تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تمام مراکز گردشگری ایلام تعطیل است/ پایش ۲۵ هزار نفر در مبادی ورودی ایلام

استاندار ایلام گفت: تاکنون، بیش از ۲۵ هزار نفر در مبادی ورودی استان پایش و کنترل شده اند که از این میزان ۱۳ نفر دارای علائم بیماری کرونا بوده اند که قرنطینه و بستری شده اند. 

کد خبر: ۵۵۳۵۳
۱۴:۵۱ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

تمام مراکز گردشگری ایلام تعطیل است/ پایش ۲۵ هزار نفر در مبادی ورودی ایلام

دیدارنیوز ـ "قاسم سلیمانی دشتکی" در هفتمین نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا ضمن تقدیر و تشکر از فرمان رهبری در پای کار آوردن نیرو‌های مسلح در موضوع بیماری کرونا، گفت: این اقدام بسیار ارزشمند و تعیین کننده است و در استان نیز بایست از این ظرفیت مهم استفاده کرد.
 
وی ادامه داد: بر این اساس از همه نیرو‌های نظامی و انتظامی ارتش و سپاه در استان می‌خواهیم از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به ستاد استانی مبارزه با کرونا استفاده کنند اگرچه تاکنون مجموعه تلاش این عزیزان قابل تقدیر بوده است. 
 
استاندار ایلام از استقبال کم نظیر مردم استان ایلام در به راه انداختن کمپین‌های مختلف در جهت پیشگیری و کنترل بیماری کرونا تقدیر و تشکر کرد و گفت: پای کار آمدن ایلات و عشایر و بزرگان در یک طرف و تلاش قابل تحسین اصحاب رسانه و کنشگران فضای مجازی استان به همراه استقبال کم نطیر مردم از این پویش‌ها مایه خوشحالی و امیدواری فراوان برای غلبه بر بیماری کرونا است.
 
وی ادامه داد: عدم حضور مردم استان در مراسم جمعه آخر سال به ویژه در مناطقی، چون ایوان که درگیر جدی در بحث کرونا است، قابل تقدیر است و امروز مسائل ایوان به دقت رصد میشود و امور این شهرستان را فرماندار و مسئولان محلی انجام میدهند و معاون توسعه و منابع انسانی استانداری نیز از نطر پشتیبانی به شهرستان کمک خواهد کرد.
 
استاندار ایلام در ادامه از کمک۱۴۰۰ میلیارد تومانی دولت به وزارت بهداشت و درمان برای مبارزه با کرونا خبر داد گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان باید در این ارتباط پیگیر سهم استان باشد و تاکنون بالغ بر ۶۶۰ میلیون تومان به علوم پزشکی استان کمک شده است.
سلیمانی دشتکی در ادامه بر ضرورت اجرایی شدن مصوبات ستاد مبارزه با کرونا در استان تاکید کرد و گفت: این مصوبات برای مردم و مسئولان لازم الاجرا هستند و قصور در این ارتباط پیگیرد قانونی دارد.
 
وی در ادامه از دستگاه‌های اجرایی به ویژه صنعت و معدن در جهت تولید مواد و اقلام بهداشتی خواست که با هماهنگی و نظارت دانشگاه علوم پزشکی استان مواد و اقلام تولید شده را در اختیار داروخانه‌ها و مردم قرار دهد.
 
رئیس ستاد مبارزه با کرونا در استان ایلام خواستار پایش و کنترل جدی مبادی ورودی استان شد و گفت: تاکنون، بیش از ۲۵ هزار نفر در مبادی ورودی استان پایش و کنترل شده اند که از این میزان ۱۳ نفر دارای علائم بیماری کرونا بودهاند که قرنطینه و بستری شدهاند. 
 
وی در ادامه بر پایش و کنترل پمپ بنزین‌ها نیز تاکید کرد و گفت: در پمپ بنزین‌ها باید موارد پیشگیری از بیماری کرونا با دقت رعایت شود.
 
استاندار ایلام در ادامه به استخدام نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: دستگاه‌های متولی در جهت اجرای مصوبه ستاد ملی استخدام پرستاران اقدام نماید و در این راستا تمام دستگاه‌های اجرایی استان نیرو‌هایی که آموزش دیده در حوزه بهداشت و درمان هستند را با مشخصات کامل به دانشگاه علوم پزشکی استان معرفی کنند. 
 
وی وفاق و همدلی اعضای ستاد استانی مبارزه با کرونا را کاملا مشهود دانست و گفت: برخی در فضای مجازی به غلط جوری وانمود کردند که مابین اعضا از جمله دادستان محترم و ستاد اختلاف نظر هست، اما واقعیت چیز دیگری است.
 
وی ادامه داد: دادستان محترم در ارتباط با کنترل مبادی ورودی استان یک حکم دادند که بلافاصله اصلاحیه آن را ارسال کردند. 
 
نماینده عالی دولت در استان با اشاره به این مهم که همه ما پایبند به قانون قانون هستیم، اضافه کرد: در ستاد استانی مبارزه با کرونا هیچ اختلاف نظری وجود ندارد بلکه وفاق و همدلی مجموعه اعضا در کشور نمونه است.
 
وی ادامه داد: وقتی هتل و رستوران و تمام تاسیسات گردشگری و بوم گردی و مراکز تفریحی را تعطیل کرده ایم حضور هیچ مسافری در استان توجیه ندارد و ما اکیدا گفته ایم مسافر به استان نیاید.
 
وی گفت: در جهت خلوت کردن بازار و جلوگیری از تجمع مردم پاساژ‌ها و مجتمع‌های تجاری به جز مواد غذایی (میوه و تره بار و اقلام دارویی و پزشکی و بطور کلی اصنافی که کالا‌های ضروری مردم را تامین می‌کنند) تعطیل شوند.
 
استاندار ایلام در ادامه با اعلام این مطلب که به خاطر همدردی با حادثه دیدگان کرونا، امسال عید نداریم، گفت: وقتی بیش از ۶۰۰ نفر از هموطنان ما به خاطر بیماری کرونا فوت کرده اند چه عیدی میتوانیم داشته باشیم.
 
وی در ادامه از مردم استان تقاصا داشت که همچنان با در خانه ماندن و نرفتن به سفر و نپذیرفتن مهمان و چادر نزدن در طبیعت ستاد استانی مبارزه با کرونا را در شکست بیماری کرونا کمک و همراهی کنند.
 
وی در پایان با اشاره به این مهم که در استان وحدت و همدلی بسیار خوبی برقرار است و فصل الخطاب همه کار‌ها مصوبات ستاد است، گفت: خوشبختانه امروز عزم مردم و مسئولان برای شکست بیماری کرونا در استان جدی است و همانطور که سیل را بامدیریت و در اربعین موفق عمل کردیم، کرونا را هم شکست خواهیم داد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی