تیتر امروز

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

حمله ایران به اسرائیل/ گانتس: خودمان زمان و شیوه پاسخ را تعیین می‌کنیم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)
مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه

گفتمان نظام سلطه جهانی؛ پاسخ بیژن عبدالکریمی به محمدحسن علایی (قسمت چهارم و پایانی)

در ادامه مناظره متنی محمدحسن علایی، جامعه‌شناس با بیژن عبدالکریمی، استاد دانشگاه درباره «گفتمان نظام سلطه جهانی» که سه قسمت قبلی را در دیدارنیوز خواندید، در قسمت چهارم و پایانی می‌توانید پاسخ...
چرا هواشناسی اصفهان افزایش ناگهانی آلاینده‌ها را پیش‌بینی نکرد؟

مه تابشی هوای امروز اصفهان را نارنجی کرد

هوای کلان‌شهر اصفهان با اینکه در شب گذشته سالم بود، صبح امروز با بالارفتن شاخص AQI در وضعیت نارنجی قرار گرفت و در برخی مناطق قرمز شد.

کد خبر: ۴۹۷۰۷
۱۳:۰۶ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

مه تابشی هوای امروز اصفهان را نارنجی کرد

دیدارنیوز ـ کارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره کل محیط زیست استان اصفهان اظهارکرد: شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعته منتهی به ۱۱ صبح امروز (یک بهمن) عدد ۱۰۴ و ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان داد، همچنین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوا ۱۵۷ بود.
 
محمود مزارع با اشاره به اینکه از ساعت هفت صبح امروز افزایش ناگهانی غلظت آلاینده‌ها را داشتیم، گفت: اداره کل هواشناسی استان اصفهان این وضعیت را اعلام نکرده بود.
 
وی افزود: با اینکه در روز گذشته شاخص کیفیت هوا ۷۱ بود، اما امروز شاخص کیفیت هوا در ایستگاه میدان احمدآباد ۱۷۶، خیابان استانداری ۱۶۵، بزرگراه خرازی ۱۳۵ و خیابان پروین ۱۶۰ بود.
 
از فردا ظهر سیستم بارشی وارد استان می‌شود
کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان نیز  گفت: آلودگی هوای امروز مه تابشی بود که با ذرات آلایندگی ترکیب شده و حالت غبارآلودگی ایجاد می‌کند.
 
ویکتوریان عزتیان با بیان اینکه پیش بینی مه تابشی بر روی نقشه‌ها بسیار مشکل است، افزود: اداره کل هواشناسی چالشی برای پیش بینی داشت، اما، چون بیشتر مه و سرمای شدید سطح زمین بود که باعث شد غلظت آلاینده‌ها برای مدت کوتاهی بالا برود.
 
وی در خصوص پیش بینی قبلی اداره کل هواشناسی اصفهان برای بارندگی در روز سه شنبه، تصریح کرد: بارندگی در چند نقطه استان گزارش شد، اما برای مرکز پیش بینی بارش سنگینی نداشتیم.
 
این کارشناس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه برای فردا صبح نیز به دلیل پایداری وضعیت جوی، پیش بینی آلایندگی هوای جوی در حد ناسالم برای گروه‌های حساس را پیش بینی می‌کنیم، افزود: از فردا ظهر سیستم بارشی وارد استان می‌شود که سیستم قوی و خوبی است و برای روز‌های چهارشنبه و پنج شنبه بارش داریم و پنج شنبه باد شدید هم داریم که باعث می‌شود هوا سالم شود، همچنین برای شنبه و یکشنبه هفته آینده نیز سیستم بارشی پیش بینی می‌شود و امیدواریم با آلودگی هوا مواجه نباشیم.
 
عزتیان تاکید کرد: پیش بینی هواشناسی همانطور که از اسم آن پیداست پیش بینی است و در بهترین حالت ۸۰ درصد صحت دارد و ۲۰ درصد هم احتمال دارد اتفاق نیفتد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی