تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل/ عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار خویشتن‌داری شد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

مازنی: کسی حق ندارد رای مردم را زینتی بداند

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: کسی نباید بگوید رای مردم زینتی است چرا که رای مردم در تقابل با اندیشه کسانی است که به‌ دنبال مشارکت حداقلی بوده و منافع و پیروزی خود را در مشارکت محدود مردم جست و جو می‌کنند.

کد خبر: ۵۱۵۰۲
۰۹:۵۳ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز - حجت الاسلام احمد مازنی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره حضور و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: من معتقدم در کنار مقاومت و تقویت بنیه دفاعی، تحمل مشکلات ناشی از تحریم و برنامه‌ریزی برای عبور از مشکلات، تلاش برای تعامل با دنیا و استفاده از ظرفیت‌های دیپلماسی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، مشارکت بالای مردم پاسخ مناسبی به فشار حداکثری ایالات متحده است.
 
مازنی با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه اگر دین را قبول ندارید برای ایران در انتخابات شرکت کنید، تصریح کرد: تعبیر رهبر انقلاب در خصوص انتخابات بسیار فراجناحی و سطح بالا است. چنین اظهار نظری از سوی رهبر انقلاب در جایگاه ولی‌فقیه و سکاندار اسلامیت و شئون معنوی نظام، به این معناست که جمهوریت نظام به اندازه اسلامیت نظام مهم است.

کسی حق ندارد رای مردم را زینتی بداند

وی ادامه داد: بیانات رهبری همچنین به این معناست که همه مردم در برابر انتخابات حق و تکلیف دارند و رای آنها در انتخابات باارزش و تاثیرگذار است، ضمن اینکه منتخبان مردم حاکمان بر سرنوشت کشور هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: کسی نباید بگوید رای مردم میزان نبوده و زینتی است چرا که رای مردم در تقابل به اندیشه کسانی است که به‌دنبال مشارکت حداقلی بوده و منافع و پیروزی خود را در مشارکت اندک و محدود مردم جست و جو می‌کنند.

مازنی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب اسلامی درباره مومن و انقلابی بودن نامزدهای اصلح خاطرنشان کرد: به اعتقاد من همه جناح‌ها و جریانات اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب باید نامزدهایی را حمایت و تقویت کنند که از توانمندی‌ بالایی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بیانات رهبری معمولا مورد ظلم قرار می‌گیرد، افزود: بزرگترین ظلم به رهبر انقلاب این است که بیانات ایشان به نفع یک جریان خاص مصادره به مطلوب شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که رهبرانقلاب اسلامی درباره ویژگی مومن و انقلابی بودن نامزدها سخن می‌گویند، اصولگرایان عنوان می‌کنند که منظور رهبری با آنهاست.  به عنوان یک اصلاح‌طلب می‌گویم که به همان اندازه که در میان اصولگرایان افراد مومن هست، اگر نگوییم بیشتر، در میان اصلاح‌طلبان نیز افراد مومن و انقلابی بسیاری وجود دارد و چه بسا مومن‌تر هم باشند و اینگونه مرزبندی‌ها نباید موجب آن شود که هر کسی بیانات رهبری را به نفع خودش مصادره کند.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درباره ویژگی انقلابی بودن نامزدها نیز گفت: شخصیت‌های بسیاری در مجلس، دولت، دستگاه قضا و نهادهای مختلف و جامعه، افرادی با سابقه انقلابی و زندان قبل از انقلاب، و همچنین رزمندگان دفاع مقدس در میان ایثارگران و خانواده‌های شهدا در میان اصلاح‌طلبان حضور دارند.

مازنی خاطرنشان کرد: نباید افرادی واژه‌های رهبری درباره ویژگی‌های نامزدها را به نفع خود فهرست کرده و لیست‌های دیگر را متهم با ضدیت رهبری و ولایت فقیه جلوه دهند همچنین نباید عکسی که با رهبر انقلاب اسلامی در انتخابات دارند را منتشر نمایند.

مواضع رهبر انقلاب متعلق به همه مردم است

مازنی افزود: برخی با ادبیاتی رفتار می‌کنند که انگار می‌خواهند خود رهبری را نیز مصادره کنند. رهبر انقلاب، رهبر جمهوری اسلامی و ملت ایران است و مواضع ایشان نیز متعلق به همه مردم است.

وی با اشاره به تعبیر بیانات رهبری مبنی بر اینکه هر کسی جمهوری اسلامی و نظام را قبول ندارد در انتخابات شرکت کند، اظهارداشت: این به معنای این است که سایه ایشان بر سر همه مردم ایران است. از اقلیت‌های دینی و مذهبی گرفته تا افرادی که ممکن است به هیچ دینی هم معتقد نباشند چه برسد به افرادی که در درون نظام و از جناح‌های سیاسی مختلف هستند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی متاسفانه می‌خواهند همه سرمایه‌های ملی، دینی و اسلامی را برای یک جریان خاص مصادره کنند که البته بعضا از اقلیت هستند و بهتر است از اینگونه رفتارها پرهیز کنند.

مازنی با بیان اینکه هنوز فرصت تجدیدنظر درخصوص صلاحیت‌ها وجود دارد، گفت:‌ متاسفانه در تایید صلاحیت‌ها نیز این برخوردهای سلیقه‌ای مشاهده می‌شود که امیدوارم شورای نگهبان شائبه‌ به وجود آمده در جامعه را تجدیدنظر و اصلاح کند.

جلودارزاده: نمایندگان منتخب نباید بر سر حقوق مردم با کسی معامله کنند

هم‌چنین سهیلا جلودارزاده با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری درباره‌ شاخص‌های انتخاب درست و خصوصیات یک نماینده منتخب، اظهار کرد: فردی که وظیفه وکالت مردم را در بسیاری از امور بر عهده می‌گیرد باید توانایی انجام این مسئولیت را نیز داشته باشد.

این عضو فراکسیون امید مجلس افزود: نماینده منتخب باید در موضوعاتی همچون فرایند تعامل با دولت، تعامل با قوه قضاییه و چگونگی رفتارها و وظایف در مجلس آگاهی لازم را داشته باشد و از عهده آن بربیاید، برخی اوقات در این تعاملی که دارد باید با شجاعت نظر مخالف خود را بیان کند حتی اگر این کار با منافع شخصی و یا منطقه‌ای وی نیز مغایر باشد.
 
نماینده مردم تهران در مجلس عنوان کرد: نماینده باید قدرت حل مسائل و توانایی مذاکره را داشته باشد و نظرات خود را که منطبق با خواسته ها و انتظارات مردم است در حوزه قانون گذاری به منصه ظهور برساند، از سوی دیگر محبوبیت میان مردم امری مهم است چرا که در شرایط سخت مردم باید به وی اعتماد داشته و او را دوست داشته باشند تا بتواند وظیفه خود را به پشتوانه مردم انجام دهد، در همین راستا ارتباط وی با مردم باید از نزدیک و به صورت مستمر باشد، چرا که نماینده باید مشکلات موکلین خود را لمس کرده و از نظرات آن ها استفاده کند.
 
مازنی: کسی حق ندارد رای مردم را زینتی بداند

جلودارزاده در پایان اضافه کرد: موضوع بسیار مهم که باید در اولویت نیز باشد ایمان و اعتقاد به خداوند، روز جزا و جهان آخرت است؛ اگر نماینده ویژگی اخلاقی بندگی خدا را داشته باشد هیچ گاه بر سر حقوق مردم با کسی معامله نمی کند و مردم را به هیچ قیمتی نمی‌فروشد، این موضوع یکی از آفت هایی بود که در برخی دوره ها شاهد آن بودیم.

جلودارزاده مدعی شد: گاهی در برخی دوره ها، نمایندگان، مجلس را به تیمچه حاجب الدوله تبدیل کرده و معاملاتی انجام می‌دادند که منافع شخصیشان در آن تامین شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی