تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را به آمریکا و اسرائیل تحمیل کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

چشیدن طعم ماهی عید به خطر آلوده شدن ویروس می‌ارزد؟

News Image Lead

بازار بزرگ ماهی در شهرستان فریدونکنار از جمله بازارهای معروف و کم نظیر شمال کشور است که در روزهای کرونایی و قرنطینه بودن همشهریان‌مان در خانه شاهد حضور مشتری این بازار که برخی شهروندان و مسافران از سراسر کشور هستند همراه با تجمع عمومی بالا در این مکان است.

کد خبر: ۵۶۲۸۸
۱۱:۵۲ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
 

دیدارنیوز ـ این روزها هستند افرادی با انجام کار جهادی در پی ضد عفونی کردن و گندزدایی معابر و مکان‌ها برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس تلاش می‌کنند اما برخی‌ها گوششان بدهکار نیست و همچنان در کانون شیوع ویروس در جمعی عمومی شلوغ وقت می‌گذرانند.

می‌دانیم سبزی پلو با ماهی غذای مرسوم و محبوب ما ایرانی‌ها در شب و روزهای عید نوروز است اما شلوغی و تجمع مردم آن هم در شرایط شیوع بیماری ویروسی کرونا کار پر ریسکی و نگران کننده‌ای خواهد بود، واقعا چشیدن طعم ماهی شب عید به خطر آلوده شدن به ویروس کرونا درست در زمانی که در همه کشور اعلام قرنیطنه خانگی شده، می‌ارزد؟

پره‌های ماهیگیری در مازندران برای مقابله با ویروس کرونا تعطیل است

ولی الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اقدامات مهم و پیشگیرانه برای شیلات مازندران در مقابله با ویروس کرونا انجام شد.

وی تصریح کرد: ماهی‌هایی که از سردهنه رودخانه‌های فریدونکنار صید می‌شوند از طریق صیادان غیر مجاز صورت می‌گیرد که در این رابطه با نیروی انتظامی، یگان حفاظتی شیلات و نیروهای دریابانی هماهنگی کردیم تا با این افراد برخورد شود.

مدیر کل شیلات مازندران با اشاره به اینکه به صیادان در روزهای اخیر توصیه‌های بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا را آموزش دادیم، گفت: در این شرایط بحران بیماری کرونا فعالیت صیادان با حداقل نیرو انجام می‌شود.

محمدزاده خاطرنشان کرد: ۷ روز از تعطیلی پره‌های شیلات در مازندران می‌گذرد و در برخی مراکز با یک سوم نیرو مشغول کار هستند.

 تعطیلی بازار هفتگی، فروشگاه و پاساژهای فریدونکنار

محمد نصیری‌کناری فرماندار شهرستان فریدونکنار نیز در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بازارهای هفتگی، فروشگاه و پاساژهای فریدونکنار همچنان در تعطیلی به سر می‌بردند.

وی در رابطه با تجمعی که در این روزهای کرونایی در زیر پل میلاد این شهر برای ماهیگیری انجام می‌شود، تاکید کرد: در این خصوص با مدیرکل شیلات مازندران صحبت شده است و تذکرات لازم مبنی بر تجمع برای ماهیگیری توسط مردم در این شرایط شیوع بیماری کرونا داده شد اما برای آن‌ها ظاهرا هنوز توجیه‌پذیر نیست.

فرماندار فریدونکنار تصریح کرد: در این خصوص با نیروی انتظامی و ارگان‌های ذی‌ربط هماهنگ‌هایی صورت گرفته که با این افراد برخورد شود.

نصیری‌کناری در خصوص تردد و باز بودن بازار ماهی فریدونکنار هم در این ایام چنین بیان کرد و گفت: در خصوص مباحث بهداشتی این بازار در چند روز اخیر با مسئولان مربوطه صحبت شده و پیگیری‌هایی داشتیم که سه روز تعطیلی پره اعلام شد.

وی ادامه داد: به علت بارندگی و طوفانی بودن دریا صید ماهی تا چند روز انجام نشد و تا ۱۰روز بازار ماهی این شهرستان بی‌رونق شده بود.

فرماندار فریدونکنار یادآور شد: دیروز عصر سه‌شنبه ۵ فروردین ماه بازار این شهرستان شلوغ شده بود که در این خصوص هم برنامه‌ریزی‌هایی در نظر گرفته شد و نظارت‌های ما برای باز بودن این بازار هم همچنان ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی