.
 
قائدی بیان کرد: تنگی نفس، اسهال و سرگیجه از جمله عوارض مسمومیت ناشی از قارچ هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی