تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...

مستند"دریاچه امید" به جشنواره عمار رسید

فیلم کوتاه مستند "دریاچه امید" به کارگردانی "فاطمه مرزبان " تولید حوزه هنری استان کردستان به بخش رقابتی دهمین جشنواره فیلم عمار راه پیداکرد.

کد خبر: ۴۶۹۱۹
۱۳:۱۵ - ۱۱ دی ۱۳۹۸

مستند

دیدارنیوز ـ فاطمه مرزبان مستند ساز توانمند کشور که سابقه حضور در چندین دوره جشنواره عمار را دارد در دهمین دوره جشنواره که ۱۲ تا ۱۹ دی ماه در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود با فیلم مستند "دریاچه امید" به تهیه کنندگی حوزه هنری استان کردستان به رقابت با دیگر آثار راه یافته می‌پردازد.
 
مرزبان که بیش از این با فیلم "عروس وامنان" رتبه اول بخش اقتصاد مقاومتی ششمین جشنواره فیلم عمار را کسب کرده و در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم با فیلم‌های "وقتی گفتند نمی‌شود "، "من می‌مانم " و " در آستانه فصل سرد "حضور موفقی را داشته است در این فیلم داستان یکی از کولبران کُرد را به تصویر در آورده است.
 
«عطاتارنگ» کولبری که در یکی از روستا‌های مرزی مریوان زندگی می‌کرد و به دلیل نبود شغل به کولبری مشغول بوده است؛ اما بعد از چند سال توسط یکی از دوستانش که تعاونی ماهیگیران دریاچه زیوار را راه‌اندازی کرده بود، به کار صید ماهی مشغول می‌شود و در طی ۴ سال تمام تلاش خود را در راستای حفاظت از محیط زیست و معرفی جاذبه‌های گردشگری کردستان کرده و با فراهم سازی بستر‌های لازم در جهت اشتغالزایی جوانان برای کمک به کاهش تعداد کولبران تلاش می‌کند.
 
در این مستند وریا گلزاریان به عنوان تصویربردار، احمد ملاشاهی به عنوان نویسنده، محمد احمدی در بخش تدوین، فردین ملاویسی صدابردار و نیما پورمحمد و اکبر گلی به عنوان دستیاران تصویر، کارگردان این فیلم را همراهی کرده اند.
 
فاطمه مرزبان مستند ساز گلستانی ساکن شهر سنندج و فارغ التحصیل کارشناسی عکاسی با گرایش فیلم سازی می‌باشد. این هنرمند که تهیه کننده صدا و سیما می‌باشد در چند سال اخیر همکاری با حوزه هنری استان کردستان را آغاز کرده و در بسیاری از جشنواره‌های داخلی و خارجی با آثار مستند حضور و عناوین مختلفی را نیز کسب کرده است.
 
دهمین جشنواره فیلم عمار در ۹ بخش "پایش و پالایش اجتماعی"، ملت قهرمان، رویای ایرانی، همت مؤمنانه، تاریخ فرهنگی، اجتماعی و دفاع مقدس، جنگ نرم، حافظه ملی، بیداری اسلامی و جهانی، مدافعان حرم در سه سالن سینما فلسطین از ۱۲ تا ۱۹ دی ماه با رقابت ۱۲۶ فیلم برگزار می‌شود.
 
فیلم "دریاچه امید " دوشنبه ۱۶ دی ماه در پنجمین روز برگزاری این جشنواره ساعت ۱۹:۴۵ در سالن شماره ۳ سینما فلسطین در مدت زمان ۱۵ دقیقه به نمایش در می‌آید.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی