تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

کرونا ۴ میلیارد به هتلداران استان مرکزی خسارت زد/۳۰ درصد شاغلان تعدیل شدند

رییس جامعه هتلداران استان مرکزی از تحمیل خسارت ۴ میلیاردی به هتل‌های استان در اثر شیوع کرونا خبر داد.

کد خبر: ۵۷۱۹۲
۱۱:۱۸ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹

کرونا ۴ میلیارد به هتلداران استان مرکزی خسارت زد/۳۰ درصد شاغلان تعدیل شدند

دیدارنیوز ـ مهرداد سمیعی با اشاره به اینکه کرونا در روز‌هایی که در واقع باید اوج فعالیت هتل‌ها و صنعت گردشگری در کشور رقم می‌خورد، ضریب اشغال هتل‌های استان را به صفر رساند، بیان کرد: با تعطیلی صورت گرفته بواسطه شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از هر گونه تجمع، هتل‌ها و مهمانپذیر‌های استان خسارت ۴ میلیارد تومانی را متحمل شدند.
 
وی با بیان اینکه تا این لحظه تصمیمی از جانب مدیران استان برای جبران این خسارت اتخاذ نشده است، گفت: اخیرا در جلسه معاون اول رییس جمهوری با وزیر میراث فرهنگی و جامعه هتلداران کشور تمامی موارد و مشکلات ایجاد شده مطرح شد و وزیر میراث فرهنگی خواستار در نظرگرفتن چند روز تعطیلی بعد از مهار کرونا و اختصاص ۳۸ هزار میلیارد ریال برای جبران زیان‌های وارد شده به این بخش شد.
 
سمیعی تصریح کرد: یکی از مهمترین اقدامات باید در حوزه بیمه تامین اجتماعی و مالیات و مالیات بر ارزش افزوده و هزینه انشعابات آب و برق و گاز باشد از طرفی بعد از کرونا تعطیلاتی در نظر گرفته شود تا خسارت وارد شده به جامعه هتلداران کشور قدری جبران شود.
 
وی با اشاره به اینکه هتل‌ها قبل از تعطیلات نوروز و در اواخر سال گذشته اقلام و اجناسی را خریداری کرده اند که امروز امکان مصرف آن وجود ندارد و این خسارات باید جبران شود، افزود: هتل‌ها نیازمند سرمایه در گردش هستند، موضوع تسهیلات ارزان قیمت با نرخ سود ۱۲ درصد مطرح است درحالی که نظر ما بر تسهیلات چهار تا شش درصد است و حتی در برخی از هتل‌ها با توجه به تعداد نیرو و اشتغال ایجاد شده باید تسهیلات بلاعوض داده شود تا این بحران خارج شوند.
 
رییس جامعه هتلداران استان مرکزی تصریح کرد: برخی از هتلداران برای هتل و مهمانپذیر خود اجاره پرداخت می‌کنند و این شرایط عملا آن‌ها را به ورطه ورشکستگی کشانده و باید تدبیری برای گذر از این بحران اتخاذ شود.
 
سمیعی با بیان اینکه هتل‌های استان مرکزی برای بیش از دو هزار نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرده اند، گفت: شرایط فعلی و خسارت وارد شده به این جامعه قطعا تعدیل نیرو را به دنبال خواهند داشت، کما اینکه تاکنون تعدیل نیروی ۳۰ درصدی در این حوزه رقم خورده است و افراد برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده اند و قطعا ادامه این شرایط بحران را تشدید می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی