تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

دهقان: مجلس مخالف لایحه تفکیک وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی است

نائب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی گفت:فضای کلی مجلس مخالف لایحه مربوط به تشکیل وزارتخانه جدید است و چون دولت مطابق قانون برنامه ششم باید حجم دولت را کوچک کند، لذا بعید است که انجام شود.

کد خبر: ۵۷۴۹
۱۳:۳۵ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمد دهقان با بیان اینکه تفکیک وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی در شرایط فعلی اقدامی بیهوده است گفت: دولت هر روز قصد دارد یک وزارتخانه جدید تشکیل دهد، اکنون که کشور درگیر مشکلات مهمتر و بزرگتر اقتصادی است به جای اینکه بیایند مشکلات کشور را حل کنند دنبال اضافه کردن وزارتخانه ها هستند، برخی معتقدند رئیس جمهور قدرت برکناری  برخی وزرای ناکارآمد را ندارد  بنابر این قصد دارد  با تاسیس وزارتخانه جدید هم وزرای قبلی را نگه دارد هم به آدم های جدیدی پست وزارت بدهد .

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تصریح کرد: دولت در صدد است سه وزارتخانه تاسیس کند، تاسیس این سه وزارتخانه در شرایط بد کنونی خیانت به بیت المال است، زیرا وزارتخانه های کنونی با مشکل مالی و تامین اعتبار مواجه هستند و تقریبا کاری هم انجام نمی دهند، تشکیل وزارتخانه جدید از طریق تفکیک وزارت تعاون ، کار و رفاه و یا صنعت و معدن و تجارت به صلاح کشور نیست.

دهقان تأکید کرد: بر همین اساس بعید است اکثریت مجلس با این کارها موافق باشد؛ البته عده ای در مجلس هستند که هرچه را دولت به آنها دیکته کند، قبول می کنند.

وی تصریح کرد: همین افرادی که الان در دولت هستند از بزرگ بودن دولت انتقاد می کردند و دنبال کوچک کردن دولت بودند ولی اکنون خود با تاسیس سه وزارتخانه جدید دولت را بزرگ و هزینه های آن را بیشتر می کنند. فضای کلی مجلس مخالف لایحه مربوط به تشکیل وزارت جدید است و چون دولت مطابق قانون برنامه ششم باید حجم دولت را کوچک کند، لذا تصویب این لایحه دوسوم رای می خواهد و بعید است که انجام شود. اگر دولت بودجه ای دارد به جای تشکیل وزارت خانه آن را در راه تکمیل طرح های عمرانی و بهبود وضعیت کنونی اقتصاد خرج کند .

۳ تیرماه سال جاری نمایندگان مجلس با کلیات لایحه اصلاح ساختار دولت برای تفکیک وزارتخانه های راه و شهرسازی، ورزش و جوانان، صنعت و معدن، تجارت مخالفت کردند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی