تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ واکنش چین، تل‌آویو را ناامید کرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
استاندار خبر داد:

آمادگی استان ایلام برای برگزاری انتخاباتی پرشور/ پیش‌بینی حضور بالای ۷۰ درصد مردم در انتخابات

استاندار ایلام گفت: استان برای برگزاری انتخاباتی پرشور آماده است و شاهد مشارکت بالای مردم در این صحنه‌ی ملی خواهیم بود.

کد خبر: ۵۲۶۵۱
۱۱:۳۰ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۸

آمادگی استان ایلام برای برگزاری انتخاباتی پرشور/ پیش‌بینی حضور بالای ۷۰ درصد مردم در انتخابات

دیدارنیوز ـ قاسم سلیمانی دشتکی اظهار کرد: از ۱۳۲ کاندیدا در هیئت‌های اجرایی تنها ۳ نفر ردصلاحیت شد، اما در جمع بندی امروز شاهد رقابت ۴۷ نفر هستیم که از این تعداد ۲۸ نفر در حوزه ایلام برای ۲ کرسی و ۱۹ نفر در حوزه دهلران برای یک کرسی با هم رقابت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه در این دوره اگر هر کاندیدا بتواند ۲۰ درصد آرا یا به عبارتی یک پنجم آرا را به دست بیاورد در مرحله اول وارد مجلس خواهد شد، گفت: واجدین شرایط شرکت در انتخابات در حوزه ایلام ۳۱۷ هزار نفر و در حوزه دهلران ۱۳۴ هزار نفر است.
 
استاندار ایلام ادامه داد: مرحله اول هرکس هرجا می‌تواند رای بدهد، اما مرحله دوم هر فردی که در هر حوزه‌ای رای داده است حق رای دادن دارد و امسال رای دادن با دستگاه الکترونیک و فقط با کد ملی انجام می‌شود و امکان تخلف چندباره رای دادن وجود ندارد.
 
سلیمانی دشتکی ادامه داد: انتخابات در استان شکل قومی و قبیله‌ای و منطقه‌ای به خود گرفته و از حالت حزبی و جناحی خارج شده و این یک حسن دارد و یک مشکل، حسن اینکه باعث مشارکت بیشتر می‌شود، اما بایست مواظب بود که پررنگ شدن بحث قومیت‌ها موجب تنش و نزاع بین قومیت‌ها نشود.
 
وی گفت: مردم و کاندیدا‌ها دقت کنند این انتخابات باعث وحدت و برادری شود و خدای نکرده باعث اختلافات نشود و تمهیدات بسیار قوی برای برگزاری یک انتخابات امن و سالم اندیشیده شده است.
 
استاندار ایلام تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌ها امسال بیش از ۶۵ درصد در انتخابات شرکت می‌کنند و امیدواریم این مشارکت به حد و نصاب پارسال که بالای ۷۰ درصد است، برسد.
 
سلیمانی گفت: روند انتخاب تا امروز به خوبی پیش رفته و در این بین جلسات مختلفی با اعضای ستاد انتخابات، نطارت، بزرگان، ریش سفیدان و متنفذین، مردم، گروه‌ها و تشکل‌های مختلف، احزاب و فعالین سیاسی برای پربارتر کردن انتخابات برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه روز جمعه از ساعت آغاز رای گیری تا شمارش آراء به صورت آماده‌باش هستیم، گفت: قول می‌دهیم انتخابات را سالم و امن برگزار کنیم و امانتدار خوبی برای مردم باشیم.
 
استاندار ایلام که در برنامه گفت و گوی ویژه خبری سیمای مرکز استان حضور داشت مشارکت مردم ایلام را در مجلس اول ۵۴ درصد، در مجلس دوم ۷۲ و نیم درصد، مجلس سوم ۸۳ و نیم درصد، مجلس چهارم ۷۸.۶ درصد، مجلس پنجم ۹۰.۶۴درصد، مجلس ششم ۸۷ درصد، مجلس هفتم ۷۳ درصد و مجلس هشتم ۷۸.۵ درصد، مجلس نهم ۸۷ درصد و مجلس دهم ۷۵.۲۵ درصد و میانگین کل مشارکت را ۷۸ درصد اعلام کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی