تیتر امروز

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف
چه کسی رئیس مجلس دوازدهم خواهد شد؟ دیدار گزارش می‌دهد:

گزینه‌های اصولگرا‌های تندرو برای حذف قالیباف

محمدباقر قالیباف گرچه نفر اول انتخابات مجلس دوازدهم از تهران نشد، اما همچنان انتظار دارد که در مقام شیخ مکلای جریان اصولگرا، در جایگاه خود ابقا شود، گزینه‌های دیگری نیز برای ریاست بر مجلس مطرح...
آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار
دیدار نخستین برنامه از "پریسکوپ" را منتشر می‌کند

آینده معماری؛ از دانشگاه تا کف بازار کار

با توجه به طیف گسترده علاقه مندی‌ها در دهه‌های اخیر در زمینه‌های شغلی و به طبع سردرگمی و عدم آگاهی نسل نوجوان و جوان (نسل Z) نسبت به آینده، بازار کار، میزان درآمد، جایگاه شغلی و اجتماعی هر حرفه...
حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم
از چشم جهان (۱۴۶)

حمله اسرائیل به ایران: محدود، اما حاوی پیام مهم

پس از تنش‌های شدید اخیر میان تهران و تل‌آویو که با حمله مستقیم ایران و پاسخ محدود اسرائیل در اصفهان همراه بود، نویسندگان نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارشی به این موضوع حساس در خاورمیانه پرداختند...
استاندار فارس:

کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی احیای تالاب‌ها را تسریع می‌کند

استاندار فارس با بیان اینکه تنها رها سازی و تخصیص حق‌آبه منجر به احیای تالاب‌ها نمی‌شود، گفت: کاهش ۱۰ درصدی مصرف آب در بخش کشاورزی عاملی است که روند احیای تالاب‌ها را سرعت می‌دهد.

کد خبر: ۴۵۹۸۰
۱۰:۳۰ - ۰۳ دی ۱۳۹۸

کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی احیای تالاب‌ها را تسریع می‌کند

دیدارنیوز ـ دکتر عنایت‌الله رحیمی عصر دوشنبه دوم دیماه در جلسه ستاد احیای تالاب‌های استان فارس با اشاره به رها سازی حق‌آبه تالاب بختگان در آذرماه امسال، اضافه کرد: این اقدام با همراهی دستگاه‌های اجرایی مربوطه در زمان مناسبی که کشاورزان نیاز کمتری به آب داشتند انجام شد.
 
وی از آنچه خویشتنداری اهالی و کشاورزان می‌نامید، قدردانی و ابراز امیدواری کرد که با بارش‌های مناسب امسال زمینه رها سازی بخش دیگری از حق‌آبه بختگان فراهم شود.
 
رحیمی خاطرنشان کرد: با اتمام مراحل ساخت و بهره برداری از سد نرگسی بخش‌های درخور توجهی از حق‌آبه تالاب‌های استان تامین خواهد شد.
 
نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید براینکه اجرایی شدن برنامه ریزی در راستای سازگاری با کم آبی باید به امری مستمر در استان تبدیل شود، لزوم اجرایی شدن برنامه‌های سازگاری با کم آبی در مناطق حاشیه‌ای و همجوار با تالاب‌ها را یادآور و متذکر شد: ارائه تسهیلات در این بخش بر سرعت احیای تالاب‌های استان می‌افزاید.
 
وی در خصوص برنامه‌های احیای تالاب‌ها نیز خاطرنشان کرد: کشت کم آب بر و ارایه تسهیلات برای ایجاد تنوع شغلی از برنامه‌هایی است که در مجموع سبب ایجاد علاقه به احیای تالاب‌ها خواهد شد.
 
استاندار فارس با تاکید بر اینکه آزادسازی حق‌آبه به تنهایی سبب احیای تالاب‌ها نخواهد شد، افزود: اگر مصرف آب در بخش کشاورزی ١٠ درصد کاهش یابد روند احیای تالاب‌ها در فارس سرعت بیشتری می‌گیرد. این ۱۰ درصد در قالب تناسب کشت و فصل، تناسب تحقیقات و روش‌های جدید در زمینه آبیاری و... محقق می‌شود.
 
رحیمی تاکید کرد که شهرستان‌های نی ریز، ارسنجان، خرامه، شیراز و مرودشت از اثرات منفی و مثبت خشکی یا احیای تالاب‌ها و اقدامات مطرح شده در حوزه کشاورزی متاثر شده و تولیدات اقتصادی به ویژه محصولات کشاورزی با بهبود قابل توجه‌ای رو به رو خواهد شد.
 
وی فعالیت سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در حوزه محیط زیست را اثر بخش توصیف و اضافه کرد: اگر بخشی از اعتبارات احیای تالاب‌ها در اختیار سمن‌ها قرار گیرد، شاهد تحولات موثری در اقدامات خُرد خواهیم بود؛ تصمیم‌گیری‌های کلان‌به تنهایی و بی توجه به اقدامات و تصمیمات جزیی و خُرد، اثر گذار نیست.
 
استاندار فارس همچنین تاکید کرد: توجه به احیای تالاب‌ها و تخصیص اعتبار به این مهم یکی از درخواست‌های مدیریت ارشد استان از رئیس جمهور در سفر قریب الوقوع دکتر روحانی به شیراز خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی