تیتر امروز

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار به اسرائیل/ بریتانیا: تشدید تنش به نفع هیچ‌کس نیست/ لغو پروازهای لوفت هانزا به تل‌آویو

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مدیرکل شیلات استان زنجان:

پرورش خون‌آشام در منازل ممنوع است

مدیرکل شیلات استان زنجان گفت: پرورش زالو در داخل منازل و آپارتمان‌ها ممنوع بوده و مکان‌های پرورش باید در خارج از شهر‌ها ایجاد شود.

کد خبر: ۵۴۱۱۸
۰۹:۵۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۸

پرورش خون‌آشام در منازل ممنوع است

دیدارنیوز ـ منصور حقی‌راد اظهار کرد: با توجه به ضوابط و مقررات پرورش زالو که از سال ۱۳۹۱ توسط دامپزشکی استان زنجان ابلاغ شده و بر اساس آن، پرورش این جاندار در داخل آپارتمان‌ها و منازل ممنوع شده است و باید فاصله ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ متری مکان پرورش این جاندار با مراکز و صنایع دامی، ماهیان، مرغداری‌ها، پرورش زنبور عسل، کارخانه‌ها و سکونت‌گاه‌های شهری و روستایی رعایت شود.
 
وی با بیان اینکه پرورش‌دهندگان برای تغذیه این موجودات باید از جلبک، حلزون و موادغذایی بدون پایه خون بهره‌گیری کنند، افزود: در بعضی از موارد تولیدکنندگان برای سرمایه‌گذاری در این بخش منصرف می‌شوند. گفتنی است که سودآوری زالو در حالت پرورش به صورت دپو ۴۰ درصد است و به صورت تکثیر و پرورش ۱۰۰ درصد است. در واقع برگشت سرمایه در همان سال اول مقدور است.
 
مدیرکل شیلات استان زنجان با بیان اینکه داشتن زمین مناسب برای پرورش زالو و دریافت مجوز ازسازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان دامپزشکی از جمله اقدامات مناسب جهت ایجاد پرورشگاه زالو ایده‌آل است، عنوان کرد: ایجاد تاسیسات مخصوص جهت پرورش زالو، مانند رعایت اصول ساخت سالن‌های تکثیر، پرورش و قرنطینه، سرامیک کامل، رختکن، اتاق استراحت کارگری، اتاق اداری و اتاق تغذیه از جمله سایر مواردی است که جهت ایجاد پرورشگاه زالو ضرورت دارد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی