تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
مرحوم محمدعلی مرادی مدتی قبل در دو میزگرد در موضوع شکاف اجتماعی در محل دیدارنیوز حضور یافته بود

محمدعلی مرادی استاد و پژوهشگر فلسفه درگذشت

محمدعلی مرادی دانش آموخته فلسفه در آلمان و از فعالین سیاسی سالهای قبل و پس از انقلاب که به خاطر بیماری در بیمارستان بستری بود، صبح امروز درگذشت.

کد خبر: ۵۴۰۶
۱۵:۲۲ - ۳۱ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - محمدعلی مرادی دانش آموخته فلسفه در آلمان و از فعالین سیاسی سالهای قبل از انقلاب و پس از انقلاب تا اواخر دهه ۶۰ بوده است که پس از سالهای آن دهه، از فعالیتهای سیاسی دست کشیده و به فعالیتهای علمی در زمینه فلسفه پرداخت.

محمدعلی مرادی دانش‌آموخته فلسفه، جامعه‌شناسی و اسلام‌شناسی از دانشگاه برلین بود. پایان‌نامه‌ او در مقطع کارشناسی ارشد فلسفه «مفهوم در سنجش خردناب» و در مقطع دکترا «آگاهی و خودآگاهی نزد فیشته آغارین (۱۷۷۴)» بود. او پژوهشگر و مدرس در حوزۀ فلسفه‌ ایده‌آلیسم  آلمانی به ویژه از کانت تا هگل بود.

هرچند از وی تاکنون کتابی منتشر نشده است، اما هم از طریق فضای مجازی و هم از طریق مصاحبه و یادداشت در مجلات و نشریات مختلف در حوزه‌های مختلف از فلسفه‌ ایده‌آلیسم آلمانی گرفته تا نقد روشنفکری ایرانی و کلاس‌های خوانش متون کلاسیک حضور داشت.

وی اگرچه در سالهای اخیر در دانشگاه تدریس رسمی نداشت، اما کارگاه‌های آزاد و مشاوره‌های علمی وی به پایان‌نامه‌های دانشجویی برای دانشجویان علوم انسانی و اجتماعی تأثیرگذار بوده‌ است.

دیدارنیوز مدتی قبل از مرحوم مرادی برای شرکت در دو میزگرد اجتماعی در باره شکاف اجتماعی دعوت کرده بود که بخش اول آن در سایت منتشر شده است و بخش دوم آن میزگرد هم به زودی منتشر خواهد شد. 
 
درگذشت این استاد صمیمی و دوست داشتنی فلسفه و جامعه‌شناسی را به علاقه‌مندان و خانواده گرامی ایشان تسلیت می‌گوییم و برای روح آن استاد گرامی طلب بخشایش و آرامش داریم. 
 
 
 
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی