تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
بخش دوازدهم «پرونده ویژه» "اربعین سرباز وطن"/گفتگو با سید حسین نقوی حسینی؛

آمریکایی‌ها فکر می‌کردند ترور سردار سلیمانی تضعیف محور مقاومت را رقم می‌زند

News Image Lead

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در گفتگو با دیدارنیوز گفت: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که اگر سردار سلیمانی را ترور کنند، محور مقاومت تضعیف می‎شود و امنیت آمریکا افزایش می‌یابد و آن‌ها می‌‎توانند با استفاده از امکانات داخل منطقه به تهدیداتشان ادامه دهند. تصورشان این بود، اما فکر نمی‌کردند که اگر این اتفاق بیافتد اتحاد و انسجام ملی در داخل ایران و اتحاد بین کشور‌های اسلامی رخ می‌دهد و همه این ظرفیت‌ها علیه آمریکایی‌ها بسیج می‌شوند و رویه ضد آمریکایی در منطقه تقویت می‌شود.

کد خبر: ۵۱۶۵۶
۱۹:۰۱ - ۲۲ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پرستو بهرامی‌راد: نقش و حضور سپاه قدس و سردار قاسم سلیمانی در منطقه بر کسی پوشیده نیست. در جنگ با داعش سردار سلیمانی نقش پررنگی داشته و این نقش باعث مطرح شدن وی در جامعه بین‌المللی شده است. بررسی اهداف حضور سردار سلیمانی در منطقه و نقش وی می‌تواند از مسائل مهمی پرده‌برداری کند.

 

دیدارنیوز بر همین اساس با سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرده است.

 

سیدحسین نقوی‌حسینی در خصوص علل حضور نیروی قدس در منطقه گفت: «همانطور که مستحضر هستید جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی با تهدیدات بسیاری روبه رو است. مثلث آمریکا، صهیونیسم و اسرائیل از هر امکانی برای مقابله با جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین ابزارهایی که مورد بهره‌برداری قرار دادند، تجهیز، حمایت و پشتیبانی از گروههای تروریستی و تکفیری است. این گروههای تروریستی و تکفیری هدفشان نابودی جمهوری اسلامی است؛ اما با استفاده از امکانات جهان اسلام تلاش می‌کردند به جمهوری اسلامی ایران ضربه بزنند. به همین جهت جمهوری اسلامی باید با این تهدیدات مقابله کند. از سوی دیگر این مثلثی که نام بردم از امکانات و ظرفیت‌های دیگر برای مقابله یا جمهوری اسلامی استفاده می‌کنند و بنابراین این حق جمهوری اسلامی است که با این تهدیدات مقابله کند. به همین جهت سردار سلیمانی به عنوان فرمانده سپاه قدس به جای این که منتظر بماند تا سنگر مقابله با این تهدیدات را در مرزهای ایران و یا داخل استان‌های داخلی ایران بزند و با این تضاد مقابله کند، این سنگرها را در کشورهای دیگر برای مقابله با این تهدیدها بنا کرد و با استفاده از امکانات جهان اسلام، محور مقاومت را تقویت کرد تا در مقابل این تهدیدات مقابله شود. بنابراین هدف او حفظ امنیت ملی کشور و مقابله با تهدیدات جهان اسلام و مقابله با تهدیداتی است که علیه جمهوری اسلامی به روش‌های مختلف صورت می‌گرفت».

 

نقوی‌حسینی در پاسخ به این سوال که اهداف آمریکا از ترور قاسم سلیمانی چیست، بیان کرد: «آمریکایی‌ها فکر می‌کردند که اگر سردار سلیمانی ر ا ترور کنند، محور مقاومت تضعیف می‎شود و امنیت آمریکا افزایش می‌یابد و آنها می‌‎توانند با استفاده از امکانات داخل منطقه به تهدیداتشان ادامه دهند. تصورشان این بود، اما فکر نمی‌کردند که اگر این اتفاق بیافتد اتحاد و انسجام ملی در داخل ایران و اتحاد بین کشورهای اسلامی رخ می‌دهد و همه این ظرفیت‌ها علیه آمریکایی‌ها بسیج می‌شوند و رویه ضد آمریکایی در منطقه تقویت می‌شود. به طوری که شما شاهد راهپیمایی چند میلیونی مردم عراق علیه آمریکا بودید. قبلاً شاهد چنین حرکت‌هایی نبودید و یک فضای انتقام سخت جهت شهادت سردار سلیمانی در جهان اسلام شکل گرفت که اصلاً آمریکایی‌ها فکرش را نمی‌کردند. آنها فکر می‌کردند که اگر سردار سلیمانی را به شهادت برسانند فیتیله محور مقاومت را پایین کشیده اند و ترسی در محور مقاومت به وجود می آوردند. در بین فرماندهان و گروه‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند تصور این بود، اما برعکس شد و توطئه آمریکایی‌ها خنثی شد. قطعاً پشت بند این شهادت، هدفشان این بود که معامله قرن را مطرح کنند. چون می‌دانستند که اگر سردار سلیمانی باشد و معامله قرن مطرح شود آمریکایی‌ها باید خودشان را برای خیلی چیزها آماده کنند. لذا این اقدام را کردند که نتیجه هم برعکس شد شما امروز عکس‌العمل‌های علیه آمریکا در منطقه را به خوبی مشاهده می‌کنید».

 

این نماینده در پایان از انتقام سخت گقت: «برخی اقدامات نظامی را باید انجام می‌دادیم. چون انتقام سخت یک مطالبه کاملاً جهان اسلامی شده است. یعنی نه این که فقط از سمت ایران انتقام سخت گرفته شود، بلکه یک مطالبه جهانی شده است. بنابراین باید این انتقام سخت دنبال شود. عین‌الاسد مورد هدف قرار گرفت و در کوتاه‌ترین مدت این انتقام به صورت نظامی نمایان شد. اقدام ترامپ یک اقدام جنایتکارانه و یک جنایت جنگی محسوب می‌شود و یک ترور ناجوانمردانه است، بنابراین حتماً باید از طریق نهادهای بین‌المللی پیگیری شود. چون ترامپ شخصاً آدم‌کشی کرده و خودش این عمل تروریستی را مدیریت کرده است. بنابراین کاملاً از محافل بین‌المللی قابل پیگیری است. اما این که چه اقداماتی شده باید از وزارت خارجه سؤال شود. هنوز ابعاد این ترور ناشناخته است و نمی‌توان گفت که آمریکایی‌ها از کجا متوجه حضور سردار سلیمانی شده‌اند».

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی