تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

فساد اخلاقی و مالی و ضدیت با نظام از خطوط قرمز شورای نگهبان است

سخنگوی هیات نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استان بوشهر اظهار کرد: خطوط قرمز شورای نگهبان و هیات‌های نظارت شامل فساد اخلاقی، فساد مالی و ضدیت با نظام است.

کد خبر: ۴۸۵۷۴
۱۲:۴۲ - ۲۲ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - خلیل رضایی پیش از ظهر امروز در نشست با خبرنگاران گفت: نظارت بر انتخابات در همه دنیا با وجود دستگاه‌های ناظر برای حسن اجرای قوانین مربوطه انجام می شود که در ایران بر اساس قانون اساسی، این وظیفه بر عهده شورای نگهبان است.

وی افزود: آنچه که هم در قانون و هم به عنوان وظیفه شورای نگهیان و هیات های نظارت وجود دارد و  در بررسی ها با حساسیت و وسواس انجام می شود، تحقیقات محلی است تا اگر فرد پرونده در محاکم قضایی و امنیتی ندارد مشخص شود. این شرایط طبق قانون انجام و بر اساس ماده ۵۰ از قانون انتخابات برای هیات های اجرایی و نظارت پیش بینی شده است.

این مسئول عنوان کرد: خطوط قرمز شورای نگهبان و هیات های نظارت شامل فساد اخلاقی، فساد مالی و ضدیت با نظام است، ضمن اینکه هیچگونه خط‌کشی سیاسی برای تایید و یا رد صلاحیت داوطلبین وجود ندارد.

قائم مقام و سخنگوی هیات نظارت شورای نگهبان بر انتخابات استان بوشهر تاکید کرد: تمام سعی و تلاش ما این بوده که از تضییع حقوق افراد جلوگیری و رعایت عدالت و انصاف شود اما فضا برای تجدید نظر هم وجود دارد. البته ضمن این که حقوق داوطلبین برای ما مهم بوده حقوق مردم نیز مهم بوده تا حق الناس هم ضایع نشود.

رضایی با بیان اینکه به دلایل قانونی نمی توان نظر شورای نگهبان را مستقیما به داوطلبین اعلام کرد، تصریح کرد: افرادی برای نخستین بار از سوی شورای نگهبان رد شدند از امروز به مدت ۲۰ روز می‌توانند اعتراض خود را به این شورا اعلام کنند و شورای نگهبان نیز به مدت هفت روز شکایت‌ها را بررسی کرده و نتیجه ۲۲ بهمن ماه از طریق وزارت کشور به افراد اعلام می‌شود.

وی اضافه کرد: افرادی که عدم احراز صلاحیت شده‌اند می توانند ضمن شکایت، با داشتن مدارک زمینه تایید صلاحیت خود را فراهم کنند. بر اساس قانون نظارت شورای نگهبان استصوابی، موثر، عام و در تمام مراحل انتخابات جاری است و بر اساس قانون هیچ دستگاهی هم تراز با این شورا وجود ندارد و از صفر تا صد انتخابات بر عهده شورای نگهبان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: افراد تایید شده تا روز انتخابات نمی توانند هر کاری که بخواهند را  انجام دهند. شورای نگهبان تا روز انتخابات و حتی پس از آن در هر مرحله ای اگر مدرکی دال بر عدم صلاحیت دریافت کند می تواند ورود کند. لذا داوطلبین تایید صلاحیت شده هم در اظهار نظرها و هم در هزینه های انتخابات و تبلیغات انتخاباتی پایبندی لازم را به قانون داشته باشند.

قائم مقام و سخنگوی هیات نظارت شورای نگهبان با بیان اینکه کاندیداها از بداخلاقی‌های سیاسی و زیر سوال بردن رقیب و سیاه نمایی ها پرهیز نمایند، افزود: برخی افراد در اظهار نظرها بدون توجه به شرح وظایف نمایندگان، قول و قرارهایی می دهند که قانونی و شرعی نیست و نیاز است کاندیداها در این خصوص نیز دقت لازم را داشته باشند خطوط قرمز نظام را زیر سوال نبرند.

خلیل رضایی عنوان کرد: لیست نهایی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۳ بهمن ماه از طریق فرمانداری‌های حوزه‌های انتخابیه استان به مردم اعلام می‌شود و افراد نیز به مدت یک هفته فرصت دارند تا کار تبلیغات را انجام دهند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی