تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

معاون وزیر آموزش و پرورش: آموزش و پرورش هماهنگ با وزارت بهداشت عمل می‌کند/دانش آموزان توصیه‌های بهداشتی در مورد کرونا را جدی بگیرند

خبر‌های مربوط به کرونا باعث شده که نگرانی‌هایی برای دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به وجود بیاید. حضور در مدرسه به عنوان محلی که تعداد افراد زیادی در آن حضور دارند باعث شده که نگرانی‌ها در این زمینه افزایش یابد. شایعاتی نیز در زمینه تعطیلی مدارس در برخی نقاطی کشور شنیده می‌شود. در همین راستا دیدارنیوز گفت و گویی با مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش داشته است. حمیدی در این رابطه گفت: به لحظه وضعیت قم را رصد می‌کنیم. تا همین لحظه اقدامات انجام شده توسط معاونت سلامت استان قم را پیگیری کردم و تا شنبه مدارس قم تعطیل است. موضوعی که وجود دارد با توجه به شواهد مشخص شده وزارت بهداشت روی شهر قم متمرکز است و تصمیمات لازم را برای این شهر اتخاذ شده و ما نیز هماهنگ با وزارت بهداشت در خصوص بحث مدارس عمل خواهیم کرد. در استان‌های دیگر، گزارشی مبنی بر ویروس کرونا ارائه نشده است و تا به این لحظه، تنها گزارش در رابطه با شهر قم بوده است.

کد خبر: ۵۲۸۳۵
۱۸:۰۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ رسول شکوهی: از زمانی که ویروس کرونا در کشور چین مطرح شد و آمار مرگ و میر و تلفات آن در سطح جهانی منتشر شد همواره این نگرانی وجود داشت که این ویروس به ایران نیز بیاید. با توجه به مراودات مختلف بین کشور چین و ایران، دور از ذهن نبود که دیر یا زود این ویروس به ایران نیز برسد. در طول این مدت نیز شایعاتی پیرامون این پدیده در شبکه‌های اجتماعی و همچنین در کوچه و خیابان شنیده می‌شد تا اینکه دیروز مقامات وزارت بهداشت، مرگ دو نفر در استان قم بر اثر ویروس کرونا را تایید کردند.

کیانوش جهانپور رئیس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت بهداشت از مثبت شدن آزمایشات اولیه دو مورد مشکوک به ابتلا به کروناویروس جدید در شهر قم خبر داد و گفت که مبتلایان مشکوک تحت ایزولاسیون و آزمایش‌های اولیه قرار گرفتند و در نهایت، آزمایشگاه مرجع تایید کرد که این افراد به ویروس کرونا مبتلا هستند. در خبر‌ها نیز متاسفانه دیده شد که دو نفر بر اثر این ویروس فوت کردند.

این خبر‌ها باعث شده که نگرانی‌هایی برای دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها به وجود بیاید. حضور در مدرسه به عنوان محلی که تعداد افراد زیادی در آن حضور دارند باعث شده که نگرانی‌ها در این زمینه افزایش یابد. شایعاتی نیز در زمینه تعطیلی مدارس در برخی نقاطی کشور شنیده می‌شود.

در همین راستا دیدارنیوز گفت و گویی با مهرزاد حمیدی معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش داشته است. حمیدی در این رابطه گفت: «شورای تامین استان قم تشکیل جلسه داده و دکتر گویا از معاونین وزارت بهداشت هم حضور داشتند. از وزارت آموزش و پرورش هم مدیرکل آموزش و پرورش استان قم حضور داشتند و موضوع را بررسی می‌کنند. به تناسب ارزیابی از وضعیت شیوع کرونا تصمیمات به لحظه را هم می‌گیرند. امروز معاونت سلامت اداره کل آموزش و پرورش قم و دانشگاه علوم پزشکی هماهنگی‌های لازم را انجام دادند و با بررسی لحظه‌ای، تصمیمات لازم در رابطه با وضعیت مدارس گرفته می‌شود».

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش درباره شهر قم نیز گفت: «به لحظه وضعیت قم را رصد می‌کنیم. قبل از تماس شما اقدامات انجام شده توسط معاونت سلامت استان قم را پیگیری کردم و تا شنبه مدارس قم تعطیل است. موضوعی که وجود دارد با توجه به شواهد مشخص شده، وزارت بهداشت روی شهر قم متمرکز است و تصمیمات لازم برای این شهر اتخاذ شده و ما نیز هماهنگ با وزارت بهداشت در خصوص بحث مدارس عمل خواهیم کرد».

او همچنین خاطر نشان کرد افرادی که در وضعیت مشکوک قرار دارند در بیمارستان کامکار قم تحت نظر و قرنطینه قرار گرفته اند. حمیدی به این نکته اشاره کرد که در استان‌های دیگر، گزارشی مبنی بر ویروس کرونا ارائه نشده است و تا به این لحظه، تنها گزارش در رابطه با شهر قم بوده است.

حمیدی در صحبت‌های خود این اطمینان را داد که هیچ پنهان کاری در این زمینه صورت نخواهد گرفت. او در این باره گفت: «وزارت بهداشت مصمم است که تمام اطلاعات لازم را در اختیار مردم بگذارد و مکتوم کردن این ماجرا به صلاح نیست. شاید در فضای مجازی مواردی مطرح شود، ولی وزارت بهداشت نشان داد که اولین موردی که به صورت رسمی تایید شد را با افکار عمومی در میان گذاشت و چون این مساله نیاز به یک مشارکت عمومی دارد باید افکار عمومی را در این موضوع با خبر کرد. وزارت بهداشت که مسئولیت راهبری این قضیه را در سطح کشور دارد اطلاعات را در اختیار مردم می‌گذارد و بهترین راه هم همین است. درستی یا نادرستی اخبار براساس اطلاعیه‌های وزارت بهداشت خواهد بود».

حمیدی همچنین در رابطه با اقدامات آموزش و پرورش نیز گفت: «از ابتدای مطرح شدن این موضوع در چین، دستورالعمل‌های لازم برای استان‌ها تهیه و ارسال شد. در وب سایت معاونت هم بارگذاری شد. برای آگاهی بخشی با بخش‌های مختلف آموزش و پرورش هماهنگی‌های لازم نیز صورت گرفت. نشست‌های مشترکی بین وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش شکل گرفت. ویدئو کنفرانسی نیز به صورت ملی برگزار شد و همه معاونین سلامت وزارت آموزش و پرورش و معاونین بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی در این ویدئو کنفرانس حضور داشتند. مطالبی مانند وضعیت بهداشت عمومی و اقدامات لازم برای پیشگیری نیز مطرح شد. موارد لازم برای مدارس نیز در این جلسه مطرح شد و به مسئولین مربوطه استان‌ها نیز اعلام شد».

حمیدی این اطمینان را به خانواده‌ها داد که اطلاع رسانی به صورت کامل انجام خواهد شد و این توصیه را هم کرد که دانش آموزان و خانواده‌ها با حفظ آرامش خود توصیه‌های بهداشتی مرتبط با این حوزه را جدی بگیرند.
 
 

برای مقابله با این پدیده، دولت و ملت در تمام سطوح باید اقدامات لازم را انجام دهند. وزارت بهداشت به عنوان متولی اصلی این حوزه و وزارت آموزش و پرورش به عنوان نهادی که با بخش مهم و پر جمعیت کشور سر و کار دارد بسیار مهم هستند. همه با هم باید اقدامات لازم را انجام دهیم تا این بحران به خوبی مدیریت شود.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی