تیتر امروز

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم
بررسی موانع تولید در گفت‌وگو با مدیر عامل آریا چوب نفیس آفرینش+ویدیو

اکبر حسنی: بانک‌ها برای تسهیلات تولید هزار بهانه می‌تراشند/ می‌توانستم با پولم دلار بخرم

موانع، مشکلات و کارشکنی‌های مسیر تولید از ثبت درخواست و اخذ پروانه تا وارد کردن سخت افزار و موضوع ترخیص آن در گمرکات ایران در گفت‌وگوی دیدار با یک کارآفرین.
گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...

تاکید حکیم و العامری بر تعیین فردی مستقل برای نخست‌وزیری

در سایه اعتراضات خیابانی و موج جدید تظاهرات مردمی رهبر جریان حکمت و رئیس ائتلاف الفتح بر لزوم اجرای خواسته‌های مردم در انتخاب فردی مستقل برای نخست‌وزیر عراق تاکید کردند.

کد خبر: ۴۹۶۳۰
۰۸:۵۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز - به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، عمار حکیم، رهبر جریان اپوزیسیون حکمت و هادی العامری، رئیس ائتلاف الفتح در دیداری به بررسی پرونده تعیین نخست وزیر انتقالی، محقق کردن خواسته‌های تظاهرکنندگان و تحولات کشور و منطقه پرداختند.

حکیم ضمن تاکید بر لزوم حفظ حاکمیت عراق در این دیدار گفت: نیاز فوری به یک تصمیم ملی در این مرحله را بررسی کردیم که براساس منافع ملی عراق باشد ما همچنین بر لزوم اجرای مطالبات تظاهرکنندگان در انتخاب فردی مستقل برای نخست وزیری عراق در مرحله انتقالی، بازسازی کشور، اجرای قانون و اهمیت آماده سازی مقدمات انتخابات زودهنگام تاکید کردیم.

حکیم درباره اوضاع امنیتی نیز گفت، باید به فعالیت داعش از طریق گروه‌های زیرزمینی و ادامه تلاش‌های مقابله با گروهک‌های داعش و نابودی لانه‌های آنها برای حفظ دستاوردهای امنیتی عراقی‌ها توجه شود.

از سوی دیگر، یک منبع عراقی به آر تی گفت، توافقی روی هیچ نامزدی برای نخست‌وزیری عراق در مرحله انتقالی نشده است.

به گفته این منبع، ائتلاف البناء (سازندگی) باید نامزدی برای نخست وزیری معرفی کند که تاکنون بر هیچ اسمی توافق نکرده است.

این منبع توافق روی نامزدی برای این سمت را در آینده نزدیک بعید دانست.

از سوی دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش داد، در اعتراضات روز دوشنبه در عراق چهار معترض و دو نیروی پلیس جان باختند. در عین حال پلیس عراق اعلام کرد، نیروهای پلیس موفق شدند تمامی مسیرهایی را که معترضان مسدود کرده‌ بودند، باز کنند.

این خبرگزاری به نقل از منابع پلیس و منابع پزشکی اعلام کرد، دو معترض در بغداد در پی استفاده نیروهای امنیتی از گاز اشک آور و گلوله واقعی برای متفرق کردن تظاهرکنندگان جان خود را از دست دادند.
این منابع افزودند، سه معترض در اثر شدت جراحت جان خود را در بیمارستان از دست دادند. به گفته این منابع، معترض چهارم نیز در کربلا در جنوب عراق جان خود را از دست داد.

شاهدان عینی می‌گویند، معترضان کوکتل مولوتف و سنگ به نیروهای پلیس پرتاب می‌کردند نیروهای پلیس نیز به استفاده از بمب‌های صوتی و گاز اشک‌آور متوسل می‌شدند.

در شهر بصره در جنوب نیز یک خودروی شخصی دو نیروی پلیس را زیر گرفت که در دم کشته شدند.

در مناطق دیگر در جنوب این کشور هم معترضان تایرهای خودروها را آتش زده و راه‌های اصلی در ناصریه، کربلا و العامره را بند آوردند.

در این راستا نیروهای پلیس بغداد گفتند، تمامی مسیرهایی را که معترضان مسدود کرده‌ بودند، باز کردند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی