تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ خبرنگار الجزیره: ایرانی‌ها نگران اقتصاد هستند، نه اسرائیل/ افزایش گشت‌زنی جنگنده‌های اردنی

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

ذوالقدر: مسئولان برای برقراری نشاط مردم در ایام در خانه ماندن برنامه‌ریزی کنند

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه «برنامه های ارائه شده برای مدیریت زمان در خانه ماندن مردم در این شرایط باید سریع و با اطلاع رسانی درست اجرایی شود» گفت: برای حال خوب مردم ارزش قائل شویم و اقدامات لازم را جهت برقراری نشاط اجتماعی یا حداقل در این ایام جهت جلوگیری از آسیب روحی روانی هموطنانمان فراهم کنیم. 

کد خبر: ۵۵۰۶۶
۰۹:۲۳ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز - سیده فاطمه ذوالقدر با اشاره به لزوم پرهیز از هرگونه تردد و سفر غیر ضرور توسط مردم، درباره چگونگی مدیریت کردن زمان در خانه ماندن مردم اظهار داشت: در این روزها که دغدغه سلامت جسم و روح هموطنان عزیزمان مطرح است برای جلوگیری از گسترش این بیماری مسری، مرتب مردم را به خانه ماندن جهت در امان بودن از بیماری فرا می خوانیم که برای این موضوع باید برنامه ریزی کرد.

وی افزود: دانش آموزان از اوایل اسفند دیگر به مدرسه نمی‌روند و یادگیری از طریق تلویزیون و شبکه‌های مجازی صورت می گیرد، که البته در این‌باره چند سوال مطرح است، آیا این یادگیری واقعا می تواند خروجی و نتیجه مطلوب داشته باشد؟ آیا بر مبنای برنامه ریزی صحیح صورت گرفته است یا خیر؟ و  آیا دانش‌آموزان، آموزش لازم را جهت استقبال از این نحوه یادگیری دیده‌اند؟ بنابراین لازم است برای درست استفاده کردن از این ایام، به فراخور شرایط، آموزش لازم صورت گیرد. 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: اینکه مردم برای مدت قابل توجهی در خانه بمانند، که قطعا موجب تنگ شدن عرصه و تحت فشار روحی قرار گرفتن می شود، مستلزم برنامه ریزی از سوی مسئولین برای چگونه پر کردن این ایام است. البته اگر بتوانیم آن را ایام فراغت بنامیم، چرا که شهروندان، این روزها، دغدغه بسیاری دارند و فارغ از مسائل نمی باشند. 

ذوالقدر تصریح کرد: بنابراین دستگاه‌های اجرایی مربوطه از صدا و سیما گرفته تا وزارت بهداشت و وزارت گردشگری و وزارت جوانان و ارتباطات و معاونت زنان و خانواده و شهرداری ها و... موظف هستند جهت بهبود اوضاع روحی - روانی مردم و ترغیب به خانه ماندن، برنامه های مشاوره ای جهت خویشتن داری و دوری از ترس و اضطراب، ارائه بازی و تفریحات آنلاین و انواع آموزش های لازم -برای ایام خوش بعد از این بحران- و لذت بردن از کنار خانواده بودن و موارد بسیار دیگری را برنامه ریزی کنند. 

نماینده مردم تهران در مجلس در این‌باره اضافه کرد: وزارت ارتباطات از در اختیار گذاردن ۱۰۰ گیگ اینترنت رایگان سخن می گوید که باید زودتر اجرایی و اطلاع رسانی و آموزش درست برای استفاده عموم مردم صورت بگیرد.   

این عضو فراکسیون زنان مجلس با تاکید بر این‌که «برنامه های ارائه شده در این زمینه باید سریع و با اطلاع رسانی درست اجرایی شود و جنبه تبلیغاتی و شعاری نداشته باشد» عنوان کرد: برای حال خوب مردم ارزش قائل شویم و اقدامات لازم را جهت برقراری نشاط اجتماعی یا حداقل در این ایام جهت جلوگیری از آسیب روحی روانی هم وطنانمان  فراهیم کنیم. 

ذوالقدر در پایان بیان کرد: البته اینکه افراد بتوانند برای اوقات فراغت خود بخصوص در چنین شرایطی که اوقاتی طولانی و غیرمعمول است، برنامه ریزی کنند، خود، یک مهارت است که نیازمند آموزش می باشد و این آموزش باید در مدارس و از سنین پایین آغاز شود؛ بنابراین لحاظ چنین آموزشی در مدارس توسط وزارت آموزش و پرورش نیز ضرورت دارد.


منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی