تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

دستگیری سارق مسلح بانک

News Image Lead

مردی که به بانک ملی شعبه نعمت‌آباد به‌صورت مسلحانه دستبرد زده بود، دستگیر شد. این فرد درحالی‌که صورت خود را با عینک و ماسک پوشانده بود، وارد شعبه بانک ملی در محدوده نعمت‌آباد شد و با شلیک تیرهوایی اقدام به سرقت مبلغی وجه نقد کرد. او درحالی‌که قصد داشت از محل فرار کند، از سوی مأموران دستگیر و به کلانتری ۱۵۳ شهرک ولیعصر منتقل شد.

کد خبر: ۵۲۳۲
۰۹:۰۴ - ۲۸ تير ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ سرهنگ منصور حمیدوند، سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت، درباره این واقعه گفت: در ساعت 7:45 صبح دیروز مردی درحالی‌که چهره خود را با عینک و ماسک پوشانده بود، وارد بانک شد و اقدام به شلیک تیرهوایی کرد. سپس با زدن یک قفل در بانک را از داخل قفل کرد و با تهدید رئیس شعبه و کارکنان اقدام به بازکردن در گاوصندوق و خالی‌کردن وجوه داخل آن به یک ساک آبی‌رنگ کرد.

او عنوان کرد: این فرد پس از سرقت قصد خروج از شعبه بانک را داشت که با در بسته مواجه شد، زیرا هنگام خروج نتوانست قفلی را که خودش بر در بانک زده بود، باز کند، به همین دلیل پشت در گیر افتاد. در همین راستا نیز اقدام به شلیک تیر کرد و همین امر سبب سوختگی شلوار یکی از کارمندان بانک شد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه سارق در بازکردن در بانک ناکام ماند، خاطرنشان کرد: در عرض حدود سه دقیقه عوامل پلیس در محل حاضر شدند و تیم‌های پشتیبانی نیز در محل حضور یافتند و اقدام به دستگیری این فرد کردند.

حمیدوند با اشاره به انتقال متهم به کلانتری گفت: در بررسی پول‌های همراه متهم مشخص شد که او حدود ۷۰‌میلیون تومان تراول‌چک را از بانک سرقت کرده است. او بیان کرد: براساس نتایج تحقیقات اولیه مشخص شد این فرد همدست ندارد و با یک دستگاه موتورسیکلت بدون پلاک قصد سرقت از بانک را داشته است.

 حمیدوند درباره اسلحه متهم نیز گفت: متهم ادعا دارد که اسلحه‌اش مربوط به ۲۰ سال پیش است، اما اسلحه جدید بوده و تولید آن مربوط به سه،چهار سال گذشته است.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اینکه آیا بانک نگهبان داشت یا خیر؟ نیز اظهار کرد: متأسفانه بانک نگهبان نداشت و البته تمهیدات و بررسی‌های انتظامی درباره این بانک انجام شده اما درخواست ما از تمامی رؤسای بانک این است که حتما درخصوص استقرار مأمور در شعب خود اقدام کرده و این درخواست را با پلیس مطرح کنند. سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت با بیان اینکه متهم هیچ‌گونه سابقه کیفری ندارد، خاطرنشان کرد: اقدام این فرد در تیراندازی که با فشنگ‌های جنگی انجام‌ شده است، خوشبختانه منجر به آسیب‌دیدگی هیچ‌یک از کارمندان و شهروندان داخل بانک نشده است. حمیدوند از بررسی تصاویر و فیلم‌های ضبط‌شده در دوربین در روزهای اخیر خبر داد و گفت: به منظور تحقیقات بیشتر فیلم‌ها و تصاویر ضبط‌شده از دوربین‌ها نیز بازبینی خواهد شد.

در همین حال عامل این سرقت مسلحانه که مردی 63 ساله است که سال‌ها راننده کامیون بود و دو فرزند پسر دارد، به خبرنگار ما گفت: چون راننده کامیون بودم این سلاح را سال‌ها قبل خریداری کرده بودم تا امنیت خودم را تأمین کنم اما هرگز از آن استفاده نکرده بودم.

او درباره هدفش از سرقت اظهار کرد: خانه ساخته بودم و حدود ۶۰‌میلیون تومان بدهی داشتم. موعد چک‌هایم رسیده بود و اگر چک‌ها را پاس نمی‌کردم، دستگیر می‌شدم به همین دلیل فکر سرقت از بانک به سرم زد و روز قبل از سرقت به این شعبه از بانک رفتم و آنجا را بررسی کردم و تصمیم به سرقت گرفتم.

این سارق که مدعی است سابقه سرقت ندارد، گفت: پیش از این دست به خلاف نزده بودم، اما واقعا شرایط طوری بود که هیچ راه دیگری نداشتم.

متهم ادامه داد: قصد داشتم برای پرداخت بدهی‌هایم وام بگیرم، اما سه ماه درگیر ماجرا بودم و بانک از ضامن‌هایم ایراد می‌گرفت. از طرفی از فامیل هم نمی‌توانستم پول قرض کنم.

او در ادامه گفت: من در شهرکرد ساختمانی دارم که یک‌میلیارد تومان ارزش دارد ولی نتوانستم آن را به پول نقد تبدیل کنم و نوسانات اخیر بازار تمام برنامه‌هایم را به‌هم ریخت و سرقت آخرین راهی بود که به ذهنم رسید.

منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی