تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.

چه کسی همراه سردار سلیمانی شهید شد؟ / ابومهدی المهندس که بود؟

جمال جعفر ابراهیم ملقب به ابومهدی مهندس متولد سال ۱۹۵۴ در بصره از پدری عراقی و مادری ایرانی بود که تحصیلات خود را در رشته مهندسی مخابرات در سال ۱۹۷۷ به اتمام رساند. او در سال ۲۰۰۳ با سرنگونی صدام حسین به عراق بازگشت و به عنوان مشاور امنیتی به اولین نخست‌وزیر عراق پس از حمله آمریکا، ابراهیم جعفری خدمت کرد. در سال ۲۰۰۵ در انتخابات پارلمانی به عنوان نماینده استان بابل انتخاب شد. در سال ۲۰۰۷ آمریکایی‌ها روی او حساس شدند و زمانی که این موضوع را با نخست‌وزیر وقت عراق، نوری مالکی در میان گذاشتند، مهندس به ایران رفت. پس از خروج نظامیان آمریکایی به عراق بازگشت و پس از تشکیل بسیج مردمی عراق، معاون رئیس این نیرو‌ها شد.

کد خبر: ۴۷۱۶۸
۱۳:۴۴ - ۱۳ دی ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ سال ۲۰۲۰ تازه شروع شده ولی خبر شهادت سردار قاسم سلیمانی قطعا مهم‌ترین خبر سال ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. حتی تا پایان این سال و این دهه هم این خبر مهم‌ترین خبر محسوب خواهد شد. اتفاقی که تحولات آینده منطقه را خواهد ساخت. اما سردار سلیمانی در شهادت خود تنها نبود. سران حشد الشعبی نیز او را همراهی می‌کردند.
 
بسیج مردمی عراق یا حشد الشعبی برای مقابله با تروریسم شکل گرفت و در کنار ارتش عراق فعالیت‌های خود را ساماندهی کرد. شهید ابومهدی المهندس معاون بسیج مردمی عراق بود که همراه با حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید.
 
جمال جعفر ابراهیم ملقب به ابومهدی مهندس متولد سال ۱۹۵۴ در بصره از پدری عراقی و مادری ایرانی بود که تحصیلات خود را در رشته مهندسی مخابرات در سال ۱۹۷۷ به اتمام رساند و در همان سال به حزب الدعوه پیوست. زمانی که فعالیت حزب الدعوه از سوی صدام ممنوع شد به اهواز آمد و در یک کمپ، آموزش دید. او ایران را به سوی کویت ترک کرد و چند سال در منطقه جابریه کویت گذراند و در زمینه سیاسی و امنیتی علیه رژیم صدام فعالیت می‌کرد.
 
او در سال ۲۰۰۳ با سرنگونی صدام حسین به عراق بازگشت و به عنوان مشاور امنیتی به اولین نخست‌وزیر عراق پس از حمله آمریکا، ابراهیم جعفری خدمت کرد. در سال ۲۰۰۵ در انتخابات پارلمانی به عنوان نماینده استان بابل انتخاب شد. در سال ۲۰۰۷ آمریکایی‌ها روی او حساس شدند و زمانی که این موضوع را با نخست‌وزیر وقت عراق، نوری مالکی در میان گذاشتند، مهندس به ایران رفت. پس از خروج نظامیان آمریکایی به عراق بازگشت و پس از تشکیل بسیج مردمی عراق، معاون رئیس این نیرو‌ها شد.
 
 
چه کسی همراه سردار سلیمانی شهید شد؟ / ابومهدی المهندس که بود؟
 
 
در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ بخش رسانه‌ای حشد شعبی عراق از بسته‌شدن حساب توییتر ابومهدی مهندس توسط مدیریت این شبکه اجتماعی خبر داد. توییتر با ادعای اینکه این حساب کاربری قوانین مربوط به توییتر را نقض کرده اقدام به مسدود کردن آن کرد. هیات رسانه‌ای حشد الشعبی بستن حساب توییتر یک چهره دولتی عراق که در چهارچوب دولت این کشور فعالیت می‌کرد را عجیب دانسته و آن را بخشی از جنگ علیه بستر‌های رسانه‌ای خود دانست.
 
ابومهدی مهندس امروز ۱۳ دی ماه مصادف با سوم ژانویه ۲۰۲۰ در فرودگاه بغداد در حمله راکتی بالگرد‌های آمریکایی به همراه سردار حاج قاسم سلیمانی به شهادت رسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی