تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق (بروزرسانی می‌شود)

هشدار فرمانده ارتش به اسرائیل پس از حادثه اصفهان/ آمریکا: در هیچ عملیات تهاجمی شرکت نکرده‌ایم

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
مدیر مرکز کارآفرینی و اشتغال وزارت ورزش و جوانان:

تعداد دانش‌آموختگان بیکار بیش از دیگر بیکاران است

مدیر مرکز کارآفرینی و اشتغال وزارت ورزش و جوانان گفت: تعداد دانش‌آموختگان بیکار بسیار فراتر از دیگر افراد بیکار است.

کد خبر: ۴۷۰۷۱
۱۵:۱۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز- محمدرضا برومند روز پنجشنبه در همایش "فرصت‌های کسب و کارآفرینی در ورزش" در مشهد افزود: در حال حاضر بزرگترین مشکل کشور بیکاری است که بر پایه آمار رسمی بیش از ۱۲ درصد و برپایه آمار غیر رسمی بیش از ۲۵ درصد است در حالی که تعداد بیکاران در بین دانش‌آموختگان دانشگاهی براساس آمار رسمی ۲۴ درصد و در آمار غیر رسمی بیش از ۴۰ درصد است.

وی ادامه داد: گرچه آماری از تعداد بیکاران دانش‌آموخته رشته تربیت بدنی در کشور نداریم اما این تعداد در دانشگاه شهید بهشتی تهران بیش از ۳۵ درصد است در حالی که اگر حتی یک نفر دانش‌آموخته بیکار داشته باشیم باید نگران باشیم.

این استاد دانشگاه شهید بهشتی گفت: برای آموزش هر دانشجو تا مقطع لیسانس معادل چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال هزینه می‌شود که اگر نتواند مشغول کار شود و در جایی از اندوخته‌های وی استفاده مفید شود، فرصت سوزی و برنامه سوزی در منابع ملی است.

وی افزود: علت عدم موفقیت ما در این زمینه نداشتن برنامه بلندمدت و سیستمی است و برنامه‌های ما همیشه مقطعی بوده‌ است، در اکوسیستم کارآفرینی دنیا رتبه ۸۰ و در منطقه رتبه ۱۴ را داریم.

وی ادامه داد: وزارتخانه‌های ورزش، کار، بهداشت و همچنین فدراسیون‌ها و ۲۵ هزار باشگاه کشور برای اشتغال، کارآفرینی و جذب دانش‌آموختگان رشته‌های ورزشی با هم تعامل ندارند و این عدم همکاری و اتخاذ نکردن راهکارهای عملی منجر به یک بحران در زمینه سلامت جامعه شده است.

برمند گفت: مجوز تاسیس باشگاه‌های بدن سازی بدون نیازسنجی و بطور بی حد و حساب صادر می‌شود و آمارها نشان می‌دهد که ۵۰ درصد این باشگاهها بعد از سه سال و ۸۰ درصد آنها بعد از پنج سال تعطیل می‌شوند.

وی افزود: در کشورهای دیگر ورزش یک صنعت بزرگ سودآور است که دیدگاه‌های آن فراملی است در حالی که در کشور ما توسعه اشتغال در بخش ورزش متولی ندارد، در دنیا بیش از ۲ هزار شغل مرتبط با ورزش وجود دارد و این بخش گردش مالی فراوان دارد.

وی ادامه داد: در حال حاضر استان‌های تهران، مازندران و خراسان رضوی بیشترین دانش‌آموخته رشته‌های ورزشی را دارند، هم اکنون ۸۵ هزار نفر در کشور در رشته تربیت بدنی مشغول تحصیل هستند و طی ۱۰ سال گذشته نیز بیش از ۹۰ هزار نفر در مقاطع فوق دیپلم تا دکتری از این رشته دانش‌آموخته شده‌اند.

مدیر مرکز کارآفرینی و اشتغال وزارت ورزش و جوانان گفت: دانش‌آموختگان این رشته‌ها برای ایجاد اشتغال باید تغییر دیدگاه بدهند و با استفاده از مهارت‌های فردی و تیمی به کار آفرینی روی بیاورند زیرا اگر فقط به فکر استخدام دولتی و پشت میزنشینی باشند با محدودیت‌های فراوان روبرو می‌شوند.

وی افزود: براساس آمار در سال ۹۵ فقط سه درصد جامعه ورزشی با مبانی کارآفرینی آشنا بودند.

استادیار دانشگاه فردوسی مشهد نیز گفت: فرزندان ما از بدو ورود به سیستم آموزشی تا پایان تحصیل در مقاطع عالی با فکر استخدام در سیستم دولتی و حقوق بگیری و بدون خلاقیت تربیت می‌شوند در حالی که لازمه کارآفرینی و اشتغال، خلاقیت، جسارت و جرات ریسک پذیری معقول است.

مهدی طالب پور افزود: الگوی منفی فکر ما از ابتدا در خانواده شکل می‌گیرد که راه نهایی تحصیل و موفقیت در زندگی را کسب یک شغل دولتی یادآوری می‌کنند و تلقین این الگو تا پایان تحصیلات عالی و دانشگاهی ادامه دارد لذا چاره‌ای جز تغییر این الگو نداریم.

سامان سرابی قهرمان پیشکسوت پرورش اندام نیز در این همایش خواستار ایجاد تعادل در میزان پذیرش دانشجو در رشته‌های تربیت بدنی با بازار کار شد و گفت: صدور بی حساب مجوز تاسیس باشگاه‌های بدن سازی نیز فعالیت در این رشته را برای کارشناسان تحصیل کرده و آکادمیک مشکل کرده و افرادی با دوره‌های کوتاه مدت چند هفته‌ای حکم مربی‌گری می‌گیرند در حالی که تحصلات این رشته را ندارند.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی