تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

۸۲۰ واحد تخریبی قطور خوی آواربرداری شد

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی از آواربرداری ۸۲۰ واحد مسکونی خوی زلزله زده در منطقه قطور خوی خبر داد.

کد خبر: ۵۷۰۰۸
۰۹:۴۵ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

۸۲۰ واحد تخریبی قطور خوی آواربرداری شد

دیدارنیوز ـ امیرعباس جعفری در خصوص آخرین اقدامات در مناطق زلزله زده خوی اظهارکرد: تاکنون عملیات آواربرداری ۸۲۰ واحد مسکونی زلزله‌زده قطور انجام شده و اجرای عملیات در باقی واحد‌های تخریبی در حال اجراست.

 

وی با اشاره به حضور مستمر ٣٠ اکیپ کارشناسی این نهاد در منطقه زلزله‌زده قطور برای بررسی وضعیت واحد‌های مسکونی ادامه داد: هم اکنون عملیات آواربرداری با کمک ۷۷۰ دستگاه ماشین آلات دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بنیاد مسکن انجام شده شده و هم اکنون نیز ادامه دارد.

 

جعفری با بیان اینکه ارزیابی مساکن روستایی این منطقه به اتمام رسیده و کار صدور پروانه ساخت آغاز شده است، عنوان کرد: تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن‌های روستایی ۴۰۰ میلیون ریال است که با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی با اشاره به تهیه سرویس‌های بهداشتی در روستا‌های زلزله زده گفت: با کمک ستاد فرمان امام (ره) و خیرین ضمن تهیه سرویس‌های بهداشتی به روستا‌های که بیشترین خسارت را دیدند مقرر شد دولت کمک بلاعوض برای بازسازی در این مناطق نیز اعطا کند.

 

جعفری همچنین از توزیع پنج هزار بسته غذایی یک ماهه و اقلام بهداشتی در روستا‌های زلزله زده خبر داد و اضافه کرد: با هدف پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا با همکاری نیرو‌های امدادی پنج هزار بسته غذایی و اقلام بهداشتی به خانوار‌های آسیب دیده توزیع شده است.

 

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی گفت: همچنین در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا نیرو‌ها و کارشناسان خانه‌های بهداشت روستایی شبکه بهداشت و درمان شهرستان به طور مستمر در روستا‌ها حضور پیدا می‌کنند وآموزش‌های لازم را برای پیشگیری از بیماری کرونا به روستاییان ارائه می‌دهند.

 

جعفری با بیان اینکه بر اثر زمین‌لرزه‌های اخیر، شش هزار و ۱۳۷ واحد مسکونی تخریب یا دچار آسیب شد که از این تعداد چهار هزار و ۵۰۰ واحد به بازسازی نیاز دارد و بیشتر آن‌ها در مناطق روستایی واقع است تاکید کرد: همچنین حدود ۳۵۰ واحد در روستا‌های شهرستان سلماس آسیب جزئی دیده که شامل ترک خوردگی منازل است.

منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی