تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد/ مخالفت چین با تشدید تنش‌ها

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
معاون جهاد کشاورزی استان خبر داد:

پایش ۳۰ هزار هکتاری در رابطه با حمله ملخ‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون پایش ۳۰ هزار هکتاری در رابطه با حمله ملخ‌ها دراین استان انجام شده است.

کد خبر: ۵۷۲۶۷
۱۵:۳۹ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

پایش ۳۰ هزار هکتاری در رابطه با حمله ملخ‌ها در کهگیلویه و بویراحمد

دیدارنیوز ـ شهرام عسکری با اشاره به اینکه تا کنون گزارشی از حمله ملخ‌ها به این استان نداشته ایم، افزود: در رابطه با حمله ملخ‌ها قریب به ۳۰هزار هکتار از اراضی استان پایش انجام داده ایم و خوشبختانه تاکنون هیچ ملخی مشاهده نکرده ایم.
 
وی با بیان اینکه با این وجود حدود ۳۲ دستگاه سم پاش آماده به کار و حدود ۵ تن سم در سطح استان داریم که مجددا نیز درخواست خرید داده ایم، اظهار کرد: اگر امسال هجوم ملخ‌ها را در استان داشته باشیم مشکلی نخواهیم داشت و در صورتی که مشکلی باشد نیز از طریق سازمان برنامه و بودجه اعتبار جذب کرده و خرید انجام می‌دهیم.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به بیماری‌های گندم و با توجه به شرایط آب و هوایی، بارندگی و پراکنش بارش‌های امسال، تصریح کرد: بعضی از بیماری‌های گندم ممکن است پیدا شوند و پیش بینی می‌شود بیماری خطرناک برگ زرد گندم که در استان‌های همجوار مشاهده شده در استان نیز وجود داشته باشد بر همین اساس از مردم می‌خواهیم که در این روز‌ها مزارع خود را با سم مناسب قارچ کش سمپاشی کنند.
 
عسکری ادامه داد: سمپاشی مزارع باعث می‌شود بیماری‌هایی که وجود دارند از بین بروند که باعث افزایش عملکرد می‌شود و همچنین از بیماری‌هایی که وجود ندارند و ممکن است به استان بیایند، جلوگیری می‌کند.
 
وی بیان کرد: کشاورزان حتما مبارزه با سم و قارچ کش مناسب مانند چیلت، فولیکور، آلتو و فالکا را شروع کنند که باعث افزایش عملکرد می‌شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی