تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

ایران یا چین؟ برنده در توکیو

هزاران کیلومتر دورتر از تهران، جایی که ماجرای سقوط هواپیمای اکراینی و توضیح مسئولان نظامی به کانون اخبار بدل شده بود، والیبالیست‌های ایران تنها اتفاق خوش و امیدوارکننده امروز را رقم زدند.

کد خبر: ۴۸۴۶۴
۱۷:۴۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: از مسابقات والیبال انتخابی المپیک ۲۰۲۰، تنها یک دیدار باقی مانده است و البته مهم‌ترین دیدار. در مرحله نیمه نهایی این مسابقات امروز دیدار ایران و کره جنوبی با هیجان و اضطراب بسیاری همراه شد و در نهایت سفیدپوشان ایران بودند که به عنوان تیم نخست راهی دیدار نهایی شدند.
 
 
ایران یا چین؟ برنده در توکیو

هزاران کیلومتر دورتر از تهران، جایی که ماجرای سقوط هواپیمای اکراینی و توضیح مسئولان نظامی به کانون اخبار بدل شده بود، والیبالیست‌های ایران تنها اتفاق خوش و امیدوارکننده امروز را رقم زدند. بازی ایران و کره جنوبی با شوک اولیه برای هواداران ایرانی حاضر در ورزشگاه جیانگمن همراه بود چرا که کره ای‌ها ست اول مسابقه را با به نمایش گذاشتن یک بازی فداکارانه و سختکوشی ژاپنی! به سود خود تمام کردند.

در ست دوم، اما بازیکنان ایران خودشان را پیدا کردند و تیم اصلی ایران با هنرنمایی شفیعی، معروف و محمد موسوی توانست نتیجه را برابر کند و آرامش را به سکو‌ها بازگرداند. گرچه در حمله، کره ای‌ها با سرویس‌ها و آبشار‌های بی امان پارک چول وو و جئونگ بسیار خوب بودند، اما ایران در دفاع عملکرد بسیار بهتری داشت و در ست سوم مسابقه نیز این ایران بود که زودتر به امتیاز ۲۵ رسید.

به نظر می‌رسید که در ست چهارم نیز همه چیز به سود تیم ایران خواهد بود، اما کره ای‌ها بعد از آنکه عقب ماندگی خود را جبران کردند در لحظاات پایانی توانستند امتیاز لازم برای برتری را ثبت کنند. همه چیز به ست سرنوشت ساز پنجم کشیده شد و ایران در همان ابتدا نشان داد که چرا بهترین تیم آسیاست. در ست پنجم بازیکنان ایران از همان اول کار فاصله مطمئنی را با کره جنوبی ایجاد کردند و با اینکه در امتیاز ۱۳-۹ دیگر شانسی برای بازگشت کره ای‌ها تصور نمی‌شد، اما تسلیم ناپذیری حریف باعث شد کره ای‌ها به فاصله یک امتیازی ایران برسند. در نهایت این میلاد عبادی پور بود که با یک آبشار بی مهار، امتیاز نهایی را برای ایران به ارمغان آورد و تیم ملی را به یک قدمی صعود به المپیک برساند.
 
 
ایران یا چین؟ برنده در توکیو

در پایان این مسابقه دو بازیکن کره‌ای با به دست آوردن ۲۵ و ۲۲ امتیاز به عنوان امتیازآوران برتر معرفی شدند، اما در تیم ایران هم علی شفیعی با ۱۷ و سید محمد موسوی با ۱۶ امتیاز بهترین بازیکنان ایران لقب گرفتند. در عین حال باید از بازی تاثیرگذار سعید معروف و مرتضی شریفی هم یاد کرد که امتیاز‌های حساسی را برای ایران به دست آوردند.
 
چین هم به فینال رسید
 
در دیگر بازی نیمه نهایی مسابقات انتخابی المپیک، قطر در برابر چین میزبان قرار گرفت؛ در حالی که شاید در ابتدای مسابقات کمتر کسی فکر می‌کرد این تیم به فینال برسد. این بازی در شرایطی آغاز شد که انتظار می‌رفت قطر با توجه به شکست دادن استرالیا و کنار زدن کره جنوبی، نمایش مقتدرانه‌ای در برابر میزبان داشته باشد، اما چینی‌ها در این بازی نمایش خوبی در ست اول داشتند و با نتیجه ۲۵- ۲۲ قطر را شکست دادند.

در ست دوم هم برتری چینی‌ها ادامه پیدا کرد و طوفان سرخ توانست با نتیجه ۲۵- ۱۸ بر قطر پیروز شود. در پایان ست دوم این مسابقه مشخص شد که بازی دوم مرحله نیمه نهایی از نظر کیفی نازل‌تر از بازی اول یعنی بازی ایران و کره جنوبی است. با این حال در سومین ست مسابقه، تیم ملی قطر نمایش بهتری از خود نشان داد و پا به پای چین آمد. در این ست فاصله دو تیم به ندرت از یک امتیاز بیشتر شد و گاهی چین و گاهی قطر به برتری یک امتیازی دست یافتند. بازی در امتیاز ۲۰- ۲۰ به اوج زیبایی خود رسید و پیش بینی برنده را سخت و سخت‌تر کرد. در نهایت این ست نفسگیر را قطر با نتیجه ۲۵- ۲۳ به سود خود پایان داد تا لرزه بر اندام چینی‌ها بیفتد.
 
در ست چهارم نیز بازی پایاپای ادامه داشت و قطری‌ها تسلیم ناپذیر جلوه کردند، اما در اواخر بازی چین برتری خود را به ۵ امتیاز رساند و با پیروزی در این ست، برد مهم خود را جشن گرفت و به فینال رسید. حالا فینال این مسابقات، بازی تکراری چین و ایران است که احتمال برد ما در آن بسیار بیشتر است. به نظر می‌آید ایران با المپیک یک گام فاصله دارد و یا شاید نزدیک تر...
 
 
ایران یا چین؟ برنده در توکیو
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی