تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مسئول نوغانداری جهادکشاورزی گلستان:

افت تولید پیله‌تر ابریشم نخواهیم داشت

مسئول نوغانداری سازمان جهادکشاورزی گلستان گفت: با توجه به اینکه نوغانداری جزو مشاغلی است که نیاز به ارتباط با بخش‌های دیگر ندارد، امسال افت تولید خاصی را در تولید پیله‌تر ابریشم به خاطر شیوع ویروس کرونا نخواهیم داشت.

کد خبر: ۵۷۳۷۰
۱۲:۱۷ - ۱۹ فروردين ۱۳۹۹

افت تولید پیله‌تر ابریشم نخواهیم داشت

دیدارنیوز ـ سیدمسعود حسینی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: امسال همانند سال گذشته ۶۵۰۰ جعبه تخم نوغان برای توزیع بین نوغانداران در سطح استان تهیه شده که از ۲۳ فروردین‌ماه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه دولت برای جعبه‌های تخم نوغان یارانه در نظر گرفته است، افزود: هر جعبه به قیمت ۷۵۰۰ تومان بین نوغانداران توزیع خواهد شد.

 

مسئول نوغانداری جهادکشاورزی گلستان با بیان اینکه جعبه‌های تخم نوغان از مینودشت توزیع خواهد شد، تصریح کرد: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مقرر شد از هر شهرستان نماینده‌ای برای تحویل تخم نوغان تعیین شود تا از مراجعه حضوری نوغانداران شهرستان‌های مختلف به مینودشت جلوگیری شود.

 

حسینی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته توزیع ما تنها در شهرستان‌های شرق استان شامل مینودشت، مراوه‌تپه، آزادشهر، کلاله، گالیکش، رامیان و گنبدکاووس انجام می‌گرفت، اما امسال در شهرستان‌های علی‌آباد کتول، گرگان و کردکوی هم توزیع تخم نوغان را خواهیم داشت.

 

وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه بخشی از جعبه‌های تخم نوغان از چین وارد شده است، دوره قرنطینه آن‌ها سپری‌شده و کنترل‌های بهداشتی موردنیاز صورت گرفته است.

 

وی بیان کرد: شغل نوغانداری نیاز به ارتباط با بخش‌های دیگر ندارد، لذا از نظر شیوع کرونا، با رعایت مسائل بهداشتی توسط خود نوغاندار مشکلی به وجود نخواهد آمد. بر همین اساس افت تولید خاصی را در تولید پیله‌تر نخواهیم داشت.

مسئول نوغانداری جهادکشاورزی گلستان با اشاره به اینکه ۴۲۰۰ نفر در استان مشغول به نوغانداری هستند، اظهار کرد: سال گذشته ۲۳۸ تن پیله‌تر در استان تولید شد.

 

حسینی با بیان اینکه از هر جعبه تخم نوغان اگر خوب پرورش داده شود به‌طور میانگین ۳۵ کیلوگرم پیله‌تر به دست می‌آید، اظهار کرد: سال گذشته به‌طور میانگین هر کیلوگرم پیله‌تر به قیمت حدود ۸۰ هزار تومان خریداری شد.

 

وی با اشاره به اینکه در سطح استان مجموعاً ۱۵۰۰ هکتار توتستان داریم، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا سال ۱۴۰۰ جهش خوبی را در بحث توتستان‌ها و نوغانداری در استان خواهیم داشت.

 

گلستان بعد از استان‌های گیلان و خراسان رضوی، جایگاه سوم پرورش کرم ابریشم را در کشور داراست.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی