تیتر امروز

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...

افزایش قربانیان کرونا/ درب‌های اماکن مذهبی را ببندید

خبر کوتاه و مشخص است؛ فردی مبتلا به کرونا در نجف اشرف دیده شده و مسئولان امر برای جلوگیری از انتشار این ویروس، درب‌های حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام را بستند تا دیگر زائران و دوست‌داران امیرالمؤمنین علیه‌السلام به این درد دچار نشوند. عملکرد مسئولان عراقی، این مطلب را به ذهن متبادر می‌کند که با وجود اینکه به نظر می‌رسد در عراق نظم و نسق چندانی وجود ندارد مسئولان آن به سرعت تصمیمی درست و قابل دفاع می‌گیرند، اما چرا مسئولان ایرانی تا این اندازه نسبت به این بیماری واگیردار، سهل انگاری می‌کنند؟ سوال اساسی این است که جان چند نفر دیگر باید به خطر بیفتد تا مقامات مسئول، دست از عقاید بی پایه و اساس خود بردارند و مانع شیوع بیشتر آن شوند؟ واقعا اگر حرم‌های مطهر در این شرایط به صورت موقت بسته شود چه اتفاق ناگواری می‌افتد؟

کد خبر: ۵۳۵۴۲
۱۷:۳۹ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸

درب‌های اماکن مذهبی را ببندیددیدارنیوز ـ مسلم تهوری: خبرهای دریافتی از عراق، حکایت از آن دارد که با توجه به دیده شدن یک مورد بیمار مبتلا به کرونا در نجف اشرف، تولیت حرم امام علی علیه‌السلام به منظور پیشگیری از ویروس کرونا در عراق به ویژه شهر نجف، اقدام به بستن درب‌های ورودی به سمت ضریح حرم مطهر کرده است. بر همین اساس، در‌ب‌های ورودی به سمت ضریح حرم علوی تا اطلاع ثانوی بسته شده است اما زائران می‌توانند با حضور در ایوان نجف به زیارت بپردازند.


دکتر هادی انصاری از فعالان عتبات مقدس در عراق نیز اعلام کرده که ساعاتی پیش تولیت آستان مبارک امیرالمومنین در نجف اشرف در حرکتی مهم، برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در میان زائران حرم علوی، در‌ب‌های ورود به ضریح مطهر حضرت را تا اطلاع ثانوی به روی زائران بست. وی افزود: «این اقدام خردمندانه را باید ارج بنهیم. امیدواریم که با عنایات مولا، این بلا از تمام منطقه و جهان رخت بربندد. امیدوارم مورد توجه تولیت دار‌های ایران در قم و مشهد قرار بگیرد».


خبر کوتاه و مشخص است؛ فردی مبتلا به کرونا در نجف اشرف دیده شده و مسئولان امر برای جلوگیری از انتشار این ویروس، درب‌های حرم امیرالمؤمنین علیه‌السلام را بستند تا دیگر زائران و دوست‌داران امیرالمؤمنین علیه‌السلام به این درد دچار نشوند.


عملکرد مسئولان عراقی، این مطلب را به ذهن متبادر می‌کند که با وجود اینکه به نظر می‌رسد در عراق نظم و نسق چندانی وجود ندارد مسئولان آن به سرعت تصمیمی درست و قابل دفاع می‌گیرند، اما چرا مسئولان ایرانی تا این اندازه نسبت به این بیماری واگیردار، سهل انگاری می‌کنند؟


مردم کلیپ‌هایی از چین و سایر کشور‌های درگیر با این بیماری را مشاهده می‌کنند و زمانی که عملکرد مسئولان ایرانی را با دیده‌ها و شنیده‌هایشان مقایسه می‌کنند دچار دوگانگی می‌شوند که اگر رویه مسئولان ایرانی صحیح است پس چرا دیگران اینقدر بیماری کرونا را جدی گرفته‌اند و اگر آن‌ها درست عمل می‌کنند که ظاهرا حق نیز همین است پس چرا در ایران اینقدر این مسئله را به شوخی گرفته‌اند، تا جایی که هنوز هواپیمایی ماهان به چین در رفت و آمد است.


مسئولان ایرانی تا چندی پیش منکر وجود بیماری کرونا در ایران بودند اما وقتی نشانه‌های آن رویت شد، این بار بحث به این سمت رفت که آیا آمار اعلام شده واقعی است یا خیر. در این میان، احمد امیرآبادی نماینده قم روز گذشته اعلام کرد ۵۰ نفر در قم بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند و ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت ضمن تکذیب ادعای امیرآبادی اعلام کرد اگر ۲۵ نفر نیز مرده باشند از مقام خود استعفا می‌دهد. امیرآبادی نیز اعلام کرد اسامی درگذشتگان را برای حریرچی فرستاده‌ام و منتظر استعفای ایشان باقی می‌مانم.

 

درب‌های اماکن مذهبی را ببندید

 


در شرایطی که مردم منتظر اقدام جدی و اساسی در این زمینه هستند مسئولان امر به جنگ و دعوا با یکدیگر مشغول هستند. این دعوا‌ها و حساسیت‌ها از سوی امیرآبادی در صورتی است که بعد از آنکه اعلام شد عده‌ای در قم به این بیماری مبتلا شده‌اند و جان خود را نیز از دست داده‌اند وی عکس العملی نشان نداد؛ گویی آب از آب تکان نخورده و بعد از برگزاری انتخابات و فارغ شدن از هیاهوهای آن، تازه متوجه شد که کرونا آمده و باید به فکر مردم باشد. ظاهرا این مشکل در بین مسئولان به صورت اپیدمی درآمده که خبر‌ها را خیلی دیر متوجه می‌شوند.


در این زمینه حرف بسیار است، اما از اصل حرف غافل نشویم. به مجرد اینکه فردی مبتلا به کرونا در نجف اشرف مشاهده شد تولیت آستان امیرالمومنین علیه‌السلام اقدام به بستن درب‌های حرم مطهر کرد، اما روز‌ها است که مردم ایران با بیماری کرونا دست و پنجه نرم می‌کنند و متأسفانه کم یا زیاد تعدادی از هموطنان‌مان در برابر بیماری نتوانستند دوام بیاورند و از دنیا رفتند، اما همچنان درب‌های اماکن مقدسه باز است و مراسم‌های مذهبی بر منوال گذشته برگزار می‌شود.


آیا زمان آن نرسیده که فکری عاجل و جدی برای این بیماری فراگیر شود؟ معاون وزیر بهداشت، مخالف قرنطینه است و مدعی است قرنطینه برای قبل از جنگ جهانی اول است؛ هرچند خود نیز امروز در قرنطینه قرار گرفت. اما سوال اساسی این است که جان چند نفر دیگر باید به خطر بیفتد تا مقامات مسئول، دست از عقاید بی پایه و اساس خود بردارند و مانع شیوع بیشتر آن شوند؟ واقعا اگر حرم‌های مطهر در این شرایط به صورت موقت بسته شود چه اتفاق ناگواری می‌افتد؟ بد نیست مسئولان مربوطه سری به کامنت‌های مردم ذیل خبر بسته شدن درب حرم مولی الموحدین بزنند تا نظر مردم را بدانند؛ آن‌ها به صراحت از اقدام پیشگیرانه و به موقع مسئولان عراقی دفاع  کرده‌اند.


آقایان باور کنید تا زمانی که شرایط به حالت عادی برگردد چنانچه درب اماکن مذهبی از جمله حرم ها و مساجد را ببندید هیچ کار خلاف شرعی نکرده‌اید و بابت این عمل در پیشگاه خداوند قطعا مأجور خواهید بود.
 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی