تیتر امروز

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد
گفت و گوی دیدار در برنامه جامعه پلاس با یک جامعه شناس:

حسام سلامت:در حال تجربه جنگ داخلی هستیم/سرنوشت جنگ،می‌تواند آینده ما را تعریف کند/ جامعه چندبار به حاکمیت فرصت تغییر داد

"جامعه پلاس" عنوان برنامه جدیدی از دیدارنیوز است که ذیل این برنامه همه دغدغه‌های اجتماعی مانند زنان، محیط زیست، آسیب‌های اجتماعی، مهاجرت، حاشیه نشینی و ..با حضور کارشناسان تحلیل و بررسی می‌شود.
حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

حماس: بیش از ۳۴۱۸۰ فلسطینی قربانی جنگ شده‌اند

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
لیست پیشنهادی پنجشنبه منتشر می‌شود

اعلام موجودیت کمپین «رو کم کنیم» در انتخابات

کمپین «رو کم کنیم» با انتشار متنی اعلام موجودیت کرد. این کمپین با انتقاد از دو جناح فعال در انتخابات، با تاکید بر ضرورت اولویت دادن به حل مسایل خارجی، می‌گوید که در روز پنجشنبه فهرست پیشنهادی خود را منتشر خواهد کرد.

کد خبر: ۵۲۰۲۸
۲۳:۵۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز - متن کامل اعلام موجودیت کمپین #رو_کم_کنیم در پی می‌آید:

نمایش مدعیان پرمدعای عدالتخواهی و مدعیان خود خوانده‌ی اصلاح خواهی، تنور انتخابات دوم اسفند را گرم نخواهد کرد، مگر توسط برهم زنندگان این بازی.

ما کیستیم؟

_ احساس خطر می‌کنیم از به حاشیه راندن نخبگان و سیطره‌ی واپس‌گرایان به نام جوانان.

_ احساس خطر می‌کنیم از تبدیل جمهوریت نظام به سفره‌ی خانوادگی و تشدید فرآیند تصفیه‌ی هر کسی که «دیگری» باشد.

_ احساس خطر می‌کنیم از آنانی که به‌دنبال کشیدن حصار به دور کشور و تبدیل ایران به کره شمالی هستند.

بر همین اساس، کمپین «رو کم کنیم» با این محورها اعلام موجودیت می‌کند:

# تا مسائل و دشمنی‌ها در سطح سیاست خارجی و تحریم‌های سنگین حل نشود و صادرات و واردات به حالت طبیعی برنگردد، به طور حتم موانع و مشکلات داخلی هم حل نخواهد شد. پیام کمپین تاکید بر این اولویت است.

# تشکیل مجلسی جنگ طلب، وضع را از شرایط کنونی به مراتب بدتر خواهد کرد و سایه‌ی جنگ را بر سر ملت می‌گستراند. ما می‌خواهیم جلوی تشکیل چنین مجلسی را بگیریم که آرامش و ثبات کشور کاهش پیدا نکند.

# ما منتقد رفتار و گفتار مسوولان و مقامات مسوول نظام هستیم و آنها را در به‌وجود آمدن مشکلات کشور مقصر می‌دانیم و از سوی دیگر با کاسبان اعتراضات سیاسی – اجتماعی هم مرزبندی جدی و قاطع داریم.

# ترامپ و مزدوران آن روی دیگر سکه‌ی تندروهای داخلی ما هستند. هر دو از تندروی، جنگ و خشونت منفعت می‌برند و صلح و آرامش، دکان هر دوی آنها را برهم خواهد زد. ما اعلام می‌کنیم که با هر دو مخالفیم و نمی‌گذاریم این بازی ادامه پیدا کند.

# رییس جمهور روحانی خود اعتراف کرده «من بلد نیستم کاری به دنیا نداشته باشم و برای حل مشکلات فقط به داخل نگاه کنم». نداشتن اختیار توجیه قانع کننده‌ای نبوده و کوتاهی دولت و تزلزل در تصمیم‌گیری هم به هیچ عنوان پذیرفته نیست. صدای حوادث آبان ماه و دی ماه را باید شنید.

# تلاش حداکثری تندروها که از نظارت استصوابی شورای نگهبان بیرون آمده تا با ردصلاحیت‌های گسترده‌ی شایستگان ملت، آنها را ناامید کنند را می‌توان به نتیجه‌ی عکس خود کشاند. ما می‌توانیم با استفاده از فضای مجازی، لیستی که خواست اصحاب قدرت نیست و می‌تواند جلوی جنگ و تندروی‌های خارجی بایستد را از صندوق‌های رای بیرون بیاوریم.

# کمپین «رو کم کنیم» از میان کاندیداهایی که همگی از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و آنها را با مفاد کمپین همسو می‌داند، در روز پنجشنبه فهرست پیشنهادی خود را منتشر خواهد کرد.

فعالیت این کمپین روز انتخابات به پایان می‌رسد.

والسلام!

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی