تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
میرزاده بیان کرد

به رسمیت شناختن آموزش غیرحضوری؛ درس کرونا به سیستم آموزشی کشور

News Image Lead

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: به رسمیت شناختن آموزش غیرحضوری یکی از درس‌هایی است که کرونا به مسئولان آموزشی کشور داد لذا انتظار می‌رود برنامه‌ریزی مدونی برای آموزش غیرحضوری صورت گیرد.

کد خبر: ۵۷۱۵۱
۰۹:۲۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۹
دیدارنیوز - میرحمایت میرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برای کنترل شیوع کرونا، اظهار کرد: قطعا آنقدر موضوع سلامتی دانش اموزان و دانشجویان و تمامی آحاد مردم برای مسئولان مهم است که هیچ اولویتی بالاتر از آن وجود ندارد.

وی با بیان این‌که «باید به سمت آموزش غیرحضوری رفت»، گفت: آموزش نباید تنها بر پایه حضور فیزیکی دانش آموزان و دانشجویان باشد کما این‌که تجربه آموزش غیرحضوری را در کشورمان داریم. دانش آموزانی که در روستاهای فاقد مدرسه درس خوانده و مدارج بالای علمی را کسب کردند، عشایری که فرزندان‌شان از عید به بعد نمی‌توانستند در کلاس‌های درس حضور پیدا کنند، اما تمهیداتی را فراهم کردند تا آنها بتوانند به تحصیلاتشان ادامه دهند. نمونه بسیاری از این افراد موفق در جامعه وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: درس کرونا به مسئولان آموزشی کشور این بود که باید آموزش غیرحضوری را به رسمیت شناخته و برای آن برنامه داشته باشند چون آموزش غیرحضوری بدون برنامه شدنی نیست.

میرزاده توضیح داد: ما باید خود را آماده کنیم که بخشی از آموزش‌ها از شبکه سراسری، تلویزیون و فضای مجازی و در بستر اینترنت صورت گیرد. باید به سمت تکالیف دارای شرایط پژوهشی برویم که مهارت‌های زندگی و کارآفرینی را به فرزندان ما یاد بدهیم نه اینکه همچون شیوه های قدیم صرفا تکالیف نوشتاری داده شود. به هرحال ان‌شاءالله به زودی کرونا ریشه‌کن می‌شود اما باید برای بعد از آن برنامه داشت و شرایط را فقط مثل شیوه‌های قدیمی پیش نبرد.

وی در پایان تاکید کرد: باید برای آموزش غیرحضوری امکانات لازم در اختیار معلمان گذاشته شود. لازم است تبلت و برنامه‌های مربوطه به معلمان داده شده تا بتوانند آموزش غیرحضوری داشته باشند. درست است که امروز معلمان کار جهادی انجام می‌دهند ولی باید برای درازمدت وسائل آموزشی لازم برای آموزش غیرحضوری در اختیار آنها قرار داده شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی