تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

جان دوباره «تالاب الله‌آباد» با بارش‌های بهاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین با اعلام اینکه با توجه به بارش‌های بهاری تالاب «الله‌آباد» آبگیری شده است، گفت: ۱۳۰ گونه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مانند دُرنا، اردک سرسبز و فلامینگو در این تالاب زیست می‌کنند.

کد خبر: ۵۷۴۶۳
۰۹:۲۵ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۹

جان دوباره «تالاب الله‌آباد» با بارش‌های بهاری

دیدارنیوز ـ حسن عباس‌نژاد، مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین اظهار کرد: دشت «الله‌آباد» یکی از کانون‌های گردوغبار منطقه محسوب می‌شود، این دشت ۶۰ هزار هکتار وسعت دارد که ۲۸۰۰ هکتار آن را تالاب «الله‌آباد» تشکیل می‌دهد.
 
وی ادامه داد: از سال گشته احیای تالاب «الله‌آباد» در برنامه سازمان حفاظت محیط‌زیست و اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان قزوین قرار گرفت و در این راستا رایزنی‌های مختلفی برای احیای تالاب و دشت «الله‌آباد» در استان انجام شد تا گردوغبار ناشی از این دشت را مهار کنیم.
 
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین خاطرنشان کرد: در سازمان حفاظت محیط زیست دفتری به نام «دفتر مقابله با گرد و غبار» فعال است که این دفتر کانون‌های گردوغبار کشور را شناسایی و برنامه‌هایی برای احیای دشت‌ها در دستور کار خود قرار داده است که دشت «الله‌آباد» از جمله این کانون‌‎هاست و گردوغبار حاصل از آن استان‌های تهران و البرز را تحت تأثیر خود قرار داده است.
 
وی تصریح کرد: در پروژه احیای تالاب «الله‌آباد» به‌صورت پایلوت استفاده از پساب تصفیه‌خانه‌ها در دستور محیط زیست و کارشناسان منابع طبیعی، محیط زیست، آب منطقه‌ای و میراث فرهنگی قرار گرفته است.
 
عباس‌نژاد عنوان کرد: برای احیای تالاب «الله‌آباد» بازدید‌های لازم صورت گرفته و مشاور پروژه در حال تهیه طرح اجرایی است و در سال مالی ۹۹ نیز اعتبارات ملی و استانی به آن اختصاص پیدا خواهد کرد، ولی تا به امروز میزان این اعتبارات مشخص نیست.
 
وی اشاره کرد: سال گذشته با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین مسیر‌هایی که آب رهاسازی و یا سیلاب‌ها در آن تخلیه می‌شدند لایروبی و علاوه بر آن مسیر‌هایی با خروجی آب مضاعف و زهکش مسدود شدند و در حال حاضر با توجه به بارش‌های بهاری تالاب آبگیری شده است.
 
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قزوین اعلام کرد: ۱۳۰ گونه انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی مانند دُرنا، اردک سرسبز و فلامینگو در این تالاب زیست می‌کنند و با توجه به بارش‌ها و پرآب شدن تالاب شاهد حضور آن‌ها در این منطقه هستیم.
 
وی بیان کرد: سال گذشته با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی استان قزوین بذر انواع گیاهان در منطقه پخش شد و علاوه بر آن منابع طبیعی برنامه‌های مختلفی در راستای حفاظت پوشش گیاهی منطقه اجرا کرده است.
 
عباس‌نژاد در پایان هشدار داد: چرای بیش از حد دام در دشت «الله‌آباد» موجب فرسایش خاک شده که بر اساس مصوبات مقرر شده است از چرای دام در این منطقه جلوگیری شود و در صورت مشاهده چرای دام، اداره کل حفاظت محیط زیست و اداره‌کل منابع طبیعی افراد را شناسایی و تحویل مراجع قضایی می‌دهند تا طبق قانون با آنان برخورد شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی