تیتر امروز

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.

کوشنر: تا زمانی که فلسطینی‌ها به شروط عمل نکنند اسرائیل نباید "ریسک"‌ کند

مشاور رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرد: تا زمانی که فلسطینی‌ها به شروط تعیین شده در طرح صلح ترامپ پایبند نباشند، "اسرائیل" نباید ریسک کند و آنها را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.

کد خبر: ۵۰۹۰۳
۱۰:۰۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از سایت ارم نیوز، جارد کوشنر، داماد و مشاور دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری سی ان ان اظهار کرد: تا زمانی که فلسطینی‌ها به شروط تعیین شده در طرح صلح ارائه شده از سوی دونالد ترامپ پایبند نباشند اسرائیل نباید "ریسک به رسمیت شناختن آنها" به عنوان یک کشور را بپذیرد.

کوشنر در ادامه گفت: از فلسطینی‌ها انتظار می‌رود پیش از تشکیل یک کشور، مطبوعات و انتخابات آزاد، آزادی‌ بیان، دستگاه قضایی مستقل و سیستم پولی قدرتمندی داشته باشند.

مشاور دونالد ترامپ افزود: اگر آنها فکر می‌کنند که نمی‌توانند به این استانداردها پایبند باشند فکر نمی‌کنم بتوانیم اسرائیل را به ریسک شناسایی آنها به عنوان کشور تشویق کنیم.

کوشنر چندی قبل به دلیل اظهارات تندی که درباره فلسطینی‌ها داشت مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

او سه‌شنبه گذشته به شبکه خبری سی ان ان گفته بود فلسطینی‌ها در گذشته در از بین بردن تمامی فرصت‌های داده شده به آنها مهارت داشتند و فکر می‌کنم اگر این فرصت را از دست بدهند در مقابل جامعه جهانی با مشکل بزرگی مواجه خواهند شد.

همچنین کوشنر در مصاحبه تلویزیونی دیگری با شبکه ماهواره‌ای ان بی سی مصر درباره‌ صائب عریقات، مذاکره‌کننده ارشد فلسطین مدعی شد: مذاکرات از ۲۵ سال قبل در حال انجام هستند و به هیچ توافقی منجر نشده‌اند. این مرد (عریقات) رکورد شکست در عقد قراردادهای صلح را دارد. او (عریقات) می‌گوید، طرح ترامپ نکته‌ جدیدی را ارائه نکرده و طرح‌های دیگری نیز پیش از این ارائه شده‌اند فکر می‌کنم دونالد ترامپ این طرح را روی یک دستمال کاغذی ترسیم کرده سپس آن را دور انداخته است.

عریقات در واکنش به این اظهارات کوشنر با انتشار توییتی در توضیح علت شکست خود در دستیابی به توافق صلحی برای فلسطینی‌ها نوشت: این به دلیل وجود افرادی مثل تو است که به دنبال دیکته کردن هستند و فکر می‌کنند می‌توانند آپارتاید نتانیاهو را برای همیشه بر فلسطینی‌ها تحمیل کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی