تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
یک تحلیل‌گر سیاسی:

سردار سلیمانی، نماد قطعی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و جهان خواهد ماند

دانش‌آموخته علوم سیاسی، تحلیل‌گر مسائل سیاسی و رئیس پژوهش دانشگاه پیام نور مرکز بندرعباس گفت: سردار سلیمانی در حیات و شهادت در کنار مردم است؛ او بی‌تردید نماد قطعی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در کل منطقه و جهان خواهد ماند.

کد خبر: ۴۷۴۶۸
۱۰:۰۹ - ۱۵ دی ۱۳۹۸

سردار سلیمانی، نماد قطعی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در منطقه و جهان خواهد ماند

دیدارنیوز ـ مهدی ملاحی در خصوص دلایل محبوبیت سردار سلیمانی به‌عنوان یک چهره ملی اظهار کرد: ویژگی‌های یک چهره ماندگار منحصربه‌فرد ملی به مجموع صفت‌ها و رفتار‌های یک فرد که می‌تواند افرادی را در سطح ملی تحت تأثیر و الهام‌بخش باشد تعریف می‌شود.
 
وی افزود: زمانی که با چنین افرادی برخورد می‌کنیم به‌راحتی آن‌ها را تشخیص می‌دهیم و عموماً در جمع حس اعتماد و جذابیت خاصی دارند. افراد از بودن در کنار چنین شخصیت‌هایی احساس افتخار، اعتبار و برتری می‌کنند.
 
این تحلیل‌گر مسائل سیاسی عنوان کرد: سردار قاسم سلیمانی از آن دسته چهره‌های ماندگار منحصربه‌فرد ملی است که دارای مجموع صفت‌ها و رفتار‌هایی بوده که افراد زیادی را در سطح ملی و فراتر از آن را تحت تأثیر قرار داده است و همه را به این پرسش وامی‌دارد که او چه ویژگی منحصربه‌فرد و ماندگاری دارد که همه ندارند؟
 
ملاحی تصریح کرد: ویژگی سردار سلیمانی که او را به چهره منحصربه‌فرد ماندگار ملی تبدیل کرده است را به استناد مقالات، فیلم، گزارش‌ها، تصاویر و مصاحبه با هم‌رزمانش می‌توان شرح داد.
 
وی اضافه کرد: سردار سلیمانی ازنظر جسمی فردی پرانرژی، چالاک، شجاع، با چهر‌هایی آرام همراه با لبخند و چشمانی نافذ و دوست‌داشتنی است؛ به‌عنوان سرباز، وظیفه‌شناس و به فرمانده خود وفادار بود و نیرو‌های تحت امر خود را شیفته خود کرده و پایبند به ارزش‌های اسلامی و ایرانی بود.
 
این دانش‌آموخته علوم سیاسی ادامه داد: از دیگر ویژگی‌های سردار سلیمانی می‌توان به مهارت ارتباطی و آشنا به فرهنگ ایرانی و اسلامی وی اشاره کرد که حتی او را در منطقه خاورمیانه در جایگاه ویژه شخصیتی منحصربه‌فردی قرار داده بود.
 
ملاحی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی از ابتدای انقلاب اسلامی ایران تا شهادت دارای ثبات رفتاری و مورداحترام همه فعالان سیاسی بود. وی از موقعیت خود در راستای رانت اقتصادی به کار نبرد و فرزندان او سهم خواه انقلاب نبودند.
 
وی بیان کرد: سردار سلیمانی به علت اشراف اطلاعاتی و شناخت جغرافیای سیاسی کشور و حتی فرا منطقه‌ای دارای تحلیل سیاسی و نظامی کارآمد بود و فردی توانمند و عمل‌گرا نه شعاری در صحنه نبرد بود؛ روش مذاکره او در سطح فراملی با زبان بدن ساده، مؤدبانه با نفوذ کلام بود.
 
این تحلیلگر سیاسی با اشاره به اینکه دشمنان سردار سلیمانی برای او احترام قائل بودند و اعتراف کرده‌اند که او نابغه نظامی است، اظهار کرد: داشتن ویژگی‌های منحصربه‌فرد ملی یا فراملی اشاره شده او را به نماد مقاومت در دفاع از مظلومان تبدیل کرده است.
 
ملاحی افزود: به‌راستی لقب سردار دل‌ها برازنده شخصیت سردار سلیمانی است چراکه ارزشمند بودن او از درون ما نشأت می‌گیرد و به همین علت است همه افراد پیرامون خود را در سطح ملی و فراملی به سمت خود جذب می‌کند و این‌گونه است که به‌پاس تقدیر از عملکرد و شخصیت منحصربه‌فرد او حتی پس از شهادت به دور او جمع می‌شوند.
 
وی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی در حیات و شهادت در کنار مردم است؛ او بی‌تردید نماد قطعی مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری در کل منطقه و جهان خواهد ماند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی