تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...

تولید روزانه ۷۵ تن شیر در خمینی‌شهر/ وجود ۳ ایستگاه جمع‌آوری شیر در خمینی‌شهر

مسئول امور دام جهاد کشاورزی شهرستان خمینی‌شهر، گفت: سه ایستگاه‌ها جمع‌آوری شیر در خمینی‌شهر وجود دارد که روزانه حدود ۷۵ تن شیر به این ایستگاه‌ها تحویل داده می‌شود.

کد خبر: ۴۶۵۶۹
۰۹:۱۸ - ۰۹ دی ۱۳۹۸

تولید روزانه ۷۵ تن شیر در خمینی‌شهر/ وجود ۳ ایستگاه جمع‌آوری شیر در خمینی‌شهر

دیدارنیوز ـ عبدالطیف امیری اظهار کرد: سه ایستگاه جمع‌آوری شیر در شهرستان خمینی‌شهر وجود دارد و شیری که جمع‌آوری می‌شود یا به کارخانه شیر یا به ماست‌بندی‌های سطح شهر فرستاده می‌شود.
 
وی افزود: کمیت و کیفیت شیری که به ماست‌بندی‌ها فرستاده می‌شود زیر نظر اداره بهداشت است.
 
امیری در مورد آمار دام و طیور شهرستان، گفت: در خمینی‌شهر ۳۰ هزار رأس گاو و گوساله، ۱۰۰ هزار رأس گوسفند و بز، ۳۸ هزار کلنی پرورش زنبور عسل، ۵ واحد پرورش ماهی سردابی، ۶ مرکز پرورش ماهی زینتی، ۲۸ مرکز مرغداری گوشتی و تخم‌گذار و ۷ هزار رأس اسب وجود دارد.
 
وی در مورد اقداماتی که در حوزه اصلاح نژاد و تغذیه در جهاد کشاورزی انجام شده، تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه تغذیه به صورت مستمر از جمله کار‌های انجام شده در این زمینه است همچنین تعاونی گاوداران خمینی‌شهر به صورت مرتب جیره نویسی و تغذیه دام را بالانس می‌کند.
 
مسئول امور دام جهاد کشاورزی خمینی‌شهر با بیان اینکه تعاونی گاوداران شهرستان از رتبه خوبی در کشور برخوردار است، افزود: حدود ۷۰ درصد گاوداران خمینی‌شهر غذای دامشان را از این تعاونی تأمین می‌کنند که این خوراک فرموله شده، پروتئین دار و دارای انرژی کافی است.
 
امیری در مورد تمهیدات و اقدامات حمایتی از دامداران شهرستان خمینی‌شهر، گفت: کسانی که پروانه بهره‌برداری داشته باشند می‌توانند وام خرید گاو بگیرند. همچنین می‌توانند از وام‌های سرمایه در گردش و اعتبارات و منابع داخلی بانک نیز استفاده کنند. مرغداری‌ها نیز می‌توانند با ارائه پروانه وام بگیرند. 
 
وی با تأکید بر نیاز توسعه صنعت دام شهرستان، گفت: تلاش می‌کنیم که در شهرستان چند واحد پرورش گوسفند "رومانف" و بز "سانن" ایجاد کنیم. گوسفند رومانف به دلیل چند قلوزایی و گوشتی بودن جز به صرفه‌ترین و بهترین گوسفندان است. همچنین بز سانن دام مقاومی است که می‌تواند در شرایط سخت که برخی حیوانات اهلی مثل گاو شیری امکان ادامه حیات ندارند، زنده بماند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی