تیتر امروز

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه
تنش میان ایران و اسرائیل پس از حمله تروریستی دمشق

هشدار فرمانده ارتش به تل‌آویو پس از حادثه اصفهان/ واکنش بلینکن/ شعار مرگ بر اسرائیل و آمریکا پس از نمازجمعه

بعد از حمله تروریستی روز ۱۳ فروردین رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، که باعث شهادت چند فرمانده سپاه شد، ایران شنبه شب ۲۵ فروردین‌ماه حملات گسترده پهپادی و موشکی خود را به اسرائیل انجام...
به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!
افاضات اضافه

به ما رعایا ربطی ندارد، شما بکنید!

در هفته‌ای که گذشت، عوام‌الملک به مسایل مهم و حساسی چون موی نسوان پرداخته و درباره حوادث اخیر در کشور گفته ما عوام، رعیتی بیش نیستیم و نباید این را فراموش کنیم.
«یونس محمدی» وکیل دادگستری و حقوق دان در گفتگو با "دیدارنیوز"؛

بدهکاران مهریه بر اساس قانون جدید حبس نخواهند شد!

برداشته شدن مجازات زندان برای بدهکاران مهریه قانون جدیدی است که به ظاهر برای حل مشکل زندانیان مهریه به کار گرفته شده است. با این حال یونس محمدی وکیل دادگستری در گفتگو با دیدار تاکید دارد که این قانون باعث تضییع حقوق زنان می‌شود.

کد خبر: ۴۶۳۶۵
۱۴:۳۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۸

حبس بدهکاران مهریه

دیدارنیوز ـ مرضیه حسینی: مهریه و قوانین مربوط به آن به خصوص مساله حبس و وضعیت زندانی‌های مهریه در دهه‌های اخیر و به ویژه در چند سال گذشته، محل منازعات فراوان بوده است. نظام قضایی کشور در همین رابطه کوشیده طی روند و پروسه‌ای مشخص، با وضع قوانین جدید از مشکلاتی که پرداخت یا عدم پرداخت مهریه برای زن و مرد ایجاد کرده بکاهد.

رئیس ستاد دیه کشور: حبس بدهکاران مهریه ممنوع است

در یکی از تحولات مرتبط با این مطلب سید اسدالله جولایی رئیس ستاد دیه کشور در مصاحبه‌ای با ایرنا در آذر ماه ۱۳۹۸ تاکید کرده است: «بر اساس تبصره الحاقی به ماده هفت قانون محکومیت‌های مالی حبس یا بازداشت بدهکاران مالی از جمله متعهدان موضوع تادیه مهریه ممنوع شد، مگر در صورتی که زوجه ملائت مالی محکوم‌علیه و امتناع وی از پرداخت محکوم‌به را اثبات کند.»جولایی با اشاره به اینکه بر اساس تبصره ۲ الحاقی به ماده هفت قانون محکومیت‌های مالی از این پس ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده مورخ ۱۳۹۱ ملغی می‌شود، افزود: علاوه بر این، طبق تبصره الحاقی به ماده ۱۱ قانون محکومیت‌های مالی آن دسته از افرادی که هم‌اکنون در بند حضور دارند به صرف ارائه دادخواست اعسار دادگاه حکم به تقسیط مهریه می‌دهد و به صرف تقاضای محکوم‌علیه، صداق تعیین شده بدون تشریفات قانونی و در فرجه‌ای متناسب با وضعیت مالی مرد پرداخت می‌شود.

ممنوع شدن حبس بدهکاران مهریه و حقوق زنان

ممنوع شدن حبس بدهکاران مهریه و حقوق زناناین رویه‌های جدید اما به نظر می‌آید تا حدی یکجانبه بوده و حق و حقوق زنان را لحاظ نکرده است. برداشتن مجازات زندان برای بدهکاران مهریه که بر اساس ماده سه قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی اعمال می‌شود، از جمله این قوانین است.یونس محمدی وکیل دادگستری و حقوق دان در گفتگو با دیدارنیوز وجوه مختلف این قانون را تحلیل کرده و مورد بررسی قرار داده است.

ترفندهای مردان برای فرار از پرداخت مهریه

یونس محمدی در ابتدای صحبت‌های خود به راه‌های گریز بعضی از مردان برای سرباز زدن از پرداخت مهریه اشاره کرد و گفت: خیلی از افراد با دست زدن به اقداماتی، اجرای قانون پرداخت مهریه به صورت اقساطی یا غیر آن را با مشکل مواجه می‌کنند. به عنوان مثال زمانی که احساس می‌کنند زندگی شان در معرض آسیب است و احتمال طلاق وجود دارد، اموالشان را به نام کسان دیگر می‌کنند و سپس مدعی می‌شوند که هیچ مالی و هیچ توانی برای پرداخت مهریه ندارند، در نتیجه این کار، زن از طرح دعوی مهریه طرفی نمی‌بندد.

وی افزود: پس از اقساطی شدن مهریه، ترفند بعدی آن‌ها نپرداختن مکرر اقساط و سپس درخواست تعدیل و کاهش مبلغ قسط به بهانه عدم توان مالی است. در این فرایند کش دار، زوجه خسته و فرسوده می‌شود، زیرا مجبور است مکررا در دادگاه شرکت کرده و از حقش دفاع کند؛ بدون آن که قادر باشد حق و حقوقش را دریافت کند.

بدهکاران مهریه به زندان نمی روند

یونس محمدی در خصوص ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده، مبنی بر حذف حبس از زندانی‌های مهریه گفت: به دنبال ازدیاد پرونده‌های مهریه و بالا بودن میزان مهریه‌های تعیینی و همچنین عدم توانایی پرداخت توسط عمده مردان و متعاقب آن درخواست جلب و حبس توسط زنان، در سال‌های گذشته مردان زیادی روانه زندان شدند. این زندانی‌ها تبعات و هزینه‌های زیادی را به دولت، قوه قضائیه و جامعه تحمیل کرده اند، لذا چند سال پیش برای حل این معضل ماده ۲۲ قانون حمایت خانواده تصویب شد و مقرر شد حبس مردان به دلیل عدم پرداخت مهریه، تنها تا سقف ۱۱۰ سکه قابل اعمال باشد. یعنی اگر به عنوان مثال مهریه خانمی ۴۰۰ سکه باشد، وقتی سقف پرداختی‌ها به ۱۱۰ تا رسید بر اساس ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی، مرد زندان نمی‌رود یا اگر حبس باشد آزاد می‌شود و پرداخت مابقی مطالبه به صورت عند الاستطاعه خواهد بود.

وی افزود: این طرح سال ۱۳۹۱ تصویب شد و تا حدودی هم در آن زمان در کاهش زندانیان مهریه مؤثر واقع شد، اما در سال‌های اخیر با رشد طلاق و افزایش چشم گیر قیمت سکه، مجدداً بر تعداد زندانی‌های مهریه افزوده شد، لذا قانون‌گذار به فکر راه حل جدیدی افتاد. کمیسیون‌های اجتماعی و حقوقی مجلس پیشنهاداتی ارائه دادند از جمله اینکه ۱۱۰ سکه به ۵۵ یا ۵۰ سکه تقلیل یافته و اعمال ماده ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی تا سقف ۵۵ یا ۵۰ سکه قابلیت انجام داشته باشد و الباقی عند الاستطاعه باشد. افزایش بی رویه قیمت سکه، اما این طرح را مسکوت گذاشت، زیرا حتی در صورت اجرا تاثیر چندانی بر برون رفت از بحران مهریه نداشت.حبس بدهکاران مهریه

محمدی ادامه داد: اخیراً صحبتی شده که این ۵۵ یا ۵۰ را به ۱۴ سکه تقلیل دهند. یعنی کلاً ۱۴ سکه از طریق اعمال ماده ۳ قابل وصول باشد که اگر مرد این ۱۴ تا را پرداخت نکرد به حبس برود. این طرح هنوز در مرحله تحقیقات اولیه و بررسی حقوقی در کمیسیون‌های اجتماعی و حقوقی و قضایی مجلس است، اما با توجه به جزئیاتی که از این طرح مطرح شده، قانونگذار در صدد اضافه کردن تبصره‌هایی به مواد هفت و یازده قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی است بدین صورت که حبس یا بازداشت محکومان مالی مهریه و جرائم غیر عمد را منتفی کند مگر این که ثابت شود زوج تمکن مالی کافی برای پرداخت محکوم به را دارد.

یونس محمدی افزود: این که دقیقاً این قانون دارای چه جزئیاتی است، هنوز مشخص نیست، باید به انتظار تصویب نهایی نشست و پس از آن به صورت علمی و حقوقی در مورد آن نظر داد. در قانون جدید مورد بحث، پیش بینی شده که هرگاه قیمت سکه افزایش یابد بدون آنکه مرد طرح دعوی کند یا دادخواست اعسار یا تعدیل اقساط دهد، به صورت اتوماتیک میزان مبلغ اقساط تعدیل پیدا کرده و کمتر شود که در حال حاضر معمولا اقساط مهریه ماهی یک چهارم سکه و اخیراً که قیمت سکه خیلی بالا رفته معمولاً هر شش ماه یا هشت ماه یک سکه حکم داده می‌شود.

آیا قانون برداشتن حبس مشکلی را حل خواهد کرد؟

محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا با تصویب چنین طرحی معضل مهریه، به صورتی که حقوق هر دو طرف محفوظ بماند، حل خواهد شد یا نه گفت: حتی با تصویب چنین قانونی معضل مهریه حل نخواهد شد. البته این حل شدن یا نشدن به اینکه تعریفمان از معضل مهریه چیست بستگی دارد، اگر منظور صرفا خالی شدن زندان‌ها از زندانیان مهریه باشد، بله ۴۵۰۰ محکوم مالی مهریه آزاد خواهند شد، اما زنان در گرفتن مهریه‌شان همچنان با مشکل مواجه خواهند بود. همان طور که گفته شد بسیاری از مرد‌ها اموال خود را به اسم دیگری کرده و ادعا می‌کنند پولی برای پرداخت مهریه ندارند و چون حبسی هم وجود ندارد، زن دستش به جایی بند نیست، بنابراین معضل مهریه با این قانون حل نمی‌شود.

قانون مالکیت نصف اموال؛ راهکاری بهتر از مهریه

یونس محمدی در خصوص راهکار‌های برون رفت از بحران مهریه گفت: اگر مرد متقاضی طلاق، نصف امولش را به اسم همسر خود کند ـ زنی که یک عمر در کنار همسرش زندگی، عمر و جوانی خود را سپری کرده و بی تردید در جمع آوری هر آنچه مرد دارد شریک بوده ـ پس از متارکه دارای یک پشتوانه مالی شده و پس از طلاق دچار پریشانی و آوارگی نمی‌شود.

وی افزود: چه بهتر است که قانون تصویب کند که از همان ابتدای زندگی مشترک، زوجین هر گونه مالی را که به دست می‌آورند اعم از ماشین و خانه و ... به صورت مشترک بین شان تقسیم شود، در این صورت هم راه فرار مرد از پرداخت دیون خود بسته می‌شود و هم زن به ویژه زنی که شغل، بیمه و منبع درآمدی ندارد، نگران بی پولی و پریشانی بعد از متارکه نیست.

محمدی در توضیح پیشنهاد بعدی خود گفت: قانون گذار باید در حمایت از زنان خانه دار که بیمه شغلی ندارند، بستر حقوقی فراهم کند به این ترتیب که مرد‌ها مکلف شوند حق بیمه خانم هایشان را بلافاصله پس از ازدواج پرداخت کنند و سازمان بیمه‌گر هم مکلف شود برای زنان مطلقه تا زمان ازدواج مجدد، مستمری پرداخت نماید؛ در این صورت تا زمانی که زن در زندگی مشترک حضور دارد و خانه دار است، علاوه بر این که مالکیت نصف اموال و دارایی‌های مشترک با شوهرش را دارا است، از بیمه تأمین اجتماعی زنان خانه‌دار هم برخوردار می‌شود و در صورت طلاق از مستمری برخوردار است.

وی در پایان افزود: در کنار این راهکارها، مساله اصلی انجام کار فرهنگی است؛ اینکه افراد بدانند و یاد بگیرند تعهدی که نمی‌توانند انجام دهند را نپذیرفته و بر اساس هیجانات و احساسات تصمیم نگیرند و حس رقابت و چشم و همچشمی‌ها در تعیین مهریه‌های غیرمعمول از اذهان مردم پاک گردد و فرهنگ تعیین مهریه متعارف برای زوجین نهادینه شود.

برچسب ها: مهریه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی : ۲۱
غیر قابل انتشار : ۱۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
37
13
با عرض ادب و احترام خدمت بزرگان رییسی و علما من 5 سال پیش دخترم به عقد اقایی در امد عقد دائم بعد از گذشت شش ماه اقا داماد عزیز شروع کرد به این که توافقی جدا شویم و ما همچنان 5 سال منتظر هستیم وبه دنبال صرر و زیان مادی و معنوی به مدت نزدیک به یک سال از بخشنامه اقای رییسی گذشته مبنی بر حبس نشدن مرد وهمین بخشنامه سلاحی شد در دست مردان که این بار وقتی در رفت و امد دادگاه هستند مرتبا عجز در پرداخت و همان مبلغ ناچیز پیش پرداخت و هشت ماه یک سکه را هم نمی خواهند پرداخت نمایند و مرتبا سو استفاده کرده و به قاضی پرونده می گویند ندارم یعنی باید به زندان بروم و این شد سلاح و ترفند من برای ازدواج دختر دیگرم می توانم با توجه به بخشنامه های جدید موقع ازدواجش هر انچه بخواهم اعمال کنم ولی اتفاقی که در گذشته افتاده و با مهریه عندالمطالبه دخترم به عقد اقایی در امده نباید در حقوق فرزند من دخل و تصرفی صورت بگیرد چه با فتوا چه با بخشنامه
علی
|
Germany
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
صحبت های شما اقای محترم اشنا به نظر میاد اقا داماد اگر دخرتان را نمیخواست که دادگاه پنج سال نگهش نمیداشت و دخترتو طلاق میداد همراه با مهریه ثانیا شما فکر کردی قحطی دختر اومده و شما هر چی شرط برای داماد بعدیت بگذاری قبول میکنه همین خودشیفتگی شما هست که سه تا فرزند بالای سی سال مجرد تو خونه داری خخخ دختر سی ساله ات که شوهر زیباتر از خودش هم میخواد چون فکر میکنید ثروتمند هستید باز براش شرط و شروط هم بگذارید و اون قبول میکنه خیلی خودتو با خدا و مسلمان میدانی اما میگی فتوا را هم‌قبول نداری هر جا دین‌به ضررت بود قبول نداری وقتی اون پسر خودت هم میدانی مالی نداره خوب چیکار کنه چجوری مهریه دخترتو بده دزدی کنه زمینو بکنه از تو زمین در بیاره تو دوست داری پسر بره زندان دلت خنک بشه اصلا به دین هم کاری نداریم وقتی یک پسری نداره زندان رفته برای شما چه نفعی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
زندگی مشترک معامله نیست. معنی مهریه را اشتباه فهمیدید. قبل از ازدواج کاملا تحقیق و بررسی کنید و جلوی فریبکاری ها را با شروط ضمن عقد ببندید. اگر ضمانت زندگی زن مهریه است پس ضمانت زندگی مرد چیست؟؟؟!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۵
اگه دامادت بده طلاق بگیر چرا میخوای مهریه بخوری حرام خوار
ناشناس
|
Netherlands
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
یک بار گذشت کن بزار هم دخترت هم اون بنده خدا زندگیشون رو با یه ادم حسابی شرو کنن چقدر سخت میگیری حاجی ببخش تا یه شوهر خوب گیر دخترت بیاد ببخشش بره زندگی رو برای دو روز دنیا تلخ نکن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
39
12
مهریه زن کم شد و کم شد تا رسید به 14 سکه معصومی و اون هم داده نشد الهی همین 14 معصوم ازسر تقصیرات شما نگذرد که همون 14 سکه را که رسوندید به 5 سکه باز حرف و حدیث برای گفتن دارد برای من زن هم حبس رو بردارید تا من برم خودم از خونواده همسرم دزدی کنم و حقم رامطالبه
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
الهی همین 14 معصوم .... کنند تمام دختران و زنانی که با به اجرا گذاشتن مهریه هم زندگی خودشون را و هم زندگی مرد
محمد امین
|
Netherlands
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
مگه خون بها میخواین بگیرین دو نفر بد هم عهد میبندن تا اخر با هم باشن حالا شما نتونستین مردتون رو جمع کنین ۱۴ معصوم رو وسط میکشین ببینین مشکل شما اینه چشم و گوش بسته زن یکی میشین و توقعدارین اگه نشدپول گیرت بیادخوب این نشده دیگه یا پول یا زندگی اون دنیابری پیش ۱۴ معصوم یک موقع یه چیزایی بهت میگن خجالت میکشیها از خودت خرج کن خواهر ببین خودت چکار کردی با جووک مردم فقط خودت بالاخره اون که میبره میدوزه خود دختره اگه دخترا یهد میگرفتن بجای اینکه بعد شکست طلب پول کنن و تمام ادم و عالم و دادگاه رو دردس بدن تا با پول ررسن دیگه تقصیر خودشونه دیگه خودشون ندانسته و نخواستهکهوارد زندگی نشدین مهریه یه سنت نبوی و اسلامی بوده و هستولی بعضیپدر و مادرها و عروسها ازش برای پوشوندن اشتباه و کاهلی و تنبلی خودشون و رسیدن به پول و زیرفشار قرار دادن داماداستفاده میکنن که اصلا چیز خوبی نمیتون ه باشه یه خاطره از دوستم بگمکه بعد ازدواج فهمید زنش صیغه راننده اتوبوس دانشگاه بوده و حتی به هم حرام ابدین ولی تونست جدا بشه ؟ نهنتونست پس اینمرد بد بخت چکارباید بکنه ۵۰۰ تا سکه بده به کسیکه کلا بهش حرامه و جالبه شما وقتی مسلمانین و ۱۴ معصوم باتون مهمن که به نفعتون باشه وقتی پای حجاب میاد انگار نه انگار نمازتونچی روضه میگیرین؟
ع
|
Netherlands
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
زنی که دزدی از خانواده شوهرش رو حق فرض میکنه معلومه دیگه چی بوده و چه بلایی سر شوهرش اورده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
30
10
هر وقت تونستید و من دختر نوزده ساله را که 5 سال در دادگاه رفت وامد کردهام و همسرم بعد شش ماه ترکم نمود به گذشته برگردانید تا من هم از شروط ضمن عقد استفاده کنم و هر وقت توانستید شناسنامه اای پاک از پزشکی قانونی به من بدهید و همین طور طلاق انوقت من هم از سر تقصیرات شما ... خواهم گذشت قیامت رو فراموش نکنید گاهی یه تلنگر زدن به بزرگان هم بد نیست
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
جانت در می اومد سر چیزهای بی خودی مهریتو به اجرا نمیگذاشتی
محمد امین
|
Netherlands
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
سلام خانم نمیدونم تاوان انتخاب نادرست شما را چرا بایدما بدهیم در بهترین حالت انتخاب نادرست به گردن شماست نه کس دیگری و اما اگر انتخاب شما درست بوده قوانین غلط بوده پس مشکل از شما بوده که نتونستین بهترین امتخاب را پیش خودتان نگه دارین ببخشین تاوان اشتباه شما را و یا حتی بد بودن شوهر شما را چند نفر مرد بتید پرداخت کنن و موضوع دیگه ۵ سال دادگاه رفتی معلومه چه بلایی سر شوهرت اوردی که فرار کرده خداییش قیامت و اینها رو خودتون تصور کنین و با اینده جوونهای مردم بازی نکنین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
26
16
درتمام قوانینی که برای به اصطلاح حل معضل مهریه جدیداتدوین شده هیچ فکری برای حق زن نشده،ما زنهامهریه میلیونی نمیخوایم فقط حقوق انسانی مون میخوام چراهمه امتیازات چونان گذشته دردست مردان هست مثل حق طلاق،حضانت،تعیین مسکن،خروج زن و .... ولی زنهاباید مهریه،تنها ابزاری که داشتن روازدست بدن
چرا زنی که سالهاجوونی و عمرش توخونه مردی گذرونه باید درمیان سالی بدون پشتوانه و دست خالی و اشفته و پریشون رهابشه،اگرراس میگن بیان همین اصلاحاتی رو که این اقای وکیل پیشنهاد داده رو اعمال کنن تابرابری حاصل شه
فرهاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
4
23
اقای وکیل در کجای جهان وکیل برای یک جلسه مهریه ده میلیون دستمزد میگیره درحالیکه به خانم هم همین مقدار پول میرسه این پول خوردن نداره اون دنیا جواب خواهید داد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۸
21
8
تو دادگاه شهید باهنر تهران پرونده دارم 14 سکه که هیچ سر همین 5 تا هم حرف هستش ضمانت جایگزینی نیستش چون برا همون 5 تا هم مرتبا مرد تو دادگاه ادعای ناتوانی میکنه قرار بر این بود که اگر زندانونمی روند مجازات جایگزین باشه چرا به زن توجه نمیشه به مدت چند سال هست تو دادگاه سرگردانیم
حیدری
|
United States of America
|
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
14
1
سلام، از مطالب ارزشمند و کاربردی سپاسگزاریم. از وکیل خوب و خوش اخلاقمون هم ممنونیم.
ه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۰
5
45
مهریه برای بعضی ها ابزاری برای کاسبی و اخاذی شده ،هنوز زن خانه شوهر نرفته در خواست مهریه و طلاق میکنه قسمتی را می گیرند و طلاق می گیرند و با یکی دیگه در مدت کوتاهی ازدواج می کنند و این روند ادامه دارد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
درسته این حرف،ولی این ور داستان هم هزارن زن بدبخت و محروم و بی پناه مثل من وجود دارند، من 5ساله که ازدواج کردم در تمام این مدت از شوهرم کتک می خورم فحش می شنوم مدام بهم خیانت میشه، اینقد جلو چشم دختر 5ساله ام منو زده که بچه ام لکنت زبان گرفته، تا اعتراض می کنم به رفتارش میگه برو طلاق بگیر، منم که نه پدری دارم نه برادر درست و حسابی و نه هیچ کسی که ازم حمایت کنه به همین دلیل مجبورم این جهنم رو تحمل کنم چون میدونم درخواست مهریه هم بدم فایده ای نداره شوهرم با همین ترفندها از زیرش درمیاره، وضع مالی ما خوب نیست ولی همین چیزهایی که داریم رو هم من با پول فله گی و پادویی تواین آرایشگاه ها خریدم چون شوهرم اغلب بیکاره،
منم موافق اینم که مهریه اصلا حذف بشه کلا اما به جاش یه حق و حقوقی که امکان وصول داشته باشه به زن تعلق بگیره مث همین نصف دارایی ها یا دولت یه بیمه ای برای زنهای مطلقه درنظر بگیره و کمکشون کنه یه شغلی دست و پا کنند

هزاران زن مثل من بدون هیچ پناه و حق و حقوقی دارن توی جهنم زندگی می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
13
4
اشاره شد به بیمه کجا به زن توجه شده که بخوان بیمه کنند زن رو اون هم همسری که زنش رو نمی خواد
سیدرضا بنی زهرا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
10
52
سلام.همین مهریه بعضی از پسران را انقدر تحت فشار قرارداد که حاضر شدند اعضای بدنشان را برای مهریه بفروشند.باز این خانم ها زبانشان دراز تر است.همه ی این خفت ما آقایان به خاطر ندانم کاری خودمان است.یک پسر چرا باید ازدواج کند که انقدر تحقیر بشود .دختران آنقدر باید بی شوهر بمانند تا بمیرند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۸
18
17
بلانسبت بعضی از آقایون. باید تاآخر قرون مهریه رو از حلقوم مرد کشید بیرون من 11سال ازدواج کردم تا میتونم بابی پولی سر کردم باهاش کتک خوردم فحش وحرف شنیدم شوهرم بهم میگفت تو لیاقت منو نداری به خاطر بچم تحمل کردم ولی دیگه نتونستم کل مهریم رو گذشت کردم دوسال خونه بابام هستم ولی میگه من آخر قرونش رو میدم ولی طلاق بده نیستم آخه مهریه به چه درد زن میخور وقتی میدونه زندگیش تو عذاب
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۰۲
1
30
من یه مردم که عاشق همسر و زندگیش بود ،بعد پنج سال زحمت کشیدن و نخوردن و حسرت کشیدن و از ۵ صبح کار کردن تا ۱۰ شب و جمع شدن تمام پس اندازم واسه خونه دار شدن ، عشق زندگیم وقتی دید صاحب خونه شده و پشتش قرص شده
منو به بد ترین شکل و با ابرو ریزی از زندگی بیرون کرد به خدای محمد نه اهل خیانت و هرز پریدن بودم و نه دست بزن داشتم . شمارشو گذاشت اجرا و یه ماشین ارزون قیمت رو هم برام زیاد دونست و به بدترین شکل ازم گرفت
الانم میگه آرزوم بود ازت جدا بشم و بدم پی اهدافم.
اون مهریه و هدیه نیست که داره میگیره
پول خون و جون یه آدم زحمت کش و با صداقته که واسه زندگیش جون گذاشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۳۱
14
5
تا مهريه نداد طلاق هم ممنوع بشه چيه بعد يكسال به حرف ننه راهي دادگاه مي شه ابرو نمي ذاره
درضمن انها كه مهريه ندارند هم درصورت طلاق پولي بايد دهند
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
3
16
زمانی که با همسرم ازدواج کردم سکه بود 800 هزار تومان و بنده هم با توجه به وضعیت مالی و توان پرداختم 14 سکه برای مهریه در نظر گرفتم که همسرم هم قبول کرد .
الان که قصد جدایی از یکدیگر را داریم سکه شده 10 میلیون تومان , بنده از کجا این همه پول رو باید جور کنم.همسرم هم حاضر به توافق نیست و در طول 4 سال زندگی بارها و بارها ازم مبالغی تحت عنوان مهریه و حق و حقوقش مطالبه کرده و داشتم بهش پرداخت کردم .

الان میگن هرچی پرداخت کردی فقط به صورت ریالی محاسبه میشود و نه معادل ارزش ریالی سکه , تا به الان حدود 5 برابر ارزش ریالی سکه در سالی که ازدواج کردیم ازم پول گرفته که میگن باید ازش رسید میگرفتی و این حرف ها . آخه من بدبخت از کجا میدونستم هر پولی که بهش دادم باید از رسید بگیرم یا ببرمش دفترخونه و داخل عقدنامه ثبت بشه و این حرفا یا اگر روزی به مشکل بربخوریم فقط ارزش ریالی محاسبه میشه نه معادل سکه در زمان پرداخت !!!.

ای کاش قانونی بود که هر کس در هر سالی عقد کرده و هر چندتا سکه مهر گذاشته در زمان های بحران اقتصادی و شرایط خاص به همان میزان ارزش ریالی اش را پرداخت کند تا از سواستفاده بعضی از زنها جلوگیری شود .

یا هر مبلغی که طی سالیان به همسر پرداخت شده است معادل ریالی سکه در همان زمان پرداخت , در نظر گرفته شود .

یا برای پرداخت مهریه ارز دولتی برای افرادی که ناتوان در پرداخت مهریه هستند در نظر گرفته شود( برای جلوگیری از سواستفاده , خوده بانکها سکه ها رو به زن تحویل دهد و مرد فقط مبتفاوت ریالی آن را به بانک به صورت نقد یا اعسار پرداخت کند )
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
3
25
سابقا مهریه تضمینی بود برای برقرار موندن خانواده و اینکه مرد با هوس یک زندگی رو متلاشی نکنه و زن آواره نشه . امروزه مهریه یک بهانه شده ، یک ابزار برای نابودی خانواده . یک وسیله سوئ استفاده . پس حق مرد کجاست ؟ از سالیان زحمت و رنج . جواب ضرر مادی و روحی که به مرد وارد میشه کجاست ؟ نهایت تعجب اینه که اگه زن با مرد دیگری هم همخوابه بشه بازم مهریه حقشه . نمی دونم بزرگان . حق . رو دقیقا چی معنا میکنن ! در اشتباه بودن قوانین تردیدی نیست که باید تغییر کنن تا حق به معنای واقعی برای هر دو طرف رعایت بشه . تا قانون گذار کی از خواب بیدار بشه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۲
11
9
خدمت شما اقای محمدی عرض کنم که من در مدت نزدیک به 5 سال که پیگیر مطالبه پرونده مهریه ام در دادگاه شهید باهنر تهران هستم هنوزیک ربع سکه چه پیش قسط و چه اقساط دریافت نکرده ام چون این 4 سال همش در مرحلهداعتراض و تجدید نظر گذشت و حال که به مرحله اجرا رسیده قدرت اجرایی در دادگاه به واسطه بخشنامه اقای رییسی بی اثر شده و همسر بنده مرتبا خود را معسر قلمداد می کند نکته جالبی که شما اشاره فرمودید بیمه زنان هست که متاسفانه نزدیک 5 سال وقتی بیمه درمانی بنده به واسطه عقد حذف شد برای بار دوم طبق مصوبه های ازاد پدر اینجانب دوباره مرا بیمه درمانی کر د بیمه ای که در کنار ان همسرم نیز باید بیمه می بود و این مسئولیت بر عهده پدر من قرار گرفت مردی که همسرش را نخواهد نه نفقه می دهد نه مهریه و نه حتی بیمه اتفاقی که برای من افتاد و بیشتر از همسرم من دستگاه قصا و اقای رییسی را مقصر می دانم چون اگر ضمانت اجرایی برای پرداخت بود حداقل همسرم کوتاه می امد و برای شروع زندگی دوباره تلاش می نمود و خواستار ادامه زندگی پس عملا روش در پیش گرفته قوه قضاییه به نام استحکام خانواده قطعا با شکست مواجه خواهد شد وفقط افرادی چون من قربانی این طرح شدند بی قانونی در کشور من زیاد هست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
2
16
سلام پسرم چهارسال ازدواج کرده یک بچه دارن زندگیشون خوب ولی خانمش به اندک بهانه ای میرود خونه بابا ش وسالی دوبار مهریه اش رومی گذاره به اجر مهریه اش صدو چهارده سکه است وام ازدواج گرفته ماشین خریده پراید خودم قسط وامشون میدم ماشین بنام پسرم تا حالا چندبار خانمش توقیفش کرده اللان ماشین توقیفه حسابای پسرم بسته شکاییت کرده وکیل گرفته وچهار سالی که باهم بودن نفقه میخوا تورو خدا هرکه می خواه ازدواج کنه اول خانواده رو بشناسید پسرم دنبالش میره خانوادش نمی گذارن زندگی کنه الان دوماه پسرم بچه اش رو ندیده
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
3
12
حدود ۱۰ سال زنم فوت شده الان ازدواج کردم ودوتا بچه دارم که یکیشون از همسر قبلیم که فوت شده الان حدود ۱۰ سال پدرو مادر همسر فوت شدم نفس خودم زنو بچه ام بریده طوری که قادر نیست یک جفت جوراب برا بچه هام بگیرم الان دارم مهریه ی زن فوت شده رو پرداخت میکنم به پدر ومادرش الانم چون به دلیل گرونی سکه نتونستم پرداخت کنم حکم جلبمو گرفتن موندم چکار کنم
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
2
22
این اقا که راجع به مهریه دخترش نوشته خدمتش عرض کنم که باید خجالت بکشه که اومده اینجا راجع به مزد دادن دخترش به داماد طلب میکنه برو خجالت بکش .....دست از اینکارهاتون برداربد ...ننگ برشما پول پرستان بی دین که با دختر خود کاسبی راه انداختین ....موقع خواستگاری باید این فکرارو میکردید .
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
19
با سلام خدمت این پدر دلسووووز اقا من ازدواج کردم بعد ازدواج فهمیدم هم زنم هم مادر زنم و هم داداشها همه جوشی و عثبی هستن ۱۵ ساله تحمل میکنم روانی شدم قلبی شدم بد بخت شدم نمیدونم چکار کنم هیشکسی هم به داد من نمیرسه کلی پول دوا درمون دادم براش مصرف نمیکنه پول ۲ میلیارد مهریم ندارم نشسته بابام بمیره ارثم را بالا بکشن کلا خر شدم به مولا انقدر فحاشی میکنن تا خودم بگم طلاق و بقیشو میدونین کی گفته مرد بد بخت نمیشه کی گفته زک ها مظلومن گی گفته مردها بدن بابا بس کنین این کسب درامد از پسرهای بد بخت رو
فرهاد
|
Netherlands
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۵
2
14
به نظر من کسی که ادم باشه چه دختر چه پسر نیازی به مهر یه نیست زندگی میکنن پیش هم و کسی هم که ادم نباشه چه دختر چه پسر کل سکه های دنیام زندگیشون رو درستنمیکنه یکم به خودتون بیاین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
4
17
سلام به روان پاک شهدا هم شهید دادیم هم فرزندانمان بخاطر مهریه باید به زندان برود عاجزانه تقاضا دارم از مهریه زندان را حذف کنید تا دختر ها اینقدر سوء استفاده نکنند مادری هستم که نه پول دارم وکیل بگیرم و پسرم از ترس جلب مهریه خانه نشین شده خواهشمندم کمک کنید و یک فکر اساسی بکنید
وحید
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
3
15
سلام و وقت بخیر

مهریه باید به کل حذف شود الان در هر جای ایران فقط مردها متضرر هستند . بجای مهریه حق ازدواج مجدد بدون اجازه همسر وجود نداشته باشد . مهریه برای چه کسی ثروت اندوزی زن و نابودی یک مرد این یعنی بنیان خانواده . کجای مهریه بنیان خانواده هست هیچ جاش .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
1
14
ماهم مشکل مهریه داریم بااین وضع گرونی سکه گیر یه آدم زبون نفهم افتادیم به هیچی قانع نیست خیلی داره اذیت میکنه به زور که ازکسی که نداره نمیشه مهریه گرفت که انسان باید گذشت داشته باشه انصاف داشته باشه ۱۱۰تاسکه برای یه قشرضعیف خیلی سنگینه و حالا اون خانم ازدواج کرده وبچه دارهم شده به گفته خودش هم احتیاجی نداره وبهترین زندگی رو داره خوب خانم محترم شماکه این شرایط خوب رو داری چرا دست ازسرما بدبخت برنمیداری بری زندگیتو بکنی وقتی ما نداریم ازکجابیاریم بهت سکه بده کاش اصلا کلا مهریه برداشته بشه خیلی از زندگی ها به خاطر سواستفاده زنان توسط مهریه بهم ریخته چه معنی داره برم تقی به توقی نهرمو بزارم اجرا
نادر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
1
13
باسلام اینجانب 10رسال پیش فهمیدم زنم با کسی رابطه داره وشکایت کردم تودادگاه گفتند ایشون جرمشون هرچی باشه شما باید مهریه اش رو پرداخت کنی تا بتونی طلاقش بدی و الان هنوز هم دارم یک سوم حقوقم رو برای مهریه میدم وبه خاطر آبرو وآینده بچه هام ازپیگیری خطاش گذشتم ولی خودم دارم تاوان چی رومیدم خوب یکی ازخانومایی که دنبال مهریه هستند جواب بده حق مردا این وسط چی هست باید به خاطر سنگینی مهریه با همچنین زنی زیر یک سقف زندگی کنن یا با پرواخت اجباری مهریه تا آخرعمر نتونن کمر راست کنن وزن هم دنبال عشق وکیف خودش بره
پریسا جباری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
8
7
باسلام وقتتون بخیر بنده بااین قانون جدید کاملا مخالفم چون همسر من ۴سال هست که زندگیشو ول بخاطر با دوست من که یه زن شوهر دار بود اشنا شده و باعث طلاق شده جالب اینجاست که شوهر خانوم دوست چند ساله و قدیمی همسر من بوده اونا الان ازدواج کردن خونه رهن کردن به نام پدر زنش کرده ماشین خریده به نام کسی دیگه کرده وبه کفته خودش میگه من۳۰میلیون درامد دارم ایقدر پرو شده که بهم میگه قاضی باید بیاد منو ببینه یا میگه حقتو ازمن نخواه از جناب رییسی بخواه چون اون قانون گذاشته من زندان نمیرم الان هم بچه رو ازم گرفته اصلا نمیذاره ببینمش همسرش واقعا ادم بدیه ادم دورویی همه اینا رو اون یاد میده بهم دهن کجی میکنن الان منی که زندکیمو میخواستم دوستداشتم همچنین بلایی سرم اومده اونا هم راحت زندکی میکنن و من خونه پدرم میمونم پدرم یه راننده ست از کجا بیاره خرج زندگی بده بحاطر شرایطم نمیتونم حتی سرکار برم چون میترسم پس الان من چطوری به حقم برسم چطوری این افارو به سزای اعمالش برسونم اونا راحت زندگی میکنن و گردش و مسافرت دارن به ریش من میخندن پس من چیکار کنم با چه راهی بتونم یه انتقام بگیرم ازشون تنها چیزی که بهش دلخوش بودم ۳ماه زندان بود حداقل ۳ماه
شهره
|
Germany
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
10
4
ای بابا اخه با قانون گذاری چیزی حل نمی شه فرهنگ مردم باید عوض شه.... من به وکیلم هم دخترهای ما هم پسرامون تو هپروت هستن.....یه موقعی زنی می اد که در حقش اجحاف کردن و یه موقعی بر عکس آقایون هستن که خانم ها در حقشان اجحاف کردن.... ولی مهریه اگه بشه ۱۴ سکه آقایون دیگه پابند زندگی نمی شن.....‌اگه این جور بشی حق طلاق مرد بایستی محدود تر کن....
شهره
|
Germany
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
6
3
ای بابا اخه با قانون گذاری چیزی حل نمی شه فرهنگ مردم باید عوض شه.... من به وکیلم هم دخترهای ما هم پسرامون تو هپروت هستن.....یه موقعی زنی می اد که در حقش اجحاف کردن و یه موقعی بر عکس آقایون هستن که خانم ها در حقشان اجحاف کردن.... ولی مهریه اگه بشه ۱۴ سکه آقایون دیگه پابند زندگی نمی شن.....‌اگه این جور بشی حق طلاق مرد بایستی محدود تر کن....
شهره
|
Germany
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
7
0
ای بابا اخه با قانون گذاری چیزی حل نمی شه فرهنگ مردم باید عوض شه.... من به وکیلم هم دخترهای ما هم پسرامون تو هپروت هستن.....یه موقعی زنی می اد که در حقش اجحاف کردن و یه موقعی بر عکس آقایون هستن که خانم ها در حقشان اجحاف کردن.... ولی مهریه اگه بشه ۱۴ سکه آقایون دیگه پابند زندگی نمی شن.....‌اگه این جور بشی حق طلاق مرد بایستی محدود تر کن....
محیا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
حداقل حق طلاق به زن هم بدم. آخه گناه امثال من چیه، شوهرم کلی اذیت میکنه ومیگه مهرتومیدم طلاق نمیدم!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
2
6
سلام من در زندان هستم والان در بند باز ومرخصی از برج3/99.
و مهریه من14سکه هست اعسار زدم کردن 6سکه یک جا و بعد هرنه ماهی باتوحه بع افزایش چشم گیر قیمت سکه دوباره زدم اعسار باز کردن سه سکه وهر نه ماه یک سکه.آیا میتونم باز اعسار بزنم چون من کارگر شهرداری هستم خدماتی میتونم باز طبق قانون جدید اعسار بزنم. چون الان تقربیبا3سال شدع درکش وقوس طلاق هستم ممنون میشم راهنمایی کنید چیکار کنم
محمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۳۰
3
12
مهریه یعنی غارت اموال و تباه کردن زندگی زوج ،،زندگی مشترک اسمش رو خودشه نه اینکه تمام مسیولیت بر دوش مرد و در صورت عدم انجام هر کدام مجازات و زندان رود ولی زن حتی برای شیر دادن به بچه ش اختیاری و در عوض پرداخت پول انجام دهد ،،اکثر وکیل فوق العادده مارموز و کثیفن و همین مهریه شده منبع دریافت پول های کلان و فساد و فحشا براشون برای همین هستش این حرفا رو میزنند،،، مهریه ایی که در ایران تعریف شده غیر شرعی غیر دینی و غیر انسانی هستش، ای کاش حق طلاق دست زنان و کلیه حقوق زنان هم برای مردان بود مثلا مرد بتونه زنشو بخاطر پول و مهریه و نفقه و ... بندازه زندان و قانون هم حمایت کنه و از اون طرف هم بره دنبال زندگی مجردیش ...چرا نفقه و مهریه جلب دارد ولی عدم تمکین زوجه فاقد جلب و اختیاری هستش؟!؟ / اصلاح قوانین مردستیز مربوط به مهریه ،،،
ایران تنها کشوری هستش که برای ازدواج زندان دارد ....
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
1
12
زندگی زندگی شعارشون اجرا گذاشتن مهریه افتخار شون
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
2
12
زندگی زندگی شعارشون اجرا گذاشتن مهریه افتخار شون
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
3
11
زندگی زندگی شعارشون اجرا گذاشتن مهریه افتخار شون
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
4
13
زندگی زندگی شعارشون اجرا گذاشتن مهریه افتخار شون
سام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
3
13
زندگی زندگی شعارشون اجرا گذاشتن مهریه افتخار شون
فاطمه مهاجری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
6
14
والا الان من خودم ی خانم هستم ولی از آقای ریسی عزیز تشکر میکنم به خاطر اینکه حبس آقایان را برداشتن واقعا انصاف نیست به خاطر نداشتن کسی بره زندان الان خون بها از سکه خیلی ارزنتره ی نفر 300سکه رو از کجا بیاره بده تو این گروهی. وبدبختی
فاطمه مهاجری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۹
5
7
تو یکی دیگه حرف نزن زنای مردم طلاقشونو میگیرد بعد به صیغه خودتون در میارید بعد میشینید مهریه آونا رو می‌خورید آدمای پست کثیفی هستید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۱۰
بهترين راه اينه كه اموال ابتداي ازدواج و انتهاي ازدواج به صورت نصف بين دو نفر تقسيم بشه . مهريه ديگه جوابگوي نياز اجتماعي نيست و يك قانون نا كارمد است .
فاطمه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
9
5
زن تو این کشور جنس دومه یه موجود بدبخت برده
فاطمه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
10
2
زن تو این کشور جنس دومه یه موجود بدبخت برده
فاطمه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
10
2
زن تو این کشور جنس دومه یه موجود بدبخت برده
فاطمه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
8
2
زن تو این کشور جنس دومه یه موجود بدبخت برده
فاطمه
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
10
3
زن تو این کشور جنس دومه یه موجود بدبخت برده
بدون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۲
3
11
خانم ها مردها را بدبخت کردند مردی کلیه عمر زحمت وبد بختی کشیده وجشن گرفته تو فامیل بعد زنه ۲۹ روز زندگی کند و مهریه شا بزارد اجرا این قانون درست است یا نه........
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
1
12
درود ها...
شخصا معتقدم نظام کنونی قانونی در مورد خانواده دیگه پاسخگو نیست،در هر صورت چه زن چه مرد هر دو مقصر این مشکل هستند.
من خودم ۴۰ سالمه وضع مالی خوبی دارم اما هرگز و تا آخر عمر یه همچین اشتباهی نخواهم کرد ازدواج کلا تعطیل.
فرهنگ ما ایرانی ها نیازمند یه بازنگری اساسیه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۸
1
10
میتونن تعداد سالهای زندگی زوجین رو در دادن تعداد سکه دخیل کنن تا هر کسی نتونه بعد از شش ماه زندگی درخواست طلاق بده و همه مهریه رو که فعلا 110 تا تعیین شده بخواد. مثلا میتونن بطور فرضی این 110 تا رو برای بیست سال زندگی مشترک در نظر بگیرن و برای ده سال 50 تا و برای 5 سال بیست و پنج یا حتی کمتر در نظر بگیرن.مثلا اگر زنی کمتر از یک سال زندگی مشترک داشت فقط حق دریافت 5 سکه یا کمتر را خواهد داشت، و اینطوری زن بیشتر به زندگی مشترک تقریب میشه.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
دوست عزیز یعنی که چی بعد 10 سال 25 سکه اومدیم بعد 10 سال زنه شروع به ناسازگاری کرد رابطه نامشروع برقرار کرد
مصطفی
|
Germany
|
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۹
1
8
مهریه هدیه است .مگه هدیه رو به زور میشه از کسی گرفت.حالا خیلی از زنها از ازدواج بعنوان شغل استفاده می کنن.با این فرهنگ مهریه خیلی ها از زندگی مشترک فرار می کنن.به نظرم تو قوانین حکومت اسلامی ایران بزرگترین اشتباه یک مرد زن گرفتن مرد و رفتن زیر بار اینهمه نفقه و مهریه.و زندان میباشد.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۴
1
5
آقای محمدی شما خودت رو جای اون مرد بزار که قراره مهر زنش رو بده ،مردی که ی عمر جون کنده و ذره ذره عمرش رو گذاشته و صاحب چیزی شدهو درامدش هم رو خرج زندگی و زنش کرده و برای خانوادش کار و زحمت کشیده و زنش در مقابل هیچ تلاشی برا زندگی و خانه اش نکرده و پدر شوهرش رو در اورده و مال زندگی کردن نبودش رو برای چی بهش بده و زن هم بدون زحمت مال شوهرش رو بخوره و ی آب هم روش برای چی بهش بده ،برای چی مهرش زو بده ،مگه نه اینکه اون مرد بدبخت خودش رو روز تا شب برای زنش و خانوادش جر میده و هر چی در میاره آخرش مال زنش و بچه هاش میشه چرا باید زنی که مال زندگی کردن و اهل زندگی کردن نیستش رو بهش بده ،آیا تو خودت جای اون مرد باشی این کار رو میکنی پس بیخودی نظر نده چون جای اون مرد نیستی و قضاوت بیخودی نکن چون امثال شماها هستند که برای منافع و کیسه دوختن برای جیب مردم زنها رو شیر کردین و زندگیشون رو به طلاق سوق دادین و نمیذارید زنها درست زندگی کنند و جوو نها تشکیل زندگی بدن و ازدواج کنند ،قانون کشور ما قانون ناقصی هستش و درست تعریف نشده
میثم علیدوست
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۷
1
7
سلام زنم از اعتماد من سواستفاده کرد ازمن طلاق گرفته هیچی ماشینی که به اسمش خریداری کردم با خودش برده.الان هم درخواست مهریه کرده اون شیاده به حرف خودش میخواد حق زندگی کردن رو ازمن بگیره.کجای دین و قرآن گفته زن همچین حقی داره که زندگی کردن رو ازمرد بگیره. به خاک سیاه بشونش.جسارت به زنها نشه ولی بعضیها شیادن دنبال اخاذی کردن هستن. واقعا مهریه حقشون نیست.مسعولین محترم لطفا جلوی این جور زنها رو بگیرید. عادلانه قضاوت کنید.وکلای محترم هم خدارو شکر دنبال سواستفاده کردن از زنهایی که دنبال طلاق و مهریه هستن.جمع کنی این کثافت کاریهارو.مسعولین محترم لطفا رسیدگی کنید خواهشن
مهتا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
0
8
من 5 ساله ازدواج کردم همسرم ازدواج قبلیش 314انداخته بود حدود 50 تا سکه پرداخت کرده تا الان
هر چی در میاره باید پس انداز کنیم برا 8 ماهی یه سکه ازدواج قبلیش
همسرم جووون بوده اشتباه و کم تجربگی کرده تو ازدواج اولش تا کی باید یه جووون چوب یه ازدواج غلط رو بخوره
مگه ازدواج معامله هست
رن سابقش و 3 تا خواهر زن هاش همگی طلاق گرفتن و در حال گرفتن مهریه هستن
تروخدا این قانون مهریه رو زودتر تصویب کنید
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
7
زنان ایرانی وقتی بحث طلاق و آزادی های اجتماعی و سفر و حجاب و ورزشگاه و موتور سواری مطرح میشه غربی میشن و اندازه زن غربی آزادی میخوان. وقتی صحبت مهریه و نفقه گرفتن و تامین مسکن میشه کاملا مسلمان و سنتی و شرقی میشن. وقتی صحبت حق سر کار رفتن میشه کاملا غربی میخوان باشن. وقتی صحبت از این میشه که زنان شاغل غربی به اندازه مردانشون در مخارج و مسکن سهم دارن؛ کاملا شرقی و ایرانی میشن!!! همیشه هم خر را میخوان هم خرما را. هم امتیازات زن غربی را میخوان داشته باشن هم امتیازات زن سنتی ایرانی را. همزمان نه مسئولیتهای زن غربی را میخوان داشته باشن نه وظایف و مسئولیت زن ایرانی را!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۵
5
0
آخه تا کی قراره همه قوانین بل نفع آقایون باشه.چرا به جای مهریه به فکر حقوق از دست رفته خانم ها نیستین هزاران حقی که ازشون گرفتین متاسفانه مثل حق طلاق حق سکنی حق حضانت و....
شهرام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۹
0
4
سال 1398 در حالی که ۱۱ سال از زندگی مشترکمان میگذشت و فرزندی هم نداشتیم، برای اثبات علاقه ام به خانمم و اینکه اگر اتفاقی برایم افتاد، خانمم درگیر دعواهای مربوط به ارث و ... نشه، آپارتمان و ماشینم رو به نامش زدم. دو ماه بعد، خانمم در اثر عفونت شدید ریه(مشکوک به کرونا) فوت کرد. چون سند اپارتمان و ماشین به نام خانمم بوده، طبق قانون ارث، نصف اپارتمان و ماشین به پدر و مادرش میرسن. مدتی بعد از فوت خانمم، اوایل سال 1399 به پدر و مادرش که اتفاقا از خویشاوندان ما هستند گفتم که سهم الارث شان از آپارتمان و ماشین رو به من منتقل کنن. چون انتقالها صوری بوده. اونها گفتند باید نصف مهریه(مهریه 114 سکه بود) و جهیزیه و طلاجات دخترمون رو به ما بدی تا این کار رو بکنیم. اون موقع سکه ۶/۵۰۰/۰۰۰ بود. از من ۷۰ میلیون پول نقد گرفتند(معادل 8 سکه و نصف طلاجات و جهیزیه) و توافق کردیم که هر ۵ ماه هم یک سکه(به نرخ روز)بهشون بدم. بعد از گذشت 4-5 ماه وقتی سکه به 15/000/000 تومن و بالاتر رسید، طمع کردند و زیر توافق زدن و کل سهم الارثشان از مهریه که نصف مهریه است رو به اجرا گذاشته اند. طوری رفتار میکنن که انگار منتظر مرگ دخترشون بودن تا با مهریه اش کاسبی کنن. واقعا چه قوانین ظالمانه ای داریم.
ناشنای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
3
0
بیشتر خانمهای ایرانی با ابرو هستند حتی وقتی از خیانت شوهر خبر دار میشوند سعی میکنند زندگی خود را حفظ کنند قانون مهریه به مردان کمک میکند تا راحت تر رن خود را طلاق دهد و به عیاشی بپردازد قانون اسلام باید درست اجرا شود وزن و مرد خیانتکار هم اعدام گردد ولی زن هیچ حقی ندارد فقط زانوی غم بگیرد وگرنه کند یا در راهرو دادگاه ابرویش برود
ناشنای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۵
3
0
بیشتر خانمهای ایرانی با ابرو هستند حتی وقتی از خیانت شوهر خبر دار میشوند سعی میکنند زندگی خود را حفظ کنند قانون مهریه به مردان کمک میکند تا راحت تر رن خود را طلاق دهد و به عیاشی بپردازد قانون اسلام باید درست اجرا شود وزن و مرد خیانتکار هم اعدام گردد ولی زن هیچ حقی ندارد فقط زانوی غم بگیرد وگرنه کند یا در راهرو دادگاه ابرویش برود
Javad
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۷
0
3
الان زنان زرنگ شدن قبل از بنام کسی کردن اموال به نام کسی دیگه کل زندگی مرد با کمک این وکیل ها توقیف به مزایده می زارن بعد گرفتن همه زندگی مرد میان میشین سر خونه سرکش می شن مرد هم دیگه چون چیزی برای از دست دادن نداره الفرار این هم باعث از هم پاشیدن خانواده میشه مثل یکی مثل من در هشت ماه دوبار مهریشو اجرا گذاشته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۶
0
2
مهریه ، یک بدهی کذایی است که سالها مستقیم قسمت اعظم افکار وروح و روان و اعصاب مردان را بخود مشقول کرده واز نظر اجتماعی و کارایی مردان را ضعیف و ذلیل کرده ، نه گرانی و سختی زندگی امروزه .
خیلی ها را هم به گریزان شدن از زندگی و اعتیاد ، جنون ، خود کشی ، همسر کشی کشانده .
امنبت جانی و مالی مردان را به خطر انداخته ، بطوری که با اجرا گذاشتن مهریه هر لحظه دار و ندار مردان که معمولا زحمات سالها ست و پشتوانه پیری آنها است به باد می رود ، زنها با شمشیر آخته ی مهریه هر بلایی که میتوانند سر مردان می آورند .
زن دو سه روز هفته خانه پدرش است ، در سال هم دو بار به بهانه ای سه تا چهار ماه منزل را ترک می کند و به این جسارت مفتخر است ، حرفی بزنم یا مانع شوم با بی توجهی یا آبرو ریزی مواجه ام و تهدید مهریه که پدرت را در می آورم ، بطوریکه حاظرم دیگر جانم را پای این بگذارم تا از شر این بی فرهنگ و بی تربیت بد دهن و بد اخلاق ... خلاص شوم .
زندگی که به زور نمیشود .
لعت خدا بر آنهایی که این مهریه را ایجاد وآن را اجرا می کنند من نمونه یکی از مردانی هستم که از این زندگی و این قانو ن و این نظام بیزارم و نمی خواهم ، این درد تمام مردان است که سالها تحمل کردن و صدا شان در نیامده .
مهریه نباید اجرای قانونی داشته باشته باشد تا خیال همه راحت شود ، چون یک بدهی کذاییه .
از نظر من مهریه حرام است ( گوشتم به گوشتش آبشم اضافه ) مهریه این وسط پرداخت اضافیه

مهریه را کلا حذف کنید ، چه معنی داره ، مردی و مردانگی را نابود کردید الاهی سر خودشون و بچه هاشون بیاد اونایی که مهریه را ایجاد کردن واجرا میکنند مملکت و نابود کردین .
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
2
با سلام و احترام بنده خودم درگیر مهریه دادنم گول خوردم اعتماد کردم طرف بعد ۸ ماه یکباره مهریه رو اجرا گذاشت بنده بیگناهم اگه باورم ندارید ۱ درصد فکر کنید ک راست میگم.الان با این همه خرجی ک کردم این همه وقت عمر احساسی ک گذاشتم الان چکار کنم؟ چه حق و حقوقی بدم؟ مگه سینه سپر نمیکیند شما خانوما ک حقوق برابر الان من حقمو از کی بگیرم؟ حقم جهنم ب کی بگم ک بسه تلکم نکنید اون قدیم بود ک زن سگردون میشد الان به زن بیوه بیشتر بها میدن تو همه موردا.۲ نفر ازدواج میکنن مرد بد باشهزنه مهریه میگیره زن بد بود چی؟ بازم مهریه میگیره؟ تاوان عدم تفاهم چقدره برا مرد
ناشناس
|
United States of America
|
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۵
0
1
با سلام و احترام بنده خودم درگیر مهریه دادنم گول خوردم اعتماد کردم طرف بعد ۸ ماه یکباره مهریه رو اجرا گذاشت بنده بیگناهم اگه باورم ندارید ۱ درصد فکر کنید ک راست میگم.الان با این همه خرجی ک کردم این همه وقت عمر احساسی ک گذاشتم الان چکار کنم؟ چه حق و حقوقی بدم؟ مگه سینه سپر نمیکیند شما خانوما ک حقوق برابر الان من حقمو از کی بگیرم؟ حقم جهنم ب کی بگم ک بسه تلکم نکنید اون قدیم بود ک زن سگردون میشد الان به زن بیوه بیشتر بها میدن تو همه موردا.۲ نفر ازدواج میکنن مرد بد باشهزنه مهریه میگیره زن بد بود چی؟ بازم مهریه میگیره؟ تاوان عدم تفاهم چقدره برا مرد
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۴
0
1
اگر انقدر پول داشته باشم که 500 سکه یا هزار سکه رو راحت پرداخت کتم و زندگیم به مشکل نخوره و ورشکست نشم چرا پرداخت نکنم ولی در عوض زن نباید بعد از ازدواج مجدد پولی که از مهریه گرفته رو خرج همسر جدیدش کنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
0
1
مهریه نه اسلامی است و نه شرعی بلکه یه بدهی کذایی است که کلا باید حذف بشه و آنهایی که سهیم بودن در زندانی کردن مردان به خاطر مهریه باید محاکمه وتاوان پس بدهند . با ای حماقت ها مردان را نابود وبرای نظام و مملکت دشمن نتراشیده بسه دیگه .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۲
0
0
اکر.زنی.تقاضا.مهریه.کرد.باید.مهریه.اورادرهمان.سالی.که ازدواج کرد بگیرد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۴
0
0
سلام من دوماه نیس عروسی کردم حالا همسرم منو عصبی میکرد و صدام رو ضبط میکرد ومدارک جمع میکرد تا جدا بشه حالا من چیکار باید بکنم
مهدیفنایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۷
0
1
اصلا باید زن رومیزی کرایه کرد
سیی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۴
0
0
دولت بایستی یه فکر اساسی به حال مردها بکنه یه عده مهریه رو واسه خودشون کاسبی کردن با این اقتصاد مملکت در حق مردها ظلم میشه باید دولت یه فکری به حال مردها بکنه
ممد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۰
0
1
خاک تو سر کسی ک ندارد یک سکه بیشتر بزند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
0
0
این قانون درستی نیست که حق زن اینجوری به باد بره زمانی که این قرار گذاشته میشه که داره بعد نداره که نشد باید برن زندان تا افراد برا ناحقی زیاد نشوند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
0
0
داداش من برای مهریه بردن زندان ما نمی‌توانیم چکار کنیم
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی