تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.
تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد
«دیدارنیوز» چالش‌های تیم اقتصادی دولت را بررسی کرد:

تیم اقتصادی دولت، دردی که درمان نمی‌شود/ خلجی: بیکاری، تورم و نقدینگی کاهشی و اقتصاد در حال رشد، تیم اقتصادی دست نمی‌خورد

از ابتدای شروع به‌کار دولت سیزدهم تحلیل‌گران از تیم اقتصادی انتقاد کرده‌اند و معتقدند دولت و مجلس به دلیل نگاه‌‌های سیاسی دست به تغییر مثبت در کابینه نمی‌زند. گزارش جای نکاهی اجمالی به این موضوع...
امام جمعه شهرکرد:

برای نظام‌مند کردن جامعه باید اطلاعات به صورت مستمر به‌روز شوند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه در صورت ارائه اطلاعات غلط ممکن است بسیاری از حق‌ها تضییع شود، ادامه داد: در مقابل، عده دیگری نیز مزایای ناحق دریافت می‌کنند پس در مجموع برای نظام‌مند کردن جامعه باید اطلاعات دقیق به صورت مدام و مستمر به‌روز شوند.

کد خبر: ۴۵۸۹۸
۱۴:۲۸ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

برای نظام‌مند کردن جامعه باید اطلاعات به صورت مستمر به‌روز شوند

دیدارنیوز ـ حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام ۲ دی‌ماه در نشست با رئیس و کارکنان ثبت‌احوال استان که به مناسبت هفته ثبت‌احوال برگزار شد، اظهار کرد: عرصه آمار و ثبت‌احوال عرصه خدمت‌رسانی مهمی است که زمینه خدمت بهتر به عموم مردم را فراهم می‌کند چرا که ارائه خدمت، باید بر اساس اطلاعات و آگاهی و بر اساس واقعیات باشد.
 
وی به نقش تسهیل‌گری و گره‌گشایی ثبت‌احوال اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات برای خدمت‌رسانی، عین خدمت است بنابراین کاری که در ثبت‌احوال انجا می‌شود فی‌نفسه یک خدمت محسوب می‌شود و اگر کارکنان این نهاد بر این موضوع واقف باشند، تلاش خواهند کرد تا خدمتی سالم و دقیق به جامعه ارئه دهند.
 
حجت‌الاسلام نکونام تصریح کرد: آمار‌های غلط به کار‌های ناصواب منجر می‌شود چرا که ممکن است بر اساس اطلاعات غلط، تصمیمات مشکل‌آفرین اتخاذ شود که نمونه این موضوع را در هدفمندی یارانه شاهد هستیم چرا که اطلاعات در این زمینه دقیق و نظام‌مند نبوده است.
 
وی با بیان اینکه در صورت ارائه اطلاعات غلط ممکن است بسیاری از حق‌ها تضییع شود، ادامه داد: در مقابل، عده دیگری نیز مزایای ناحق دریافت می‌کنند پس در مجموع برای نظام‌مند کردن جامعه باید اطلاعات دقیق به صورت مدام و مستمر به‌روز شوند.
 
حجت‌الاسلام نکونام در ادامه تأکید کرد: به مسئله الکترونیکی کردن و ایجاد یک سامانه قوی و قدر نیز باید توجه ویژه شود که در این زمینه وزارت ارتباطات می‌تواند ورود کند و با تجمیع اطلاعات تمام ارگان‌ها و نهاد‌ها در یک سامانه توانمند اطلاعاتی می‌توان زمینه خدمت‌رسانی را فراهم کرد.
 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به مسئله جمعیت به عنوان عامل اصلی اقتدار مملکت، بیان کرد: هر چه جمعیت بیشتر باشد صدا نیز رساتر خواهد بود، اما متأسفانه در مقطعی از زمان، در مسئله جمعیت سیاست غلطی اتخاذ شد و این محاسبه غلط آسیب بزرگی به مسئله جمعیتی وارد کرد.
 
وی ادامه داد: این امر به صورت فرهنگی در جامعه نهادینه شد که اصلاح این فرهنگ به آسانی امکان‌پذیر نیست، لذا این مسئله نباید نادیده گرفته شود بلکه برنامه‌ریزی لازم در این خصوص صورت بگیرد، چرا که نظامی که به دنبال الگو شدن در جهان است باید از تمام ظرفیت‌ها از جمله جمعیت، برخوردار باشد.
 
حجت‌الاسلام نکونام در پایان با تأکید بر دقت در نام‌گذاری‌ها، گفت: نام‌گذاری باید ارزشی باشد یعنی به ارزش‌های والای ماندگار در آسمان پیوند بخورد، لذا به نام‌گذاری‌ها نیز دقت شود و نام‌های ارزشی که بسیاری از آن‌ها برای مردم ناشناخته هستند به آنان معرفی شوند.
 
در ادامه این دیدار، عبدالرضا کریمی مدیرکل ثبت‌احوال استان اظهار کرد: ثبت‌احوال در آستانه ورود به ۱۰۱ سالگی شاهد تحولات زیادی بوده است که در حال حاضر اطلاعات هویتی عظیمی با بیش از ۱۱۵ میلیون از افراد در قید حیات و درگذشته را شامل می‌شود که در طول زمان جمع‌آوری و در پایگاه اطلاعات جمعیتی به ثبت رسیده‌اند.
 
وی با اشاره به صدور ۵۲۰ هزار شناسنامه مکانیزه در استان، گفت: ثبت‌نام بیش از ۹۰ درصد مردم استان برای دریافت کارت ملی هوشنمد تکمیل شده است و از تعداد ۷۰۴ هزار جمعیت استان، بیش از ۶۶۱ هزار نفر ثبت‌نام کرده و ۷۳ هزار نفر هنوز درخواست دریافت کارت ملی نداده‌اند.
 
کریمی در پایان با اشاره به فعالیت دفاتر ثبت‌احوال در تمام شهرستان‌ها و برخی بخش‌های استان، گفت: همچنین بیش از ۴۰ دفتر پیشخوان در سراسر استان به ارائه خدمات به مردم مشغول هستند.
 
 در پایان این دیدار از سند هویتی و تمبر شهید روحانی مدافع حرم، شهید محمدعلی قلی‌زاده، رونمایی شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی