تیتر امروز

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا
انتقام ایران از اسرائیل پس از حمله تروریستی (این گزارش بروزرسانی می‌شود)

عمان حادثه اصفهان را محکوم کرد/ نگرانی هلند و ایتالیا

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

کمبود "پرستار" در کشور

رییس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور، بر لزوم جذب سالانه حداقل ۹هزار پرستار جدید تاکید کرد.

کد خبر: ۴۷۰۲۷
۱۲:۳۹ - ۱۲ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - دکتر محمد میرزابیگی در مراسم گرامیداشت روز پرستار که با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر بهداشت و جمعی از مسوولان و پرستاران کشور برگزار شد، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س)، گفت: به جامعه پرستاری و مسوولین کشور تبریک ویژه می‌گوییم؛ چراکه ثابت کردند اگر پیگیری‌ مشکلات از روش‌های اصولی اتفاق افتد، هیچ بن‌بستی وجود نخواهد داشت؛ چراکه دیدیم در کمتر از دو ماهی که دوره پنجم نظام پرستاری آغاز به کار کرده، با اجماع مناسب با مسوولین، موانع در حال برطرف شدن هستند.

وی ضمن تشکر از نگاه ویژه مقام معظم رهبری به پرستاران در دیدار روز گذشته پرستاران با ایشان، ادامه داد: این نگاه ویژه و توصیه‌های حکیمانه ایشان سرلوحه ادامه فعالیت ما خواهد بود.

میرزابیگی همچنین از دولت، مجلس و وزیر بهداشت تشکر و بیان کرد: طی یک ماه گذشته جلسات و دیدارهایی برای رفع مشکلات با این بزرگواران داشتیم که رهنمود رفع موانع است.

وی با اشاره به معضل کمبود نیروی پرستاری، تصریح کرد: کمبود نیروی پرستاری ضربه مهلکی بر پیکره سلامت کشور وارد کرده است. با توجه به میزان بازنشستگی‌های سالانه پرستاران و به ازای تاسیس بیمارستان‌های جدید، باید حداقل سالانه ۹۰۰۰ پرستار جذب بدنه خدمت شوند.

وی افزود: می‌دانیم که شخص وزیر بهداشت از روز اول نارضایتی خود را از نظام پرداخت بر اساس سامانه قاصدک اعلام کرده بودند و امروز خوشحالیم که این سامانه از فعالیت باز مانده و وزارت بهداشت درصدد آغاز به کار سامانه پرداختی جدیدی است تا دیگر شاهد معوقات طولانی مدت تا ۲۲ ماه نباشیم.

میرزابیگی تصریح کرد: جامعه پرستاری، جامعه نجیبی است که همچنان مشکلات را تحمل می‌کند.

وی در خاتمه گفت: پیگیری ما برای رفع مشکلات مداوم است و تنها در آستانه روز پرستار به فکر رفع مشکل نمی‌افتیم. نگاه پرستار به بیمار نگاهی محبت‌آمیز است و پایبندی به اخلاق و ارائه خدمت خالصانه وظیفه پرستاران و رفع مشکلات وظیفه مسئولین است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی