تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ علی باقری: در کمتر از چند ثانیه به هرگونه حمله جدید اسرائیل پاسخ می‌دهیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شب گذشته (شنبه ۲۵ فروردین) حملات پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام داد.
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
«ابوالقاسم رئوفیان» دبیرکل حزب ایران زمین و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با "دیدارنیوز"؛

شورای ائتلاف و پایداری‌ها در یک بازی باخت ـ باخت به هم پیوند خوردند

News Image Lead

با وجود آنکه شورای ائتلاف تمام تلاش خود را به کار بست تا تن به خواست جبهه پایداری ندهد، اما شورای ائتلاف نه تنها نتوانست بر تصمیمات خود مقاومت کند، بلکه با حذف و اضافه‌ها نشان داد که تسلیم سهم‌خواهی و سهم دهی شده است. در همین خصوص، ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین و فعال سیاسی اصولگرا در گفتگو با دیدارنیوز درباره کوتاه آمدن شورای ائتلاف در برابر جبهه پایداری گفت: شورای ائتلاف، اراده وحدت با پایداری را در سرداشت، ولی اعضای این جبهه نسبت به مسئله فوق تردید نشان دادند، به همین لحاظ سهم‌خواهی بیشتری را مطرح ساختند. پایداری به لحاظ اینکه فاقد گروه‌های سیاسی است و شاید هم به لحاظ قانونی واژه "جبهه" به آن اطلاق نشود، این اواخر احساس کرد که توانایی کسب کرسی‎های پارلمان در حد انتظار را نخواهد داشت لذا به دعوت شورای ائتلاف، تن در داد و شورای ائتلاف هم انعطاف نشان داد و به عبارتی عقب‌نشینی کرد. به این معنا که در یک بازی باخت - باخت، این دو به هم پیوند خوردند.

کد خبر: ۵۲۷۲۵
۰۷:۴۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ دقیقا چند ساعت پس از آنکه کانال خبری قدس اعلام کرد "تا وقتی که جبهه پایداری و تفکرش وجود دارد، وضعیتِ آسمان جبهه‌ی انقلاب ناپایدار است" شورای ائتلاف با انتشار جدیدترین لیست خود، از کوتاه آمدن در برابر خواست اعضای جبهه پایداری خبرداد.

 

در لیست نهایی منتشره که عنوان «لیست وحدت» را به خود گرفته، مرتضی آقاتهرانی، بیژن نوباوه، زهره لاجوردی، رضا تقی‌پور، غلامحسین رضوانی، علی خضریان، روح‌الله ایزدخواه از اعضای جبهه پایداری هستند که جایگزین کیومرث هاشمی، سید محمد آقامیری، سوده نجفی، عاطفه خادمی، مجتبی ثابتی، مصطفی زمانیان و علی شمسی پور از شورای ائتلاف اصولگرایان شده‌اند.

 

لیست مورد اشاره نشان از این دارد که با وجود آنکه شورای ائتلاف تمام تلاش خود را به کار بست تا تن به خواست جبهه پایداری ندهد، حتی بنا بر برخی از روایات، محمد باقر قالیباف پیشنهاد کناره‌گیری از لیست را داده بود و مطرح ساخت که حاضر است به طور "فردی" وارد انتخابات شود، اما شورای ائتلاف نه تنها نتوانست بر تصمیمات خود مقاومت کند، بلکه با حذف و اضافه‌ها نشان داد که تسلیم سهم‌خواهی و سهم دهی شده است.

 

لیست نهایی، ۱۲ چهره از پایداریچی‌ها را به خود به اختصاص داده که ۷ تن از آن‌ها جایگزینی محسوب می‌شوند. مرتضی آقاتهرانی شاخص‌ترین چهره این لیست است که بعد از اضافه شدن او، آقامیری چهره روحانی لیست قبلی حذف شده است. دو کاندیدای زن لیست قبلی یعنی سوده نجفی و عاطفه خادمی هم حذف شده‌اند و به ازای آن یک زن یعنی لاجوردی به مجموعه لیست ائتلاف اضافه شده است که با این احتساب سهم زنان در لیست وحدت کاهش یافته است.

 

علاوه بر این رضا تقی‌پور وزیر احمدی‌نژاد هم بالاخره توانست به لیست وحدت راه یابد. بیژن نوباوه، علی خضریان، غلامحسین رضوانی و روح‌الله ایزدخواه هم با برند پایداری در لیست وحدت جای گرفته‌اند. با احتساب حضور سیدمحمود نبویان از دیگر چهره‌های پایداریچی در لیست شورای ائتلاف، می‌توان بالاترین سهم در لیست شورای ائتلاف را متعلق به جبهه پایداری دانست. همچنین در نتیجه تصمیم شورای ائتلاف و جبهه پایداری، کیومرث هاشمی، مجتبی ثابتی، مصطفی زمانیان و علی شمسی‌پور، دیگر در لیست نهایی حضور ندارند.

 

در همین خصوص، ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین و فعال سیاسی اصولگرا در گفت‌وگو با دیدارنیوز درباره کوتاه آمدن شورای ائتلاف در برابر جبهه پایداری گفت: شورای ائتلاف، اراده وحدت با پایداری را در سرداشت، ولی اعضای این جبهه نسبت به مسئله فوق تردید نشان دادند، به همین لحاظ سهم‌خواهی بیشتری را مطرح ساختند.

 

شورای ائتلاف و پایداری‌ها دریک بازی باخت ـ باخت به هم پیوند خوردند

 

وی در ادامه اضافه کرد: شورای ائتلاف از تمام احزاب اصولگرا از جمله جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت که با عضویت ۲۵ حزب و گروه سیاسی، بزرگترین و اثربخش‌ترین جبهه قانونی کشور به شمارمی‌آید، انتظار پیوستن به شورا را داشت، به این صورت که فهرست نامزد‌ها در اختیارشان قرار گیرد و آن‌ها دست به انتخاب زنند که جبهه بعد از بررسی‌های به عمل آمده با توجه به روحیه افزون‌طلبی و تمامیت خواهی آنان برای مخدوش نشدن استقلال خود نپذیرفت و لیست مستقل ارائه کرد، اما پایداری به لحاظ اینکه فاقد گروه‌های سیاسی است و شاید هم به لحاظ قانونی واژه "جبهه" به آن اطلاق نشود، این اواخر احساس کرد که توانایی کسب کرسی‎های پارلمان در حد انتظار را نخواهد داشت لذا به دعوت شورای ائتلاف، تن در داد و شورای ائتلاف هم انعطاف نشان داد و به عبارتی عقب‌نشینی کرد. به این معنا که در یک بازی باخت - باخت، این دو به هم پیوند خوردند.

 

دبیر کل حزب ایران زمین، دلیل اصرار برای ائتلاف با توجه به توصیف فوق از پایداری را چنین توضیح داد: شورای ائتلاف با توجه به وجود نارضایتی‌ها موفق به ارائه لیست قابل قبولی نشد، بنابراین تا حدی برون‌رفت از این وضعیت را بر جانب پذیرش پایداری‌ها و وحدت با آن‌ها دانست، البته پایداری‌ها و شورای ائتلاف، شانسی برای موفقیت ندارند و این مقصود که وحدت، آن‌ها را به پیروزی غالب می‌رساند، حاصل نخواهد شد.

 

این فعال سیاسی اصولگرا در رابطه با وضعیت شورای ائتلاف در انتخابات فردا مطرح کرد: هر دو (شورای ائتلاف وپایداری‌ها) به نتیجه مطلوب دست پیدا نخواهند کرد.

 

نایب رییس اول جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت درباره اکثریت مجلس یازدهم افزود: جبهه و مجموعه‌ای با چهره‌های جدید که از جریان سوم سخن می‌گویند و شعار اعتدال و به دور از رویکرد افراط گرایانه را در پیش گرفته‌اند، با اقبال بیشتری از سوی مردم روبرو خواهند شد.

 

رئوفیان در این خصوص که تا این قسمت از کار تبلیغات انتخاباتی بین قالیباف و آقا تهرانی بر سر ریاست مجلس رقابت به وجود آمده است، ابراز کرد: قالیباف برای کسب کرسی ریاست مجلس شانس بیشتری را نسبت به آقاتهرانی خواهد داشت، اما همین مسئله هم با توجه به اینکه پرونده قائم مقام شهردار وقت تهران - شریفی - که اکنون روی میز دادگاه در دست رسیدگی است، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حزب موتلفه اسلامی که با چهره‌ای مانند میرسلیم به عرصه انتخابات آمده بود چنین چیزی را تا الان  هضم نکرده، این‌ها مواردی است که مانع از دستیابی شخص قالیباف و یا لیست شورای ائتلاف جهت کسب کرسی ریاست مجلس که به پشتوانه قوی رای مردمی نیاز دارد، خواهد شد.

 

وی پیش‌بینی خود را از آینده قالیباف در صورت عدم کسب ریاست مجلس چنین بیان کرد: قالیباف در صورت ورود به مجلس حتی چنانچه به ریاست مجلس هم برگزیده نشود، قطعا به عنوان نماینده پارلمان وظیفه نمایندگی خود را اجرا خواهد کرد، زیرا راهی جز این ندارد، انصراف از خانه ملت به منزله پایان حیات سیاسی او تلقی خواهد شد.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی