تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...
حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد
انتقام پس از حمله تروریستی به کنسولگری

حمله ایران به اسرائیل/ جمهوری اسلامی تجاوز به منافع خود را بر نمی‌تابد

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به دلیل طرح مباحثی غیرمرتبط؛

سومین جلسه کمیته دستمزد هم بی‌نتیجه ماند

News Image Lead

سومین جلسه کمیته دستمزد که قرار بود به موضوع بررسی رقم هزینه سبد معیشت کارگران بپردازد به دلیل طرح مباحثی غیر از این موضوع بدون نتیجه پایان یافت.

کد خبر: ۴۶۳۶۶
۱۳:۲۳ - ۰۷ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز- سومین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار با حضور نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی و دولت در حالی برگزار شد که به گفته مقامات کارگری این جلسه هدف خاصی را دنبال نکرده و صرفا برگزاری جلسه بوده است.

به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، در این جلسه گروه کارگری به دنبال تعیین رقم سبد هزینه معیشت خانوارهای کارگری بودند و به دلیل تغییراتی که اخیرا در قیمت برخی کالاها از جمله بنزین صورت گرفته بود بر تعیین رقم هزینه معیشت اصرار داشتند ولی گروه کارفرمایی مسیر جلسه را به سمت و سوی دیگری پیش برده و مباحث دیگری را مطرح کردند.

دستمزد

سهم دستمزد در قیمت تمام شده کالا موضوعی بود که کارفرمایان در این جلسه پیش کشیده بودند در حالی که قرار بود این جلسه به تعیین رقم سبد هزینه معیشت کارگران بپردازد.

سومین نشست کمیته دستمزد شورای عالی کار بدون آنکه به موضوع اصلی جلسه و تعیین رقم سبد هزینه کارگران اشاره‌ای داشته باشد به دلیل ورود به مباحث غیر مرتبط بدون نتیجه پایان یافت. پیش از این در دومین جلسه کمیته دستمزد نیز قرار بود به راهکارهای ترمیم حقوق و دستمزد و تقویت معیشت جامعه کارگری پرداخته شود اما اختلاف نظر گروه کارفرمایی و کارگری این جلسه را هم بی نتیجه گذاشت.

بی نتیجه ماندن سومین جلسه کمیته دستمزد در شرایطی است که سال گذشته در چهارمین نشست کمیته دستمزد، نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت بر اساس گزارش مراجع رسمی آماری، تحقیقات میدانی کمیته‌های مزد از وضع معیشت خانوار در مناطق و استان‌های مختلف و محاسبه تورم کالاهای اساسی سبد معیشت کارگران، به عدد سه میلیون و ٧٥٩ هزار و ۲۰۰ تومان به عنوان هزینه معیشت یک خانوار کارگری با میانگین ٣.٣ نفره رسیده و آن را مبنای تعیین دستمزد سال ۹۸ کارگران اعلام کرده بودند.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی