تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

باهنر: کاسبان حصر مانع رفع حصر مهندس موسوی و کروبی هستند

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: هر وقت قرار است برای محصورین گشایشی صورت گیرد، کاسبان حصر پوست خربزه زیر پای آنها می‌گذارند چون آنها از حصر موسوی و کروبی سود می‌برند.

کد خبر: ۴۶۴۱۶
۲۱:۳۲ - ۰۷ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز - «محمدرضا باهنر» روز شنبه در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه حوادث سال ۸۸ فراموش شدنی نیست، اظهار کرد: برخی می گویند دلیلی ندارد روز نهم دی ماه را یادآوری کنیم. باید گفت، تا زمانی که آثار حوادث سال ۸۸ وجود دارد باید همایش های مثل ۹ دی را گرامی داشت.

وی افزود: بیش از ده سال از این داستان ها می گذرد و در بین ساده‌اندیشان اینگونه مطرح می‌شود که یک داستانی بوده و گذشته و تمام شده است؛ اما باید روی ۹ دی کار کرد و مانور داده شود.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه برخی حوادث سال ۸۸ را کودتای مخملی می دانند، عنوان کرد: من این قضاوت را ندارم. به یکی از کاندیدهای سال ۸۸ گفته بودند که شما برنده اید، و او هم قبل از اعلام رسمی نتایج انتخابات ریاست جمهوری از طرف نهادهای انتخاباتی، به رسانه ها گفت، من برنده هستم.

باهنر خاطرنشان کرد: بسیاری از ما به اتفاق مهندس موسوی عضو شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی بودیم و به خوبی همدیگر را می شناختم، هر چند در حزب ما عضو جناح مخالف او بودیم. آنها کلید واژه تقلب را به کار بردند، روز جمعه انتخابات، با مهندس موسوی قرار ملاقات گذاشتم، گلایه داشت که رئیس ستاد ما را گرفته اند.

وی ادامه داد: به او گفتم ۲۰ سال از سیاست فاصله داشته اید، حال که ۱۳ میلیون رای کسب کردی می توانی از این ظرفیت استفاده کنی و گفتم حاضرم برای اینکه استفاده کنی در صدا و سیما یک برنامه به شما اختصاص بدهند.

این نماینده پیشین مجلس  یادآور شد: به وی گفتم اگر قصد دارید به عنوان اپوزیسیون نظام عمل کنید، نظام زیر بار نمی‌رود. در عوض اپوزیسیون دولت و احزاب ما بشوید، ولی اگر ادامه بدهید نهایتا مثل نهضت آزادی گوشه نشین می شوید.  

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: هر چه گفتیم و راه جلوی پایش گذاشتیم قبول نکرد و اصرار داشت انتخابات باید ابطال شود و گفت مشکل شورای نگهبان است. بیانه هایش پشت سر هم بود و حرفش ابطال انتخابات بود.

وی با بیان اینکه به موسوی گفتیم اگر انتخابات دوباره برگزار شود و شما رای نیاوردید چه؟ گفت دوباره باید برگزار شود، اظهار داشت: هرچه راه پیش پای مهندس موسوی گذاشتیم قبول نکرد و حتی پیشنهاد دادیم که ۱۰ درصد آرا را بررسی کنیم، اما او گفت نه باید انتخابات دوباره برگزار شود و من هم برنده آن باشم؛ او گفت من شورای نگهبان و داوری انتخابات را قبول ندارم که به او گفتم این موضوع را باید پیش از انتخابات اعلام می کردید؛ بیانه های ایشان وجود دارد و تنها و تنها بر روی ابطال انتخابات تاکید دارد.

وی ادامه داد: آقایان نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران را محور شعارهای خود کرده بودند یعنی در تقابل با آرمان های امام و انقلاب. روز سیزده آبان روز مبارزه با استکبار و آمریکا بود ولی آنها مرگ بر روسیه را هم اضافه کردند که مرگ بر آمریکا را به محاق  ببرند ولی ما گفتیم روز ۱۳ آبان نذر آمریکا و روز قدس نذر اسرائیل است، اگر مرگ بر اسرائیل کم رنگ شود نظام کم رنگ شده است.

باهنر اضافه کرد: روز عاشورا در ایران عشق به امام حسین (ع) در سینه ها مالامال می شود ولی مشاهده کردید چه بلائی سر مناسبت عاشورا آوردند، برخی می گفتند باید این افراد را اعدام کرد و می گفتند ۱۳ میلیونی که به این افراد رای دادند را هم باید شناسایی کنیم، گفتم این رای دهندگان به وظیفه ملی خود عمل کرده اند چون انتخابات در چهارچوب نظام بود.

وی اضافه کرد: مردم روز ۹ دی از نظام دفاع جانانه‌ای کردند حتی تا بعد از ۹ دی هم حصر اتفاق نیفتاده بود ولی بعد از انقلاب های (بهار عربی) منطقه، سران فتنه مواضعی اتخاذ کردند که منجر به حصر آنها شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: سران فتنه سه روز قبل از ۲۲ بهمن بیانه دادند که می خواهیم راهپیمایی کنیم. یعنی ۲۶ بهمن می خواستند راهپیمایی کنند، زمانی که این بیانیه صادر شد موضوع حصر اتفاق افتاد.

وی افزود: سال ۹۶ بحث رفع حصر پیش آمد فضایی فراهم شد که مقداری شرایط آنها آسان تر شود، که بیانیه آقای کروبی که با تحریک کاسبان حصر صادر شده بود باعث ادامه حصر شد. بیانیه ای که همه شعارهای انقلاب را زیر سوال برد. در حوادث آبان ماه هم این آقایان بیانیه هایی علیه نظام صادر و ولایت فقیه را با پادشاهی پهلوی مقایسه کردند.

وی اظهار کرد: هر وقت قرار شد برای  محصورین گشایشی صورت گیرد، کاسبان حصر پوست خربزه زیر پای آنها می گذارند، آنها از حصر موسوی و کروبی سود می برند.

به سید حسن نصرالله گلایه کردم

نایب رئیس مجالس هفتم، هشتم و نهم شورای اسلامی در ادامه با اشاره به سفر خود به کشور لبنان به عنوان نایب رییس گفت:  استقبال خوبی از ما شد، با سید حسن نصرالله قرار ملاقات گذاشتیم گرچه دیدن ایشان سخت بود، اواخر جلسه به او گفتم گلایه دارم، چرا گفتید حضرت آقا در ایران مظلوم است. گفت رژیم اسراییل در سال ۲۰۰۱ اعلام کرد، قصد دارد جنوب لبنان را تخلیه کند، ما به این تصمیم اسراییل مشکوک بودیم و برای ما سوال بود که  اسرائیل چرا چنین موضعی اتخاذ کرده است.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: سیدحسن نصرالله گفت، رفتم ایران و مقام معظم رهبری را ملاقات کردم، گزارش جمع بندی ها را تقدیم کردم، آقا فرمودند، اسرائیل تخلیه خواهد کرد و برای این اتفاق باید برنامه داشته باشید، تعجب کردم.

باهنر ادامه داد: سید حسن گفت، اطاعت کردیم. روز موعود اسرائیل با سرعت جنوب را تخلیه کرد که ما فرصت نکردیم نیروهای خودمان جایگزین کنیم. به من گفت، شما آقای خامنه ای را اینگونه بشناسید و بدانید چه برکتی است و حضرت آقا یا به جائی وصل است یا فهمش بالاتر از بشر است بنابراین قدر آقا را بدانید.

ما راهی نداریم جز اینکه به یک لیست برسیم، حتی با جبهه پایداری

  دبیرکل جامعه مهندسین در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز گفت: شورای ائتلاف اصولگرایان از قبل از اینکه آقای رئیسی به قوه قضاییه برود شکل گرفت. زمانی زمزمه ریاست او به قوه قضاییه مطرح شد نظرمان این بود که رئیسی از امور سیاسی و ائتلافی کنار بکشند. از او خواهش کردیم و قرار شد آقای حداد عادل به جای او ادامه دهند.

باهنر خاطرنشان کرد: در شورای ائتلاف نیروهای انقلاب از احزاب، جبهه های سیاسی و سرمایه اجتماعی مانند مدافعان حرم و افراد مهم غیر حزبی هم دعوت کردیم و من هم به عنوان نماینده جامعه مهندسین حضور دارم.

وی گفت: ادامه: فضا برای پیروزی جریان انقلابی مهیا است اما نباید از برنامه محوری فاصله بگیریم چون ممکن است خودمان به خودمان ببازیم. حدود ۱۶۸ حوزه انتخاباتی  تک نفری و تک نماینده هستند و کلان شهرها هم مشخص است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر به ازا هر کرسی بیش از ۵۵ نفر ثبت نام کردند. داستان انتخابات خیلی تغییر کرده است و با اول انقلاب خیلی متفاوت است. حتی اعضای نهضت آزادی هم چهره هایی کاریزما بودند. در مجلس دوم برای هر کرسی کمتر از ۲ نفر کاندید داشتیم، چون‌ انقلابی ها نگاهشان به قدرت نبود. اولین بار که به من پیشنهاد دادند داوطلب نمایندگی شوم خیلی برایم عجیب بود چون خود را در حد مجلس شورای اسلامی نمی دانستم.

باهنر افزود: این دوره در حوزه های تک نفره رقابت بین افراد حقیقی سنگین و تنگاتنگ است. هر چه حوزه ها بزرگ تر شوند چهره های حقوقی پررنگ تر می شوند. شورای ائتلاف ممکن است تندروی هایی هم داشته باشند ولی همه می دانند پاشنه آشیل ما وحدت است که اگر مواظب نباشیم به خودمان می بازیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین، گفت: مردم نسبت به دو جریان اصلی کشور رغبت کمتری دارند ولی در نهایت همین دو جریان رقیب اصلی هستند. ما راهی نداریم جز اینکه به یک لیست برسیم، حتی با جبهه پایداری. در استان ها شرایط شورای ائتلاف خوب است. برخی از نمایندگان کنونی اصولگرایی به دلایل مختلف ثبت نام نکردند.

وی با بیان اینکه ما نباید خیالمان از بابت رای آوری راحت باشد، گفت: یکی از مشکلات مجلس دهم نبودن فراکسیون اکثریت بود چون هر سه فراکسیون اقلیت بوند. در دنیا دولت و مجلس های ائتلافی نمی توانند قوی عمل کنند، لذا باید تلاش کنیم در مجلس یازدهم فراکسیون اکثریت را تشکیل دهیم.

باهنر ادامه داد:بعد از حوادث اخیر، رادیکال ها گفتند دولت روحانی باید استعفا دهد. همه می دانند مسئولیت عملکرد دولت روحانی بر گردن اصلاح طلبان است البته دولت کارهای مفیدی هم انجام داده است، ولی افکار عمومی به تحلیلی در خصوص عملکرد دولت رسیده که اصلاح طلبان قصد دارند خرج خود را از دولت جدا کنند. به هر حال این دولت را باید تا ۱۴۰۰ تحمل کنیم. حتی نمایندگانی که قصد استیضاح داشتند فعلا تحمل را برگزیده اند.

وی در خصوص لوایح باقی مانده از گروه اقدام مالی (FATF) گفت: ما در مجمع تشخیص مصلحت نظام به صورت خیلی ریز به این کنوانسیون ها(CFT و پالرمو) وارد شدیم، پیوستن به این سازمان مزایا و مضراتی دارد. با همه صحبت کردیم ولی هنوز به جمع بندی در خصوص تصویب یا رد این لوایح نرسیدیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برخی می گفتند مقام معظم رهبری مخالف تصویب کنوانسیون های FATF است ولی به طریقی نظر ایشان را جویا شدیم، فرمودند خودتان باید به جمع بندی برسید.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی