تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
معاون جهاد کشاورزی بوشهر:

جمعیت پوره ملخ‌ها بیش از ۸ برابر سال گذشته است

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی بوشهر گفت: جمعیت پوره‌های امسال بیش از ۷ الی ۸ برابر جمعیت ملخ‌های سال گذشته است.

کد خبر: ۵۷۳۹۳
۱۳:۵۸ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

جمعیت پوره ملخ‌ها بیش از ۸ برابر سال گذشته است

دیدارنیوز ـ خسرو عمرانی عنوان کرد: در موج اول مبارزه با ملخ همه شهرستان‌ها به جز دیلم کم و بیش درگیر بوده اند و در فاز دوم -بعد از عید- که مبارزه علیه پوره‌های ملخ آغاز شده در شهرستان‌های دشتی، تنگستان و دشتستان درگیر مبارزه هستیم.

 

وی افزود: عملیات مبارزه علیه پوره‌های ملخ از هفتم فروردین ماه آغاز شده و عصر دیروز دسته جات جدید ملخ وارد استان شده است که در انتهای منطقه دشت پلنگ ریزش کرده اند. این جمعیت در همان زمان شناسایی و جمع بندی و اکیپ سمپاش در آن نقطه راه اندازی شده است.

 

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: به دلیل اینکه ورودی‌های جدید بالغ و متحرک هستند مبارزه‌ی شبانه علیه آن‌ها برنامه‌ریزی شده است؛ ولی برای پوره‌ها در طول روز درگیری داریم و مبارزه روزانه انجام می‌شود.

 

این مسئول در خصوص خسارت ملخ‌ها به اراضی کشاورزی اظهار کرد: تا الان خوشبختانه هجوم ملخ‌ها کشاورزی و نخیلات خسارتی وارد نکرده، ولی چون در عرصه منابع طبیعی هستند خسارت بسیار جزئی به این عرصه‌ها وارد کرده اند. در خصوص پوره‌ها بلافاصله عملیات مبارزه انجام می‌شود و مانع آن می‌شویم که به سن تغدیه برسند، اما، چون تازه به دنیا می‌آیند و بر روی سطح زمین سنگلاخی و ریز هستند امکان جمع آوری آن‌ها وجود ندارد.

 

عمرانی با اشاره به اینکه یک گروه ملخ روز گذشته وارد شده است، تاکید کرد: در حال هشدار برای ورود دسته‌های جدید ملخ هستیم و احتمال ورود جدید نیز به قوت خود باقی است. تا دیروز -پایان روز هجدهم فروردین ماه- در سطح ۶۲۵۰ هکتار در سراسر استان بوشهر مبارزه صورت گرفته است.

 

وی در خصوص خسارت سمپاشی‌ها برای طبیعت گفت: قطعا ورود سم به طبیعت خسارت‌هایی با خود به همراه دارد و تنها کاری که می‌شود انجام داد و حداکثر تلاش ما این است که نگذاریم ملخ‌ها از کانون ریزش خود خارج و پخش شوند.

 

این مسئول با بیان اینکه جمعیت بسیار انبوه و متراکمی وارد شده است، گفت: حجم و جمعیت پوره‌های امسال بیش از ۷ الی ۸ برابر جمعیت ملخ‌های سال گذشته هستند. ما روزانه در نقاط ثابت -کانون‌های ریزش- سمپاشی داریم تا نگذاریم در عرصه‌های وسیع پخش شوند. چون‌ها روزانه بیرون می‌آیند ما اجازه حرکت به آن‌ها نمی‌دهیم و سطح مبارزه روزانه در یک نقطه اتفاق می‌افتد، چرا که نمی‌خواهیم کل سطح طبیعت را سمپاشی نماییم و در یک نقطه مبارزه و سم‌پاشی انجام می‌شود تا تنها همان نقطه به سم آلوده شود.

 

معاون تولیدات و بهبود گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خاطرنشان کرد: با گرمتر شدن هوا سرعت ملخ‌ها نیز بالا می‌رود، اما باید این را بگویم که تلفات و مرگ و میر ملخ‌ها نیز بسیار زیاد است؛ چون سمپاشی‌ها با برنامه‌ریزی و تلاش زیاد و شبانه روزی نیرو‌های جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی