تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
"دیدارنیوز" به راهکار‌های ارتقای سلامت روان می‌پردازد؛

استراتژى‌هایی براى جنگیدن با افسردگى

News Image Lead

افسردگی می‌تواند باعث تحلیل انرژی و خستگى مفرط جسمى و روحى شود و این خود جزء دلایلى می‌شود تا فرد افسرده، بیمار شده و در ادامه نیز میلى به درمان و معالجه نداشته باشد. با این حال برداشتن قدم؛ هرچند هم کوچک براى خارج شدن از این حالات روحى می‌تواند در دراز مدت تاثیر کلى بسیار مثبتى داشته باشد. در ادامه چند استراتژى ساده براى مبارزه با این حالات روحی منجر به افسردگی را به شما معرفى می‌کنیم.

کد خبر: ۴۶۳۵۳
۱۵:۴۰ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ افسردگی می‌تواند باعث تحليل انرژی و خستگى مفرط جسمى و روحى شود و اين خود جزء دلايلى مي‌شود تا فرد افسرده، بیمار شده و در ادامه نیز ميلى به درمان و معالجه نداشته باشد. با اين حال برداشتن قدم؛ هرچند هم كوچك براى خارج شدن از اين حالات روحى مي‌تواند در دراز مدت تاثير كلى بسيار مثبتى داشته باشد.


در ادامه چند استراتژى ساده براى مبارزه با اين حالات روحی منجر به افسردگی را به شما معرفى مي‌كنيم.

 

استراتژى‌هایی براى جنگیدن با افسردگى

 

قبول كردن


جالب است بدانيد دپرشن يا افسردگى، بيمارى بسيار عامى است؛ مخصوصا در بزرگسالان و ممكن است نزديك‌ترين فرد به زندگى شما چه خواهر، پدر، برادر يا حتى همسرتان با اين بيمارى در مبارزه باشد اما از بيرون و در ديد شما سالم و نرمال به نظر آيد، پس در مرحله اول به ياد داشته باشيد كه در اين راه، تنها نيستيد و حتى عزيزترين افراد زندگيتان ممكن است با موانع و مشكلات مشابه شما در حال دست و پنجه نرم كردن باشند.


افراد افسرده هر روز كه از خواب بيدار مي‌شوند با مشكلات جديدى در زندگيشان رو در رو مي‌شوند كه عموما هم زاده مغز خودشان است. به ياد داشته باشيد كه موجود بودن شما ارزشمند است پس بايد سلامت روحيتان را كاملا جدى بگيريد. پس اولين كارى كه بايد انجام بدهيد قبول و شناختن دپرشن يا حالات منفيتان و سپس عادى و عام شناختن آن است كه در نهايت بتوانيد عشقى كه براى درمان اين حالات نياز داريد را به خود و اطرافيانتان هديه دهيد.

 

استراتژى‌هایی براى جنگیدن با افسردگى

 

عبور كردن


شما اگر جزو افرادى هستيد كه معتقديد با سركوب و مدفون كردن احساسات و عواطفتان مي‌توانيد از افكار منفى و حالات افسردگى رهايى يابيد بهتر است بدانيد كه بالعكس، اين روش در دراز مدت بسيار ناسالم خواهد بود.


شما بايد احساس غم، شادى، ترس، اضطراب و ديگر عواطف معمول انسانى را با اعماق وجودتان احساس كنيد اما ياد بگيريد كه بتوانيد از آنها عبور كنيد.


شما حتى مي‌توانيد احساسات روزانه خود را يادداشت كنيد و به خود يادآور شويد كه نبايد بار منفى اين اتفاقات را در روز بعد متحمل شوید.

 

استراتژى‌هایی براى جنگیدن با افسردگى

 

فردا اينگونه نخواهد بود


فردا اينگونه نخواهد بود! اين جمله را هميشه به ياد داشته باشيد. اگر امروز روز بدى بود دليلى ندارد فردا هم به همين منوال باشد. مسئوليت ساختن تك تك روزهاى عمرمان بر دوش خود ماست، فقط بايد تصميم بگيريم كه هر روزمان را چطور پيش ببريم. آيا من امروز اجازه مي‌دهم اتفاقات ناگوار ديروز مجدداً تاثير داشته باشد؟


جواب به اين سوال بايد قطعا منفى باشد. اگر امروز نتوانستید از رختخواب خود بلند شويد یا قدمى براى رسيدن به اهداف خود برداريد، به یاد داشته باشيد که فردا فرصت دوباره اى خواهد بود و نبايد آنرا از دست بدهيد.


به خودتان این لطف را بكنيد و بپذیرید كه اگرچه برخی روزها دشوار خواهند بود اما برخی روزها نیز عالی خواهند بود پس منتظر شروع تازه فردا باشید.

 

استراتژى‌هایی براى جنگیدن با افسردگى

 

كلى نگرى


افسردگى از يادآورى خطاهاى كوچك شما و احساس گناه و منفى، زاده شده و از اين خاطرات، تغذيه مي‌كند. شما مدام در حال مرور اشتباهاتتان خواهيد بود و از تمام كارهاى مثبتتان چشم‌پوشى مي‌كنيد و مداوماً خود را سرزنش مي‌كنيد و در نهايت اعتماد به نفس خود را از دست مي‌دهيد.


در هنگام بروز اين حالات، بايد خود را تحت فشار بگذاريد و هرچند كوچك اما كارهاى خوب و احساسات مثبت خود را هم به ياد آوريد. ممكن است نوشتن خوشحالى هاى روزانه و مرورشان در اين امر به شما كمك كنند.

 

استراتژى‌هایی براى جنگیدن با افسردگى

 

مخالفت كردن با افسردگى


صداى مزاحم، منفى و غيرمنطقى ذهن شما مدام به شما تلقين مي‌كند كه شما لياقت درمان خود را نداريد. زمانى كه شما بتوانيد افكار منفى خود را بشناسيد قادر خواهيد بود كه دقيقا مخالف آن عمل كنيد. سعى كنيد كه به افكار غيرمنطقى و تاريك ذهنتان گوش دهيد و آنها را با منطق حقيقى بسنجيد، سپس وارد عمل شويد.


مثلا اگر فکر می‌کنید در جمع دوستانتان بودن، سرگرم کننده نخواهد بود یا ارزش وقت شما را ندارد به خود بگویید "ممکن است درست باشد، اما بهتر از این است که فقط یک شب دیگر در خانه و تنهايى به سر ببرم پس بك شانس به آن مي دهم". به زودی مي‌بینید كه صداى منفی ذهن شما همیشه حقيقت را نمي‌گويد.

 

استراتژى‌هایی براى جنگیدن با افسردگى

 

تعيين اهداف قابل دسترس


حتى فكر كردن به ليست طولانى از كارهاى عقب افتاده و كارهايى كه بايد انجام بدهيد ممكن است آنقدر عذاب آور به نظر برسد كه خود باعث ترك فعاليت و گوشه‌نشينى شود. شما مي توانيد به جاى فكر كردن به اين ليست طولانى، روزانه ٢ يا ٣ تا از آنها را يادداشت كنيد و هدف روزتان اتمام يا پيشبرد آنها باشد به اين صورت شما ليستى از دستاوردهاى ملموس داريد و نه يك ليست بلند بالا از كارهاى دست نخورده. بهتر است پس از دست يافتن به هركدام از اين اهداف روزانه، براى خود جايزه يا پاداشى در نظر بگيريد تا در روزهاى بعد با علاقه بيشترى عمل كنيد.

 

استراتژى‌هایی براى جنگیدن با افسردگى

 

درمان حرفه اى را در نظر داشته باشيد

 

هرچند اين راهكارها مفيد به نظر برسند اما هميشه كمك يک شخص حرفه‌اى كه حرف هاى شما را مستقيما بشنود و براى مشكلاتتان راهكار دهد، ايده بهترى است.

 

 

منبع: healthline

ترجمه: صدف بهرامی‌راد

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی