تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ ایران قواعد جدیدی را تحمیل کرد/ سوناک و نتانیاهو امشب صحبت می‌کنند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...

زورآزمایی پرسپولیس و سپاهان؛ بیرون از زمین/ کمیته انضباطی جلوی خونریزی مجازی را بگیرد!

بازی‌های پرسپولیس و سپاهان در چند سال اخیر همواره با حواشی عجیب و ناراحت کننده همراه بوده و درگیری‌های متعددی بین هواداران این دو تیم رخ داده که خسارت‌های مالی و جسمی بسیاری را سبب شده است. دیروز البته می‌شد تصور کرد که به دلیل برگزاری مسابقه بدون حضور تماشاگران، دست کم اتفاقات مربوط به درگیری هواداران رخ نخواهد داد و هر چه هست در زمین فوتبال رخ می‌دهد، اما بازی دیروز خود تبدیل به یکی از عجیب‌ترین ماجرا‌های تاریخ فوتبال ایران شد. از دیشب تا به حال مجادلات بسیاری بین مدیران دو باشگاه صورت گرفته و کار دارد به جا‌های باریک می‌کشد. آنچه مسلم است در این شرایط باید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به سرعت وارد معرکه شده و اجازه ندهند وضعیت بحرانی‌تر از این شود.

کد خبر: ۵۳۳۵۶
۱۶:۳۵ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: درست در میانه بحرانی که ویروس کرونا در ایران به پا کرده و تمام حواس مردم به مقابله با این بیماری مهلک جلب شده، یک دردسر عجیب و غریب در فوتبال نیز پیش آمده که مثل قوز بالای قوز است. بازی پرسپولیس و سپاهان قرار بود دیروز در ورزشگاه نقش جهان و بدون حضور تماشاگر برگزار شود که اتفاقات حیرت انگیزی آن را تبدیل به یک بحران تازه برای فوتبال ایران کرد.
 
 
کمیته انضباطی جلوی خونریزی مجازی را بگیرد!
 

بازی‌های پرسپولیس و سپاهان در چند سال اخیر همواره با حواشی عجیب و ناراحت کننده همراه بوده و درگیری‌های متعددی بین هواداران این دو تیم رخ داده که خسارت‌های مالی و جسمی بسیاری را سبب شده است. دیروز البته می‌شد تصور کرد که به دلیل برگزاری مسابقه بدون حضور تماشاگران، دست کم اتفاقات مربوط به درگیری هواداران رخ نخواهد داد و هر چه هست در زمین فوتبال رخ می‌دهد، اما بازی دیروز خود تبدیل به یکی از عجیب‌ترین ماجرا‌های تاریخ فوتبال ایران شد.

یقینا همه هواداران فوتبال می‌دانند که دیروز تیم سپاهان در موعد مقرر در زمین بازی خانگی اش ظاهر نشد و پرسپولیس نیز بر اساس نظر داور و ناظر زمین رفتار کرد و در نهایت استادیوم را ترک کرد تا به تهران برگردد. سپاهانی‌ها برای لغو مسابقه همه کار کردند، اما در نهایت صلاح را در این دیدند که در موعد قانونی در زمین حضور نداشته باشند و به این ترتیب بازی انجام نشود.

بعد از بازی نیز موج فزاینده‌ای از مجادلات لفظی و کلامی بین دو طرف در همه رسانه‌ها در گرفت و هر یک دیگری را به رفتار غیرقانونی و غیرحرفه‌ای متهم کرد. با این حال شواهد و مدارک اینطور حکایت می‌کنند که دلایل حضور نیافتن سپاهان در زمین بازی، آنقدر محکمه پسند نیست که حکمی غیر از نتیجه ۳ بر صفر به ضرر آن‌ها از جانب کمیته انضباطی صادر شود.
 
از دیشب تا به حال مجادلات بسیاری بین مدیران دو باشگاه صورت گرفته و کار دارد به جا‌های باریک می‌کشد. آنچه مسلم است در این شرایط باید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به سرعت وارد معرکه شده و اجازه ندهند وضعیت بحرانی‌تر از این شود. واقعا جدل بین دو باشگاه دارد وارد مرحله مخاصمه می‌شود در حالی که اگر قانون حاکم باشد اجازه چنین مانور‌هایی به هیچ کس داده نمی‌شود. بهتر است زودتر تصمیم قاطعی در این مورد گرفته شود تا خونریزی‌ها به فضای مجازی و رسانه‌ها نکشد.

مقامات دو باشگاه شمشیر را از رو بسته و چنان به یکدیگر اتهام می‌زنند که حتی از هواداران متعصب نیز انتظار چنین رفتاری نیست. دو باشگاه در شرایطی به همدیگر می‌تازند که مملکت درگیر یک بحران انسانی است و بیماری مهلکی جان مردم را تهدید می‌کند؛ آن وقت باشگاه سپاهان به جای گردن نهادن به حکم سازمان لیگ، هواداران خود را بهانه حضور نیافتن در زمین می‌کند و به این ترتیب ارکان اصلی فوتبال کشور را تحت فشار قرار می‌دهد.

حالا به نظر می‌آید که پرونده این بازی در فدراسیون فوتبال به گره‌ای تبدیل خواهد شد که ناچار باید با دندان آن را باز کرد مگر آنکه قانون فصل الخطاب باشد و همه به قانون گردن بنهند. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ باید بدانند که اعتبار و حیثیت شان در گرو حل این بحران است؛ در حالی که قلدر‌ها جور دیگری وانمود می‌کنند.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی