تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
استاندار لرستان:

سرعت انتشار کرونا باید کم شود/ پذیرش مهمان نوروزی در لرستان نخواهیم داشت

استاندار لرستان گفت: کار‌هایی انجام دهیم که سرعت انتشار ویروس کرونا کم شود.

کد خبر: ۵۴۷۷۱
۱۵:۱۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۸

سرعت انتشار کرونا باید کم شود/ پذیرش مهمان نوروزی نخواهیم داشت

دیدارنیوز ـ سید موسی خادمی با بیان اینکه مردم روز‌های سخت را می‌گذرانند، افزود: لرستان به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب تعداد زیادی مهاجر از سایر استان‌ها داشته که در زمان انتخابات به استان آمده بودند.
 
وی تصریح کرد: جزو استان‌های آلوده هستیم، در مجاورت استان مرکزی هستیم که تعداد مبتلایان این استان زیاد بوده و ممکن است این موضوع ادامه‌دار باشد.
 
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: باید کار‌هایی انجام دهیم که سرعت انتشار ویروس کم و جابجایی و ارتباطات مردم کمتر شود، با رعایت موازین بهداشتی این بیماری کنترل خواهد شد.
 
خادمی اضافه کرد: این ویروس قدرت انتقال بالاتری دارد و یک نفر چندین نفر را مبتلا می‌کند و سرعت تصاعدی دارد؛ درجه آلودگی این ویروس بالاست و امکان کشندگی کمتری داشته و قدرت انتشار بالایی دارد.
 
وی بیان کرد: مردمی عاطفی هستیم و در این روز‌ها باید ارتباطات کم شود و از تشکیل اجتماعات خودداری و از مراسم عروسی و ترحیم امتناع کنیم.
 
استاندار لرستان با بیان اینکه دیگران را به تجمعات دعوت نکنید، افزود: ستاد ملی مبارزه با کرونا دانشگاه‌ها و مدارس را تعطیل کرده و این تعطیلی فرصتی نیست که مسافرت برویم بلکه باید در خانه بمانیم؛ کادر‌های اداری و آموزشی حق خروج از استان را ندارند.
 
خادمی با اشاره به اینکه در روز‌های آینده ممکن است اداراتی را تعطیل کنیم، اضافه کرد: پذیرای مهمان نوروزی نیستیم؛ مراکز تفریحی را می‌بندیم و مراکز مهمان‌پذیر پذیرش نخواهند داشت.
 
وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از جمعیت ما مهاجر هستند و چنانچه این افراد در استان‌های آلوده بوده باشند استان ما را آلوده می‌کنند و اگر در استان‌های پاکی حضور دارند با آمدن به لرستان استان محل سکونت خود را آلوده می‌کنند.
 
استاندار لرستان اظهار کرد: ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام کرده تا اطلاع ثانوی شرایط ادارات به حالت عادی برگردد؛ البته زنان باردار و کارکنانی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای و یا علائم سرماخوردگی هستند براساس بخش‌نامه‌ای که به ادارات ابلاغ شده نیاز به حضورشان در محل کار نیست.
 
خادمی با بیان اینکه کمبود اقلام بهداشتی مساله جدی کشوری بوده، اما در حال حاضر این وضعیت بهتر شده است، بیان کرد: در استان شش واحد تولیدی داریم و در چند روز آینده وضعیت اقلام بهداشتی بهتر می‌شود.
 
وی اضافه کرد: از اول اسفند تاکنون ۳۰۵ هزار لیتر الکل و ۳۵۰ هزار ژل ضدعفونی در استان توزیع شده است.
 
استاندار لرستان ادامه داد: کمبود ماسک موضوعی کشوری است، در استان واحد تولید ماسک با ظرفیت بین ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ عدد در بروجرد داریم که از این ظرفیت استفاده خواهد شد.
 
نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه چندین کارخانه تولید اقلام بهداشتی سه شیفته کار و تولید می‌کنند، بیان کرد: اولویت ما برای اقلام بهداشتی کادر درمانی و کارکنان است.
 
وی با بیان اینکه اقلام مورد نیاز در حد نیاز و قابل قبول تهیه می‌شود، افزود: کادر درمانی اعم از پزشکان و پرستاران در صف مقدم مبارزه با این ویروس هستند و ایثارگری می‌کنند؛ از تلاش دانشگاه علوم‌پزشکی تشکر می‌کنم.
 
خادمی در مورد قرنطینه کردن مراکزی که شیوع بالایی دارند، گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا قرنطینه کردن را توصیه نکرده چرا که این مهم ضوابط خاص خود دارد و باید افراد شناسایی شده را در مکان‌های خاص قرار دهیم.
 
استاندار با بیان اینکه در شهر‌هایی که آلودگی بالاست این امر انجام خواهد شد، اظهار کرد: بستن مبادی ورودی شهر‌ها به معنای قرنطینه کردن نیست و این مهم را در ستاد مطرح خواهیم کرد؛ مبادی ورودی تعدادی از شهر‌های استان که شیوع بالایی دارد را کنترل خواهیم کرد.
 
وی در مورد تمهیدات اندیشیده شده برای سرویس دهی به بیماران مبتلا عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه یک بیمارستان را به بیماران اختصاص داده و چندین بیمارستان دیگر در استان نیز رزرو هستند.
 
خادمی در مورد کنترل مبادی ورودی استان، تصریح کرد: با توجه به اینکه روزانه ۷۰۰۰ خودروی سبک و سنگین از سمت بروجرد و ۸۰۰۰ خودرو از طریق پل زال وارد استان می‌شود این موضوع سخت است، اما باید کنترل مبادی انجام شود.
 
استاندار بیان کرد: در فاز پیشگیری مردم باید این موضوع بیماری را جدی بگیرند چراکه عدم رعایت موازین بهداشتی ممکن است سطح شیوع را افزایش دهد.
 
وی افزود: چنانچه مردم دوهفته رعایت کرده و ارتباطات خود را کم، موازین بهداشت را رعایت و در تجمعات شرکت نکنند می‌توان روند شیوع این بیماری را کنترل کرد.
 
وی با بیان اینکه استان در چند روز اخیر شیب بالایی داشته و ممکن است این شیب نیز در روز‌های آینده ادامه داشته باشد، اضافه کرد: مردم ارتباطات خود را کم کرده و موازین بهداشتی را رعایت کنند و ما نیز همه امکانات و اعتبارات را برای کمک به علوم پزشکی و مقابله با این بیماری اختصاص خواهیم داد.
 
خادمی در ادامه با بیان اینکه سمن‌ها می‌توانند در بحث آموزش فعالیت داشته و اقلام را در مناطق حاشیه‌ای شهر‌ها که مردم درآمد کمتری دارند توزیع کنند، یادآور شد: همچنین ورود به تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی را برای مسافران و مردم ممنوع کردیم تا از این طریق جلوی انتشار گرفته شود.
 
استاندار لرستان گفت: شهرداری‌ها، دستگاه‌های تولیدی و امنیتی استان کار‌های خود را انجام می‌هند؛ همچنین فردا عصر جلسه ستاد مبارزه با کرونا را برای هماهنگی بیشتر تشکیل می‌دهیم.
 
وی عنوان کرد: از رسانه و همه کسانی‌که در راستای پیشگیری و مقابله اطلاع‌رسانی می‌کنند تقدیر می‌کنم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی