تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

بازگرداندن عشایر کوچ کرده به ییلاقات سمنان به‌دلیل خطر کروناویروس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: صدور مجوز تردد و ورود دام عشایر غیربومی به استان، مستلزم دارا بودن پروانه چرا در مراتع استان سمنان است.

کد خبر: ۵۶۹۰۰
۱۳:۱۸ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹

بازگرداندن عشایر کوچ کرده به ییلاقات سمنان به‌دلیل خطر کروناویروس

دیدارنیوز ـ حبیب‌الله خجسته پور در جلسه بررسی وضعیت کوچ عشایر در سطح استان با اشاره به اینکه گزارش تلاش برای ورود دام عشایر از برخی استان‌های همجوار به این استان اظهار کرد: صدور مجوز تردد و ورود برای عشایری که قصد دارند تا دام‌های خود را به استان سمنان منتقل کنند، مستلزم دارا بودن پروانه چرا در داخل استان سمنان است.
 
وی با تاکید بر اینکه در سطح استان سمنان در حال حاضر توانستیم در مرحله مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کنیم، ادامه داد: ما امروز در استان در مرحله مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کردیم و نیاز است تا برای ریشه کَنی کامل این بیماری، پس از مدیریت، به مرحله مهار و کنترل این بیماری در استان دست یافته و در این دو مرحله نیز موفق عمل کنیم که این مهم مستلزم تلاش بیشتر خواهد بود.
 
خجسته پور ادامه داد:عشایر ما از عمده تولید کنندگان کشور هستند که مایحتاج مردم را تولید کرده و همچنین از سوی دیگر سلامت دام نیز ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد و این مهم به نوعی مرتبط با بحث مدیریت شیوع کرونا نیز هست، لذا توجه به مسائل ورود و خروج دام و نظارت بر این امر به صورت ویژه در دستور کار قرار دارد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: صدور مجوز تردد دام عشایر در داخل استان طی دو ماه آینده که فصل جابجایی بین ییلاق و قشلاق است، باید با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری استان صورت بگیرد.
 
خجسته پور گفت: گندزدایی آبشخور‌های مشترک، توسط اداره کل امور عشایر و محیط زیست استان در دستور کار قرار دارد تا سلامت وحوش و دام‌ها بیش از پیش تامین شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با بیان اینکه تمام تلاش خود را در جهت تقویت و جهش تولید و همچنین حفظ سلامت مردم به کار گرفته ایم، افزود: در مسیر فیروزکوه و مراتع این منطقه، نیروی انتظامی در کنار منابع طبیعی برای مدیریت بحث چرا دام حضور داشته و تدابیر لازم اندیشیده شود.
 
همچنین ایرج رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در این جلسه از بازگرداندن عشایر کوچ کرده به این استان خبر داد و گفت: با توجه به وضعیت جوی مطلوب چند روز اخیر، شاهد جابجایی دام از استان‌های همجوار به استان بودیم که اقدامات بسیار خوبی نیز با ردیابی کوچ‌های غیرمجاز، صورت گرفت.
 
وی تصریح کرد: دام‌های غیرمجاز ورودی به استان با ردیابی و پیگیری‌های انجام شده توسط نیروی انتظامی به استان‌های مبداء بازگردانده شدند.
 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان ادامه داد: تیم‌های نیروی انتظامی در ورودی‌های استان برای جلوگیری از ورود غیرمجاز دام عشایر به استان، مستقر شدند.
 
وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و نیاز به تمهیدات لازم و مراقبت‌های ویژه، نیاز است ضدعفونی آبشخور‌های مشترک دام‌های عشایر و وحوش، انجام شود.
 
رئیسیان یادآوری کرد: با توجه به نزدیکی به فصل کوچ عشایر در استان، گندزدایی مسیر کوچ دام باید به صورت ویژه در دستور کار دستگاه‌های متولی قرار بگیرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی