تیتر امروز

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران
مربیان و ورزشکاران رشته‌های رزمی در دیدارنیوز دغدغه‌ها و مطالبات خود را بیان کردند+ ویدیو و عکس

نشست مشترک سه نماینده مجلس و ورزشکاران

سمیه رفیعی، علیرضا سلیمی و محمدحسین حسینی بحرینی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دیدارنیوز با تعدادی از مربیان، باشگاهداران و پیشکسوتان ورزش در رشته‌های رزمی، دیدار و گفت‌وگو کردند.
اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ
دیدار بررسی می‌کند

اقتصاد، جامعه و مرگ، سه حلقه گمشده در جنگ

موضوعی که در میان بروز پدیده جنگ کمتر به آن توجه می‌شود، تاثیرات اجتماعی آن است، از این رو از چند قرن پیش جامعه شناسان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته و نظرات متفاوتی را بیان کرده اند که در این...

مشاهده خورشیدگرفتگی جزئی در کرمان

خورشید گرفتگی حلقوی پنج شنبه ۵ دی ماه ۱۳۹۸ از ساعت ۰۲:۲۹ به وقت جهانی (گرینویچ) از شرق شبه جزیره عربستان آغاز می‌شود، در ایران نیز این رخداد با کسوف جزئی در ساعت ۵:۵۹ (به وقت محلی) آغاز خواهد شد که در استان کرمان این کسوف با ۶۹ درصد از ساعت ۶:۰۶ دقیقه به صورت جزئی آغاز می‌شود

کد خبر: ۴۶۱۰۴
۱۰:۳۲ - ۰۴ دی ۱۳۹۸

مشاهده خورشیدگرفتگی جزئی در کرمان

دیدارنیوز ـ خورشیدگرفتگی حلقوی ۵ دی ماه ۱۳۹۸ از عربستان سعودی، قطر، امارات، عمان، هند، سریلانکا، سنگاپور، اندونزی، مالزی، فیلیپین قابل مشاهده است.
 
این رخداد با کسوف جزئی در ساعت ۵:۵۹ به وقت ایران آغاز می‌شود و گرفت کلی در ساعت ۷:۰۴ خواهد بود. در میان همه مناطق جنوبی ایران جزیره کیش با ۸۵.۱۴ درصد گرفت خورشید، بهترین مکان برای رصد کسوف جزئی است. این خورشید گرفتگی در تمام پهنه ایران قبل از طلوع خورشید آغاز و خورشید به صورت گرفته طلوع خواهد کرد. حداکثر گرفت خورشید در ساعت ۸:۴۷ دقیقه فرا خواهد رسید و گرفت کلی نیز در ساعت ۱۰:۳۰ پنجم دی ماه به پایان می‌رسد؛ مراحل پایانی کسوف که شامل گرفت جزئی است نیز در ساعت ۱۱:۳۵ پایان خواهد یافت.
 
اما در استان کرمان این طلوع خورشیدگرفتگی و آغاز وجوب نماز آیات پس از طلوع کامل آفتاب ساعت ۶:۳۶، از ساعت ۶:۰۶ آغاز و در ساعت ۷:۱۱ به اوج خود در استان کرمان خواهد رسید. همچنین در ساعت ۸:۲۶ پایان گرفتگی را در استان خواهیم داشت.
 
براساس این گزارش بیشترین زمان این گرفت حلقوی ۳ دقیقه و ۴۰ ثانیه در دریای چین جنوبی خواهد بود. در کشور‌های جنوبی خلیج‌فارس زمان گرفت حلقوی ۲.۵ تا ۳ دقیقه خواهد بود.
 
لازم به ذکر است که این خورشید گرفتگی در ایران به صورت جزئی دیده می‌شود و البته میزان گرفتگی در مناطق مختلف کشور متفاوت است؛ به گونه‌ای که هرچه به سمت جنوب و جنوب غربی حرکت کنیم، مساحت گرفتگی بیش‌تر می‌شود و هر چه به سمت شمال غرب روانه شویم، مساحت گرفت کاهش می‌یابد.
 
توصیه می‌شود برای رصد خورشید به هیچ عنوان از روش‌های معمولی استفاده نشود و باید با تلسکوپ و یا از عینک‌هایی با فیلتر خاص رصد خورشید، استفاده شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی