تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...

صدایی که برای دفاع از حق مردم بلند شد!

News Image Lead

در فضای مجازی فیلمی مبنی بر دعوا و داد زدن‌های دو نفر از اعضای شورای شهر کرمان منتشر شده که ایسنا برای چون و چرای این ماجرا با این دو عضو شورای شهر گفت‌وگویی انجام داده تا مخاطبین خود را از ماجرا مطلع کند.

کد خبر: ۵۰۰۶۸
۱۴:۴۲ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ "فتح الله مویدی" عضو شورای شهر کرمان درباره این جلسه و علت دعوای خود با برخی از اعضای شورای شهر به ایسنا گفت: بحث ما با شهردار کرمان بود که متاسفانه در جلسات، شوراها و شهرداران قبل از خود را زیر سوال می‌برد و مدعی بود که آنها کاری انجام نداده‌اند.

وی ادامه داد: متاسفانه عوارض سال ۹۸ را ۸ یا ۱۰ برابر افزایش داده‌اند که شهردار و آقای خدادادی (یکی از اعضای شورای شهر کرمان) از این موضوع دفاع می‌کردند گفتنی است که در چندین جلسه این سخنان مطرح می شد که ما سکوت می‌کردیم اما دیگر در این جلسه صبر آقای «علی اکبر مشرفی» دیگر عضو شورای شهر تمام شد و جواب ایشان را دادند و مجبور شدیم مقداری از تخلفات این آقا (شهردار) را بیان کنیم.

شهردار هرآنچه نیروی متخصصی که در شهرداری مسئولیت داشتند را برکنار کرده است

این عضو شورای شهر کرمان در خصوص نیروهای شهرداری عنوان کرد: شهردار هرآنچه نیروی متخصصی که در شهرداری مسئولیت داشتند را برکنار و با عناوین مختلف نیروی جدید به سیستم شهرداری آورده است.

وی از افزایش چشم‌گیر عوارض شهر کرمان از سال گذشته تاکنون خبر داد و اظهار کرد: این مورد باعث نارضایتی مردم شده است و متاسفانه مردم کرمان اگر خاک مرده را روی آنها بریزند حرفی نمی‌زنند(کنایه از مطالبه‌گر نبودن مردم دارد) و باید رسانه‌ها از مراجعین شهرداری نظرسنجی کنند که چند درصد از عملکرد شهرداری راضی هستند؟ 

شکایت یکی از شهروندان از شهرداری کرمان

مویدی بر لزوم افزایش روحیه مطالبه‌گری مردم کرمان تاکید کرد و گفت: یکی از مراجعین شهرداری به دیوان محاسبات شکایت کرده و دو مصوبه شهرداری را ابطال کرده که بزودی این موضوع ابلاغ خواهد شد. همچنین بنده به عنوان یکی از اعضای شورای شهر بر علیه شورا و شهرداری به دیوان محاسبات شکایت کردم و چند روز دیگر ابطال مصوبه دریافت عوارض تفکیک زمین‌های زیر ۵۰۰ مترمربع را خواهم گرفت.

وی در تشریح عوارض املاک زیر ۵۰۰ متر مربع به ایسنا گفت: براساس قانون ماده ۱۰۱ شهرداری تبصره ۳ املاک بالای ۵۰۰ مترمربع برای تفکیک باید عوارض پرداخت کنند و املاک زیر ۵۰۰ مترمربع معاف از عوارض هستند که متاسفانه شهرداری حتی از خانه‌های خشت و گلی که بالای ۲۰ سال قدمت دارند نیز بابت تفکیک آنها(مساحت آنها زیر ۵۰۰ مترمربع) پول گرفته است و مدارک مستند زیادی در این زمینه داریم. حتی اداره بازرسی نیز به آنها نامه داده که این موضوع خلاف قانون است اما شهرداری بی‌توجه است.

شهرداری به هر بهانه ای به دنبال گرفتن پول از مردم است

این عضو شورای شهر کرمان تصریح کرد: متاسفانه شهرداری هر مصوبه‌ای به شورای شهر می‌آورد شورای شهر تصویب می‌کند و به هر بهانه ای به دنبال گرفتن پول از مردم است. مردم باید مطالبه‌گری کنند تا پول‌های اضافه‌ای که شهرداری از آنها اخذ کرده را دریافت کنند.

وی با بیان این مطلب که مردم باید ریز پرداخت‌های که شهرداری از آنها دریافت می‌کند را از شهرداری بگیرند، افزود: اگر از یک واحد صنفی یک کیلو وسیله خریداری کنید اگر آن واحد صنفی فاکتور به خریدار ندهد تخلف محسوب می‌شود اما شهرداری میلیون‌ها تومان پول از مردم می‌گیرد و صورتحسابی به آنها نمی‌دهد مگر آنکه مراجع کننده وارد باشد و اصرار کند تا صورتحسابی به وی بدهند. در واقع شهرداری باید برای هر یک ریالی که دریافت می‌کند صورتحساب تحویل دهد.

مویدی از ناراضی بودن مردم از شهرداری کرمان سخن گفت و بیان کرد: دولت در سال گذشته اعلام کرده که اگر عوارض را افزایش می‌خواهید بدهید حتما تورم کشور و استان را در نظر بگیرید اما متاسفانه این آقایان به این موضوع توجه نکرده و می‌گویند برای ساخت شهر به پول نیاز داریم.

هیچ نظارتی بر شهرداری کرمان وجود ندارد

وی با تاکید برآنکه هیچ نظارتی بر شهرداری کرمان وجود ندارد و یکی از وظایف شورای شهر نظارت بر شهرداری است تصریح کرد: باید به عنوان یک مطالبه عمومی این سوال را باید مطرح کرد که چند درصد پروژه‌هایی که سال گذشته در شورای شهر تصویب شده که امسال انجام گیرد، عملیاتی شده است؟

به گزارش ایسنا، "علی‌اکبر مشرفی" عضو دیگر شورای شهر کرمان درباره این جلسه و علت دعوای خود به ایسنا گفت: در خصوص افزایش تعرفه‌ها اعتراضی داشتم.

این فریادها و دادهای ما برای دفاع از حق مردم بوده است

وی ادامه داد: در دوره چهارم شورای شهر کرمان مقرر شد که تعرفه‌ها افزایش زیادی نداشته باشند و تاکید ما این است که مشابه دوره چهارم شورای شهر عمل شود که متاسفانه طرف مقابل ما چنین نظری ندارد.

این عضو شورای شهر کرمان تاکید کرد: این فریادها و دادهای ما برای دفاع از حق مردم بوده است

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی