تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل درباره ایران/ ماشین کشتار نتانیاهو همچنان قربانی می‌گیرد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
فرماندار اردکان خطاب به صنایع آلاینده:

مجوزی در کار نیست!

فرماندار شهرستان اردکان گام موثر در جهت حفظ سلامت عموم مردم و جلوگیری از آلودگی زیست محیطی اردکان را ممانعت از صدور مجوز برای برخی صنایع آلاینده جدید عنوان کرد.

کد خبر: ۴۹۴۹۶
۰۹:۴۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۸

مجوزی در کار نیست!

دیدارنیوز ـ بهروز شهابی‌زاد در مراسم ویژه روز ملی هوای پاک که در آموزشگاه دخترانه ۱۷ شهریور اردکان برگزار شد، با اشاره به تلاش‌های زیاد و قابل‌توجه طی ماه‌های اخیر در جهت حفظ و صیانت از محیط‌زیست به‌ویژه در زمینه‌ی کاهش آلودگی، مهم‌ترین گام در این راستا را ایجاد کارگروه تخصصی محیط‌زیست شهرستان دانست که برای اولین بار در بین شهرستان‌های استان یزد در اردکان شروع به فعالیت کرده و متشکل از اساتید دانشگاهی، متخصصان و فعالان محیط‌زیست و رؤسای برخی ادارات مرتبط است.
 
وی ضمن تاکید بر این موضوع که گام بعدی، ممانعت از صدور مجوز برای برخی صنایع آلاینده جدید است که به منظور حفظ سلامت عموم مردم و جلوگیری از آلودگی محیط‌زیست تاکنون با جدیت دنبال شده است، بیان کرد: محیط‌زیست به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر در سراسر جهان تبدیل شده و مشکلات و معضلات مربوط به آن نگرانی‌های عمومی را برانگیخته است.
 
شهابی‌زاد گفت: رشد روزافزون صنایع و کارخانجات، استفاده گسترده از سوخت‌های فسیلی و خودرو‌های فرسوده موجود در شهر‌ها از عوامل عمده آلودگی هواست.
 
فرماندار اردکان اظهار کرد: این شهرستان امروزه به‌عنوان یکی از قطب‌های صنعتی استان و کشور مطرح است و پیشرفت صنعتی در عمده زمینه‌ها باعث شکوفایی و رونق اقتصادی و اجتماعی شهرستان شده و اردکان را به‌عنوان یکی از الگو‌های رشد صنعتی معرفی کرده است.
 
این مسئول ادامه داد: البته در کنار آن مشکلاتی نیز به‌وجود آمده که یکی از آن‌ها آلودگی هوا در برخی روز‌های سال به‌ویژه در فصل پاییز و زمستان است.
 
فرماندار تأکید کرد: فرهنگ‌سازی عمومی، رعایت الزامات قانونی و استاندارد‌های زیست‌محیطی توسط صنایع و معادن موجود در شهرستان، ارتقای کیفیت و تشویق مردم به استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی به‌جای خودروی شخصی، ترغیب مردم به استفاده از دوچرخه طبق آموزه‌های فرهنگی گذشتگان، توسعه فضای سبز شهری و جلوگیری از تخریب فضای سبز موجود از راهکار‌های اساسی و کارگشا در این راستاست.
 
شهابی‌زاد در پایان نیز خاطرنشان کرد: مسئولان ادارات ذی‌ربط باید با هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق و مدون برای داشتن هوایی سالم و پاک تلاش کنند و با کمک و همکاری مردم شریف و فهیم اردکان آینده‌ای درخور و شایسته را برای محیط‌زیست این شهرستان رقم بزنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی