تیتر امروز

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار حزب الله به اسرائیل/ ادعای نیویورک‌تایمز درباره حادثه اصفهان

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

تقاضایی که با منابع آموزش و پرورش سازگار نیست

رئیس مرکز هماهنگی حوزه وزارتی اظهار کرد: آموزش‌وپرورش باید فرصتی ملی برای بروز و ظهور استعدادها و ظرفیت‌ها باشد.

کد خبر: ۴۸۹۰۰
۱۳:۴۲ - ۲۴ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - علی باقر زاده در نشست ستاد مرکزی برگزاری همایش ملی گرامیداشت هفته شوراهای آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که همه جای دنیا آموزش‌وپرورش را یک فرصت ملی می‌دانند که استعدادها و ظرفیت‌های انسانی‌شان در سایه آموزش‌وپرورش به منصه ظهور و شکوفایی برسد، گفت: مأموریت ما به‌صورت مشخص در این فرصت ملی دو مورد است.
 
یک فراهم کردن دسترسی فراگیر همه افراد به این نظام آموزش  ‌وپرورش به‌عنوان یک فرصت ملی و دوم تضمین کیفیت آموزشی که هر دو موضوع وقتی به دهک‌های آخر می‌رسند بسیار پرهزینه‌تر می‌شوند. برای مثال افزایش پوشش تحصیلی۷۰ به ۸۰ درصدی کم‌هزینه‌تر از تبدیل ۹۷ به ۹۸ درصدی است و در کیفیت نیز همین است حداقل‌ها را تضمین می‌کند.

باقرزاده تصریح کرد: دولت طبق اصل سی‌ام قانون اساسی حداقل کیفیت آموزشی را تضمین داده است. تقاضای رو به افزایش برای پوشش و کیفیت آموزشی با منابع موجود ما سازگار نیست و هرروز تقاضاها بالاتر رفته و منابع محدودتر شده است.

وی افزود: باید جایی این تعادل برقرار شود و به دنبال شرکایی بگردیم که نگاه فرصت گونه‌ای به تعلیم و تربیت داشته باشند و بدانند دستاوردهای نظام آموزشی مستقیماً به خودشان برمی‌گردد. قانون شوراهای آموزش‌وپرورش به این مشارکت روش و مشروعیت داده است. یعنی بدون دغدغه‌ی خاطر، ما و شرکا می‌توانیم همه‌ ظرفیت‌های مقدور خود را یعنی آنچه به دسترسی به عدالت آموزشی و کیفیت است را وارد آموزش‌وپرورش کنیم.

رئیس مرکز هماهنگی حوزه‌ی وزارتی گفت: آنچه باید در کانون برنامه‌ی این نشست‌ها موردتوجه قرار بگیرد این است که باید انگیزه مشارکت جویی شرکای خود را حفظ کنیم؛ و از این افراد تشکر و قدردانی شود که استراتژی سازمان مشارکت‌های مردمی در این زمینه کاملاً در مسیر درست قرارگرفته است.

وی بیان کرد: ما ناگزیر هستیم در بخشی از مشارکت به سمتی برویم که زمینه‌ساز برنامه‌های تحولی در نظام آموزش‌وپرورش است که مشارکت‌های مالی است ولی در نظام جامع مشارکت می‌بایست به ظرفیت‌های غیرمادی مشارکت توجه نمود.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، باقر زاده در پایان گفت: معتقدم با دقت در قانون شوراها وظایف اصلی برای شهرستان‌ها نوشته‌شده است و خیلی مهم است که شورای آموزش‌وپرورش شهرستان‌ها تقویت شوند زیرا نسبت وظایفی که برای شورای شهرستان‌ها نوشته‌شده است بسیار متفاوت با وظایف استان‌ها است و وظایف عملیاتی بیشتر برای آموزش‌وپرورش شهرستان نوشته‌شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی