تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

۸ هزار واحد مسکن مهر گم شد!

سازمان ملی زمین و مسکن از شهریور سال گذشته تاکنون حدود ۱۵ هزار مسکن مهر را افتتاح کرده است. در بازه یاد شده کمی بیش از ۸۰۰۰ واحد مسکن مهر نیز از آمار سازمان مذکور ناپدید شده است.

کد خبر: ۵۶۵۳
۱۰:۲۶ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۷

دیدارنیوز - مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن شهریور ماه سال گذشته از کنار گذاشتن واحد‌های مسکن مهر با پیشرفت زیر ۳۰ درصد خبر داده و گفته بود: ۹۸۹ هزار و ۵۳۹ واحد مسکن مهر شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت به اتمام رسید.

حمیدرضا عظیمیان با اشاره به دستور رییس‌جمهوری مبنی بربسته شدن پرونده مسکن مهر تا پایان سال ۹۶، اظهار کرد: سازمان ملی زمین و مسکن به‌عنوان متولی واحد‌های مسکن مهر شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت، اقدام به تکمیل واحد‌ها کرد که از مجموع یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد، ۹۸۹ هزار و ۵۳۹ واحد (۸۲ درصد) افتتاح شده است.

وی با بیان این‌که ۵۴ هزار و ۶۱۳ واحد نیز آماده افتتاح است، تصریح کرد: مسکن‌های مهر مشکل‌دار ۸۵۳۶۸ واحد است که از این تعداد ۵۶۳۱۵ واحد فاقد متقاضی است. ۱۹ هزار و ۲۶ واحد دارای متقاضی زیر ۳۰ درصد-پیشرفت فیزیکی- و ۱۰ هزار و ۲۷ واحد نیز دارای مشکلات حقوقی هستند.

عظیمیان تاکید کرد: مقرر شده تا واحد‌های مسکن مهری را که در مراجع قضایی بوده و آن‌هایی که پیشرفت فیزیکی زیر ۳۰ درصد دارند کنار گذاشته شود.

این در حالی که وی اخیرا از واگذاری ۵۲ هزار مسکن فاقد متقاضی به بنیاد مسکن، کمیته امداد، بهزیستی و خیرین خبر داده و گفته است: از یک میلیون و ۱۹۴ هزار و ۶۹۸ واحد مسکن مهر عقد قرارداد شده در شهر‌های بالای ۲۵ هزار نفر، یک میلیون و ۵ هزار و ۱۴۵ واحد به بهره برداری رسیده و عملیات ساخت ۱۰۲ هزار و ۹۹ واحد باقیمانده که از این میزان عملیات ساخت ۸۷ هزار و ۴۵۴ واحد به پایان رسیده، اما قابلیت افتتاح ندارد.

وی با اشاره به این‌که پیشرفت فیزیکی واحد مسکن مهر ۹۷.۱ درصد است، افزود: ۵۲ هزار و ۹۲۴ واحد مسکن مهر خودمالک، تعاونی و سه جانبه فاقد متقاضی است. هماهنگی‌هایی با کمیته امداد و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بهزیستی و خیرین در زمینه مسکن مهر فاقد متقاضی و تخصیص آن‌ها به اقشار کم درآمد داشته‌ایم که امیدواریم هرچه سریعتر به نتیجه مطلوب ختم شود.

آمار ارائه شده از سوی معاون وزیر راه و شهرسازی حاکی از آن است که تعداد واحد‌های مسکن مهر شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از شهریور سال گذشته تاکنون کاهش یافته است. به عبارت دیگر مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن حدود ۱۱ ماه پیش تعداد واحد‌های مسکن مهر (شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت) را یک میلیون و ۲۰۲ هزار و ۹۴۷ واحد اعلام کرده بود که چند روز پیش تعداد این واحد‌ها را یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۹۸ واحد عنوان کرده است. این آمار نشان از کاهش یا احتمالا گم شدن ۸۲۴۹ واحد مسکن مهر تحت مدیریت سازمان ملی زمین و مسکن دارد.

از سوی دیگر عظیمیان شهریور پارسال پیشرفت تعداد واحد‌های افتتاح شده مسکن مهر را ۹۸۹ هزار و ۵۳۹ واحد اعلام کرده بود که در در جدیدترین اظهارات معاون آخوندی تعداد واحد‌های افتتاح شده یک میلیون و ۵ هزار و ۱۴۵ واحد ذکر شده است. مقایسه این آمار حاکی از آن است که تقریبا طی یکسال اخیر فقط ۱۵ هزار و ۶۰۶ واحد مسکن مهر افتتاح شده که مشخص نیست چه تعداد از این واحد‌ها به متقاضیان واگذار شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی